عنوان جدید: زمان تحول در سازمان سینمایی فرا رسیده!

یادداشت / جبار آذین
در شرایطی که به رغم انواع گمانه‌زنی‌ها و رایزنی‌ها و سفارش‌ها و تهدیدها و تحمیل‌ها و مشاوره‌ها و مذاکره‌ها و تبانی‌ها، هنوز تکلیف وزیر آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص نیست، جمعی از صندلی‌نشین‌های قدیمی همراه گروهی از مدیران انتصابی رئیس انتصابی سینماتوسط وزیرانتصابی دولت سیزدهم که اغلب ثابت کرده اند، عاشق میز و صندلی و مقام و موقعیت در سینما هستند و اوضاع و احوال سینما و سینماگران برایشان اهمیت ندارد، به شدت به دست‌وپا افتاده‌اند تا به هر قیمت و با هر ترفند، در مقام‌های خود باقی بمانند.
ازهمین رو، جدیدترها به توصیه قدیمی‌ترها از انجام هر کار و توسل به هر کس و وسیله برای تحمیل خود به وزیر آینده، رو گردان نیستند و نقشه‌ها کشیده و برنامه‌ها تدارک دیده‌اند! آنها حتی برای خود توسط رفقای همسوی زرداندیش در رسانه‌های «زرد و معلوم‌الحال»، تبلیغات کاذب و مسموم به راه انداخته و خویش را چنین و چنان معرفی می کنند و از کارهای ناکرده و به دروغ کرده خود، سخن‌ها می‌گویند،ِ غافل از اینکه حنایشان دیگر رنگ ندارد و این قبیل بازی‌های نمایشی، مدت‌هاست که از رونق افتاده.
اینان که تلاش فراوان کردند تا یکی از خودی‌هایشان را به دولت چهاردهم تحمیل و تزریق کنند، چون از ترفندها و برنامه‌هایشان ثمر ندیدند و شکست خوردند، اکنون با نقاب کاربلدی و کارشناسی و مظلوم‌نمایی وارد گود ارشاد شده‌اند تا شاید بتوانند نظر و دلسوزی کسانی را به سوی خود جلب کرده و چند صباحی بیشتر در قالب مدیر، معاون و رییس از بیت‌المال، به ناحق ارتزاق کنند.
اینان که در مدت صندلی‌نشینی خود در سازمان سینمایی، جز کارشکنی و بله قربانگویی و بستن درهای فعالیت روی سینماگران در جهت پر کردن جیب خود کاری انجام نداده‌اند، به هر دری می‌زنند تا صندلی‌نشین بی‌هنر و بی‌خاصیت سازمان نیازمند تغییر و تحول بمانند.
امیدوارم هرچند وزیر بعدی و همکارانش هم دولتی و در خدمت دولت خواهند بود و نه سینماگران و سینما و ملت، اما دست کم اگر متخصص، کاردان و اهل هنر و فرهنگ نیستند، شرافت، انسانیت و اخلاق به خرج داده و دوغ و دوشاب سازمان سینمایی را به درستی تشخیص دهند و با به کارگیری عوامل یاد شده حال سینما و هنرمندان را بدتر از اینکه هست نکنند و حضور و فعالیت خود در سازمان سینمایی و ارشاد را زیر سووال نبرند و به خود و دولت و ملت از این زاویه لطمه نزنند!
سازمان سینمایی و کلیت سینما در تمام زمینه‌ها به تحولات اساسی نیاز دارند!

مطالب مفید