معرفی ۷ مدل از کاکاتوس های بدون تیغ | بهترین گیاه آپارتمانی مقاوم و بی خطر + مردمک

0 432

معرفی ۷ مدل از کاکاتوس های بدون تیغ | بهترین گیاه آپارتمانی مقاوم و بی خطر + مردمک

گیاهان آپارتمانی یکی از اجزای غیرقابل چشم پوشی در دکوراسیون خانه و محل کار است. گیاهان آپارتمانی با حضور خود در دکوراسیون محل زندگی ما، علاوه بر زیبایی، نشاط و شادابی هم به ارمغان می‌آورد. استفاده از انواع کاکاتوس به عنوان گیاه آپارتمانی گزینه مناسبی است؛ زیرا کاکتوس‌ها علاوه‌‌بر اینکه مقاوم هستند، نگهداری ساده‌ای دارند.

نکته مهم این است که اغلب تصور ما از کاکتوس اسن است که تیغ‌ دارند و وجودشان در محل زندگی بی‌خطر نیست. اما جالب است بدانید تعداد زیادی کاکتوس‌ بدون تیغ و پرطرفدار وجود دارد که به عنوان گیاه آپارتمانی بهترین گزینه هستند.

کاکتوس‌های بدون تیغ

۱. کاکتوس پیوت (peyote plant)

نگهداری از این کاکتوس آسان است و به‌لطف داشتن ریشه‌های قوی می‌تواند بدون دردسر به رشد خود ادامه دهد. پیوت، عاشق هوای گرم و نور درخشان خورشید است، اما باید آن را از نور شدید و مستقیم خورشید دور نگهدارید.

۲. مامیلاریا هررا (Mammillaria herrerae)

مامیلاریا هررا، یکی از کاکتوس‌های توپی شکل کوچک است که توسط زائده‌های بسیار ریز پوشیده شده است. این خارهای ریز، به سمت داخل کاکتوس هستند و بیرون نمی‌زنند. به همین دلیل، می‌توانیم آن را نیز جز کاکتوس های بدون تیغ تلقی کنیم.

۳. اپی‌ فیلوم یا کاکتوس ارکیده‌ای (Epiphyllum cacti)

اپی فیلوم، گل‌های ظریف و معطری تولید می‌کند که در شب شکوفه می‌دهند. رنگ این گل‌ها سفید بوه و جزو گل‌های بزرگ به‌شمار می‌روند. اگر قصد نگهداری از اپی فیلوم را دارید، در نظر داشته باشید که این گیاه به هوای گرم (دمای بالای ۱۵ درجه سانتی گراد) و آبیاری کافی نیاز دارد.

۴. گیاه یشم (jade plant)

گیاه یشم نیز یکی از انواع کاکتوس بدون تیغ به حساب می‌آید که ساقه‌های ضخیم و چوبی آن باعث شده تا این گیاه جزو گیاهان تزئینی آپارتمانی به حساب می‌آید. این گیاه روزانه نیاز دارد تا ۳ الی ۴ ساعت نور خورشید را دریافت کند تا بتواند به رشد کردن بپردازد.

۵. گیاه افوربیا (Euphorbia Trigona)

شاید نام گیاه آفوبیا برای شما آشنا باشد، به طور کلی گیاه آفوبیا یک از گیاهان آپارتمانی و تزئینی بسیار معروف است که با نگهداری از آن می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را در خانه به ارمغان بیاورید. باید توجه داشته باشید که بسیاری از افراد این کاکتوس را به نام کاکتوس آفریقایی می‌شناسند.

۶. کاکتوس هاورتیا (haworthia fasciata)

 نگهداری از هاورتیا کار بسیار آسان و راحتی می‌باشد به طوری که این گیاه به آبیاری و نور کمی احتیاج دارد و جزو ساکولنت‌های کوچک به حساب می‌آید.

۷. کاکتوس اشوریا (Echeveria)

گیاه آشوریا چند ساله و از گونه گیاهان آبدار است که مانند بسیاری از گیاهان دیگر این خانواده به کندی رشد می کند.پرورش کاکتوس آشوریا در خانه و در گلدان می توان انجام داد.آشوریا که با نام گیاه « مرغ و جوجه » نیز شناخته می شود، یکی از انواع کاکتوس هاست که به دلیل نوع رشد برگ هایش به این نام مشهور شده است.

شما چه کاکتوس‌های دیگری می‌شناسید که بدون تیغ باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.