کمک! حامله‌‌ام و نمی‌تونم از مصرف شکر دست بکشم + مردمک

0

[ad_1]

کمک! حامله‌‌ام و نمی‌تونم از مصرف شکر دست بکشم + مردمک

آیا از مضرات مصرف شکر اطلاع دارید و تلاش می‌کنید میزان مصرف شکر خود را به مقدار مجاز توصیه شده در دوران بارداری برسانید اما در عین حال نمی‌توانید از مصرف شکر و شیرینی دل بکنید؟ با ما در این مطلب همراه باشید. 

 

همچنین بخوانید:

مصرف شکر در بارداری

به طور کلی، هوس و میل به خوردن در دوران بارداری بسیار رایج است و تخمین زده‌شده ۵۰ تا ۹۰ درصد زنان باردار هوس غذا یا نوشیدنی خاصی دارند. با این حال زمانی که هوس غذایی با ارزش غذایی کم، مثل شیرینی و یا غذاهای شیرین دارید بهتر است کمی احتیاط کنید! چون مدیریت میل به مصرف شکر برای شما ضروری است. 

اولین نکته‌ای که پیشنهاد می‌کنیم به خاطر بسپارید این است که محدودیت کامل شکر و شیرینی تنها باعث افزایش حرص و ولع می‌شود و صرفا با مصرف آگاهانه شکر در میزان کم و معتدل، از رژیم غذایی خود در دوران بارداری لذت ببرید. به خود اجازه مصرف مقداری شکر در روز بدهید؛ کمی دسر یا بستنی بد نیست. غذاخوردن آگاهانه را تمرین کنید. از شیرینی خود لذت ببرید؛ تلفن و تلویزیون را کنار گذشته و از غذای خود با لقمه‌های کوچک و جویدن آهسته لذت ببرید.

علاوه بر این، می‌توانید برای کاهش مصرف قند خود، تغییرات ساده‌ای در رژیم غذایی خود انجام دهید؛ مانند:

  • مقداری از دسر خود را با یک تکه میوه تازه جایگزین کنید. فیبر موجود در میوه سبب کند شدن فرایند هضم و جذب قند شده و سطح قند خون شما را ثابت نگه می‌دارد. 
  • نوشابه را با آب گازدار یا آب طعم دار جایگزین کنید.
  • از حذف وعده‌های غذایی خودداری کنید؛ این کار باعث می‌شود بعدا پرخوری کنید.
  • هنگام انتخاب وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود، پروتئین‌، فیبر غذایی و چربی‌های سالم را در نظر بگیرید. انتخاب غذایی که این مواد را دارد باعث کاهش اشتهای شما به مواد شیرین می‌شود. 
  • از میوه‌های خشک، کنسروی یا حتی یخ چای هم به عنوان موادی برای رفع هوس قند و شکر استفاده کنید.

میزان توصیه شده برای مصرف قند و شکر در دوران بارداری چقدر است؟

بنا به توصیه انجمن قلب آمریکا، زنان باردار بهتر است بیش از شش قاشق چایخوری قندهای افزوده (به جز قند میوه، شیر و سبزیجات نشاسته‌ای) در روز (معادل ۲۵ گرم) مصرف نکنند؛ برای مثال یک قوطی نوشابه حدودا هشت قاشق غذاخوری قند دارد.

اگر در دوران بارداری قند زیادی مصرف کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

به طور کلی محدود کردن مصرف قند و شکر به دلیل ارتباط مستقیمی که با دیابت، افزایش وزن بیش از حد و چاقی دارند، در تمام عمر به خصوص دوران بارداری مهم است. اگر دارای اضافه وزن هستید خطر ابتلا به دیابت بارداری در شما افزایش می‌یابد. یک رژیم غذایی با قند بالا می‌تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و زنان بارداری که دچار دیابت بارداری شوند، در معرض خطر افزایش ابتلا به دیابت نوع دو هستند که هم برای مادر و هم برای کودک خطر افزایش وزن، مشکلات تنفسی، و دیابت نوع دو دارد. از سوی دیگر، دیابت بارداری خطر زایمان زودرس و زایمان یا حتی مرده زایی را نیز افزایش می‌دهد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟



[ad_2]

Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.