اگر برگ گیاه دراسنا قهوه‌ای شد چه کار کنیم؟ + مردمک

0

[ad_1]

اگر برگ گیاه دراسنا قهوه‌ای شد چه کار کنیم؟ + مردمک

برگ‌های زیبا و همیشه سبز دراسنا، و نگهداری آسان این گیاه باعث شده است پرورش و نگهداری گياه دراسنا به عنوان یکی از ایده‌ال‌ترین گیاهان آپارتمانی باشد. ضمن اینکه دراسنا از جمله گیاهان تصفیه کننده هوا نیز بوده و به حذف فرمالدئید از محیط کمک می‌کند. چنانچه شما از شرایط پرورش و نگهداری گياه دراسنا به درستی مطلع باشید، به مدت طولانی زینت‌بخش خانه شما بوده و به راحتی می‌توانید آن را تکثیر کنید.

یکی از مشکلاتی که دارندگان این گیاه با آن روبرو هستند قهوه‌ای شدن نوک برگ گیاه دراسنا است که نشان از صدمه گیاه است. مانند بسیاری از گیاهان، اولین علامت آسیب دیدن گیاه در برگ‌ها ظاهر می‌شود. در این مطلب به شما دلایل و راهکارهای رفع این مشکل را خواهیم‌گفت؛ همراه ما باشید.

 

پیشنهاد ستاره:

 

قهوه‌ای شدن نوک برگ گیاه دراسنا

رطوبت کم

شایع‌ترین علت قهوه‌ای شدن نوک برگ در گیاهان دراسنا، آبیاری کم و خشک ماندن گیاه به مدت طولانی است. رطوبت کم و خاک خشک باعث ریزش و قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها می‌شود. مه‌آلود کردن برگ‌های گیاه دراسنا باعث افزایش رطوبت گیاه می‌شود. وقتی سه چهارم خاک گلدان (پنج سانتی‌متر از بالای خاک) خشک شد باید گیاه دراسنای خود را آبیاری کنید اما خاک نباید خیس باشد. در زمستان هم سعی کنید رطوبت گیاه را تنظیم کنید.

بدترین نتیجه آبیاری مزمن، پوسیدگی ریشه است. مراقب باشید که حتما آب اضافی گلدان را دور بریزید چون گیاه دراسنا “پای خیس” را دوست ندارد و خیس بودنش باعث پوسیدگی ریشه و در نهایت مرگ گیاه شما می‌شود.

کیفیت پایین آب

کیفیت پایین آبی که به گیاه دراسنا می‌دهید هم باعث قهوه‌ای شدن برگ‌ها می‌شود. گیاهان دراسنا به مواد شیمیایی موجود در اکثر آب لوله کشی حساس هستند و ترجیحا از آب تصفیه شده برای آبیاری گیاه خود استفاده کنید. 

آفات

دراسنایی که ضعیف باشد یا تحت فشار باشد بیشتر مستعد هجوم حشرات است. حشرات مکنده شیره گیاه مانند کنه‌های عنکبوتی باعث تخلیه رطوبت گیاه دراسنای شما می‌شوند که به سرعت موجب تغییر رنگ برگچه و برگ‌های گیاه می‌شود. اگر شرایط دراسنا به دلیل نور ضعیف، کمبود مواد مغذی یا رطوبت نامناسب خاک ناسالم باشد، به شدت تحت تاثیر آفات قرار می‌گیرد.

 

 

به طور کلی، قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ دراسنا غیرقابل ترمیم است اما با رعایت نکات مناسب می‌توانید از صدمه دیدن سایر برگ‌های گیاه جلوگیری کنید. برای آشنایی بیشتر با این گیاه می‌توانید به مطلب نکات مهم درباره پرورش و نگهداری گیاه دراسنا در آپارتمان مراجعه کنید تا با شرایط نگهداری و پرورش این گیاه آشنا شوید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید. 

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟



[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.