خوردن تخم مرغ خام و نیم پز در بارداری ممنوع! + مردمک

0

[ad_1]

خوردن تخم مرغ خام و نیم پز در بارداری ممنوع! + مردمک

هنگامی که باردار هستید، از پزشک خود انتظار دارید تا در مورد لیستی از غذاهایی که باید در این دوره اجتناب کنید، به شما توصیه کند. این لیست ممکن است شامل غذاهای پاستوریزه نشده و همچنین برخی از غذاهای خام یا نیم پز باشد.
با این حال، هر دو روش پاستوریزه و پخته می‌توانند به حذف کامل باکتری‌های بالقوه مضر موجود در غذا، مانند لیستریا، کمک کنند. به طور معمول، بدن ما به خوبی قادر است این باکتری ها را بدون هیچ گونه عوارض بدی کنترل کند.

 

پیشنهاد ستاره:

 

خوردن تخم مرغ در بارداری

بدن زنان باردار سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، به این معنی که شما یا نوزاد متولد نشده‌تان با خوردن غذاهای پاستوریزه نشده یا نیم پز آسیب می‌بینید. خوردن تخم مرغ در دوران بارداری بی‌خطر است، به شرطی که پاستوریزه و کاملا پخته شده باشد.

تخم مرغ خام یا نیم پز می‌تواند حامل ارگانیسم‌های بیماری زا مانند سالمونلا باشد که باعث مسمومیت غذایی می‌شود. اگر با باکتری سالمونلا بیمار شوید، ممکن است تب بالا، استفراغ، اسهال و کم آبی را تجربه کنید.

 

 

در موارد شدید، این علائم می‌تواند آنقدر شدید باشد که باعث زایمان زودرس یا حتی سقط جنین شود. برای از بین بردن باکتری‌ها، تخم مرغ ها باید پخته شوند تا زرده و سفیده آن سفت شود.

غذاهایی که معمولاً حاوی تخم مرغ خام هستند عبارتند از:

  • تخم مرغ املت
  • تخم مرغ آب پز
  • سس هلندی
  • سس مایونز خانگی
  • سس سالاد خانگی
  • بستنی خانگی
  • مایه کیک خانگی

بیشتر محصولات تجاری حاوی تخم مرغ خام با تخم مرغ پاستوریزه تهیه می‌شوند و مصرف آن بی‌خطر است. با این حال، برای اطمینان باید همیشه برچسب را بخوانید.

 

 

نکته: اگر فوراً تخم‌مرغ‌های پخته را نخورید، می‌توانند خطرآفرین باشند.  زیرا تخم مرغ، اگر بعد از پخته شدن فورا خورده نشود می‌تواند حاوی باکتری هایی باشد که باعث بیماری می‌شود – لیستریوز، که یکی از علل احتمالی سقط جنین، مرده‌زایی یا زایمان زودرس است.

برای پیشگیری از لیستریوز، نگهداری ایمن مواد غذایی را تمرین کنید و باقیمانده غذا را در اسرع وقت مصرف کنید. هر نوع غذای تخم مرغی را در دمای ۷۱ درجه سانتیگراد بپزید و غذاهایی را که قبلاً پخته شده بودند، درست قبل از خوردن آن‌ها، دوباره گرم کنید. 

خوردن چه چیزهای دیگری می تواند در بارداری خطرناک باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای از بین بردن احساس افسردگی چه کاری انجام دهیم؟

در افسردگی غم به لایه های عمیق زندگی شما نفوذ میکند و اختلالاتی در احساسات و رفتار شما بوجود می اورد. اگر احساس می کنید دچار افسردگی هستید حتما مشکلات خود را برای یک روانشناس متخصص شرح دهید، با کمک او مشکل را ریشه یابی کنید و برای عبور از چالش‌هایتان از مشاور راهکار بگیرید،
برای ارتباط با مشاور متخصص افسردگی روی دکمه زیر کلیک کنید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟



[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.