آلوده‌ترین وسیله‌ آشپزخانه خود را ضدعفونی کنید! + مردمک

0

[ad_1]

آلوده‌ترین وسیله‌ آشپزخانه خود را ضدعفونی کنید! + مردمک

به طور تقریبی حدود ۷۰ درصد اسکاچ‌ها،سیم ها و ابرهای ظرف‌شویی حاوی حداقل یک نوع از باکتری کلیفرم است. آیا میدانید این باکتری چیست؟ کلیفرم ها به طورمعمول در تعداد بالا در مدفوع حیوانات خونگرم وجود دارند. بله، وحشتناک است!
خب حالا چه حسی نسبت به ظرف‌های به ظاهر تمیزتان دارید؟ و اما چاره چیست؟ نگران نباشید، راه‌هایی برای خلاصی از دست این باکتری‌ها وجود دارد.

 

۷ روش ضدعفونی‌کردن اسکاچ

۱. شست‌و‌شوی اسکاچ با مایع سفید‌کننده

درون یک ظرف ذده درصد مایع سفید کننده و نود درصد آب بریزید. پس از مخلوط کردن اسکاچ را در آن قرار دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند. سپس آن را آبکشی نموده و در معرض نور آفتاب و جریان هوا قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

 

پیشنهاد ستاره:

 

۲. استفاده از آب جوش

اسکاچ‌ها را درون آب در حال جوشیدن بیندازید و پس از ۱۰ دقیقه آن‌ها را خارج کنید. اگر اسکاچ شما حاوی ذرات فلزی است از این روش استفاده نکنید.

۳. ماشین ظرف‌شویی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از دست باکتری‌ها این است که اسکاچ را به همراه ظروف درون ماشین ظرفشویی قرار دهید تا به خوبی شسته شود.

۴. روغن چایی

روغن گیاه چایی یکی از بهترین مواد برای از بین بردن باکتری‌هاست. ۱۰ تا ۲۰ قطره از این روغن را در یک لیوان آب بریزید و اسکاچ‌ها را به مدت نیم ساعت درون آن قرار دهید تا به خوبی ضدعفونی و بوی بد آن گرفته شود.

۵. استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و پودر جوش شیرین یک ترکیب فوق العاده قوی برای از بین بردن باکتری‌ها است. استفاده از این ترکیب علاوه بر تمیز کردن اسکاچ برای شست‌و‌شوی میوه و سبزیجات هم بسیار کاربردی است.

۶. آبلیمو

آبلیموی طبیعی به دلیل اسیدی بودن قدرت بالایی برای از بین بردن انواع باکتری‌ها دارد. چند قطره آبلیمو روی اسکاچ‌ها بریزید سپس به خوبی آن‌ها را فشرده کنید و در نور آفتاب قرار دهید و اجازه دهید تا کامل خشک شود.

 

۷. ماکروویو
اسکاچ‌ها را درون یک ظرف آب قرار دهید و برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را درون مایکروویو قرار دهید. این روش یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تمیز شدن اسکاچ است.
و اما نکته آخر اینکه محیط‌های مرطوب بهترین مکان برای رشد باکتری است. پس بعد از اتمام شستن ظرف‌ها به هیچ عنوان اسکاچ را درون سینک رها نکنید. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن را آویز کنید تا کاملاً خشک شود.

راهکار شما برای ضدعفونی کردن اسکاچ چیست؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟



[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.