سالاد مرغ و زردآلو خشک: شامی سبک با طعمی ملس و دلپذیر

سالاد مرغ با زردآلو خشک یک سالاد سبک، خوشمزه و سالم است که می‌توانید آن را در وعده اصلی سرو کنید. ترکیب طعم شیرین زردآلو خشک با گوشت مرغ و سایر مواد سالاد، یک طعم منحصر به فرد و دلپذیر ایجاد می‌کند. در این مقاله از اکالا بلاگ، طرز تهیه این سالاد خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه‌ سالاد مرغ با زردآلو خشک

مواد لازم جهت تهیه‌ سالاد مرغ با زردآلو خشک به شرح زیر است:

سینه مرغ پخته و ریش ریش شده۲ عددزردآلو خشک۱/۲ پیمانهکاهو خرد شده۴ برگکرفس خرد شده۲ ساقهپیازچه خرد شده۲ عددگردو خرد شده۱/۴ پیمانهپنیر آبی خرد شده (اختیاری)۲ قاشق غذاخوریآب لیمو تازه۲ قاشق غذاخوریروغن زیتون۳ قاشق غذاخوریعسل۱ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه سالاد مرغ با زردآلو خشک

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این سالاد ۱۰-۱۲ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این سالاد جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این سالاد در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی زردآلو خشک

زردآلو خشک را به مدت ۱۵ دقیقه در آب گرم خیس کنید تا نرم شود. سپس آب آن را گرفته و خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سس سالاد

در یک کاسه کوچک، آب لیمو، روغن زیتون، عسل، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید تا سس یکدست شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد زردآلو و اسفناج

مرحله سوم: ترکیب مواد

در یک کاسه بزرگ، سینه مرغ ریش ریش شده، کاهو خرد شده، کرفس خرد شده، پیازچه خرد شده، زردآلو خشک خرد شده، گردو خرد شده و پنیر آبی خرد شده را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن سس

سس سالاد را روی مواد ریخته و همه چیز را به آرامی مخلوط کنید تا همه مواد به سس آغشته شوند.

سالاد مرغ با زردآلو خشک را به صورت سرد سرو کنید. برای تزیین می‌توانید از برگ نعناع یا چند برش لیمو استفاده کنید.

این سالاد را می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی سبک یا یک پیش غذا سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد گیلاس، مرغ و گردو

نکات طلایی در تهیه سالاد مرغ با زردآلو خشک

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سالاد زردآلو و مرغ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

می توانید از سینه مرغ پخته یا گریل شده استفاده کنید.به جای زردآلو خشک، می توانید از زردآلو تازه نیز استفاده کنید.می توانید به دلخواه خود سبزیجات دیگری مانند هویج رنده شده، خیار خرد شده یا فلفل دلمه ای خرد شده را به سالاد اضافه کنید.به جای گردو، می توانید از بادام، پسته یا کشمش نیز استفاده کنید.اگر از پنیر آبی خوشتان نمی آید، می توانید از پنیر فتا یا پنیر پارمزان استفاده کنید.برای تهیه سس سالاد می توانید از انواع سس های آماده سالاد نیز استفاده کنید.برای یک سالاد کامل تر، می توانید چند برش نان تست یا کراکر به آن اضافه کنید.

امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی اکالا مورد توجه شما قرار گرفته باشد. این سالاد طعم و مزه منحصر به فرد و ویژه‌ای دارد. اگر علاقه‌مند به چشیدن طعم‌های جدید هستید به شما توصیه می‌کنیم که از امتحان کردن این سالاد غافل نشوید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید