برق انداختن زیورآلات و ظروف نقره در ۱۰ ثانیه + مردمک

0 251

برق انداختن زیورآلات و ظروف نقره در ۱۰ ثانیه + مردمک

یکی از دغدغه‌های هر خانه‌داری، برق انداختن ظروف فلزی اش است، زیرا ظروف فلزی مسی، برنجی یا نقره ای پس از کمی استفاده کدر شده و رخ و زیبایی اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند. به علاوه بسیاری از خانم ها و آقایان از زیورآلات نقره استفاده می‌کنند که پس از مدتی کدر و تیره می‌شوند. برای برق انداختن زیورآلات نقره‌ی خود از ترفندهای ما استفاده کنید.

 

پیشنهاد ستاره:

 

ترفندهای برق انداختن نقره در خانه

برق انداختن نقره با فویل

یکی از بهترین دستورالعمل های شفاف و براق کردن نقره استفاده از یک لیتر آب، کمی نمک یا جوش شیرین و یک قطعه فویل آلومینیومی تکه تکه شده است. بعد از مخلوط کردن نمک و فویل در آب آن را بجوشانید و سپس زیورآلات خود را برای چند ثانیه در این محلول قرار دهید. وقتی آن را خارج کنید برق نقره چشمان شما را خیره خواهد کرد.

بسته به میزان تیرگی می‌توانید حتی نقره ها را تا ده دقیقه داخل محلول نگه دارید. اگر نقره‌ی شما مدتهاست که کدر و تیره است و هنوز تیرگی های آن حتی با زمان بیشتری در محلول ماندن برطرف نشد، جوش شیرین و آب را مخلوط کرده و کمی از این خمیر را روی سطح نقره کشیده تا تیرگی ها را بزدایید. سپس ظرف یا زیورآلات را با آب بشویید و کاملا خشک کنید.

آیا می‌خواهید از دلیل علمی برطرف شدن تیرگی های نقره با فویل باخبر شوید؟ سیاهی و تیرگی نقره به دلیل ترکیب شدن آن با گوگرد و ایجاد سولفید نقره است. زیرا ترکیب سولفید نقره سیاه رنگ است. اما وقتی سولفید نقره با آلومینیوم در محلول آب نمک گرم واکنش بدهد، سولفید نقره به نقره تبدیل می‌شود و با برطرف شدن تیرگی ها نقره بار دیگر شفاف خواهد شد.

 

 

برطرف کردن کدری نقره با خمیر دندان

خمیر دندان هزار درد بی درمان را دوا می‌کند که یکی از آن ها برق انداختن نقره است. کافی است کمی خمیردندان را روی سطح نقره گذاشته و با دستمالی محکم آن را بکشید و نقره را پاک کنید تا کم کم سطح آن درخشان شود.

رفع تیرگی نقره سرکه

کمی جوش شیرین داخل یک فنجان سرکه ریخته و زیورآلات نقره‌ی خود را درون آن بیندازید، پس از چند دقیقه آن را خارج کرده و بشویید. مثل روز اول برق می‌زند!

 

 

شیشه شوی و پاک کردن نقره

اگر لوازم بالا را در اختیار نداشتید چند بار اسپری شیشه شوی را روی نقره های خود اسپری کنید و با مسواک یا اسفنج آن ها را کاملا پاک کنید. با این کار برق از دست رفته‌ی نقره تا حدودی باز می‌گردد.

استفاده از سس کچاپ

تا به حال دیده اید که برای براق کردن ظروف مسی از رب یا سس کچاپ استفاده می‌کنند؟ شما می‌توانید از این ترفند نیز برای تمیز کردن سطوح نقره های خود نیز استفاده کنید. بدین منظور کمی سس کچاپ روی سطح نقره ای مورد نظر خود ریخته و آن را با دستمال یا مسواک تمیز کنید.

ترفند های برق انداختن نقره چطور بودند؟ نظرات و پیشنهادات جدید خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟





Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.