اظهارنظر جذاب وزیر صمت پیشنهادی دولت پزشکیان در مورد بازار خودرو ایران

ارسال شده توسط: مصطفی معصوم‌پور 22 مرداد 1403 ساعت 18:04

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از جزئیات جلسه با محمد اتابک، وزیر صمت پیشنهادی دولت پزشکیان درباره بازار خودرو کشور پرده برداشت.

دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم، لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و قرار است ظرف چند روز آینده، این اسامی توسط نمایندگان مجلس بررسی شده و در نهایت جلسه رای اعتماد به آنها برگزار شود. بر اساس جدیدترین اخبار داخلی، در لیست وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان، محمد اتابک به‌عنوان وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

امروز جلسه‌ای میان محمد اتابک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد. سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این نشست اظهار کرد، موضوع خودرو از جمله مسائلی بود که در این جلسه بررسی کردیم و آقای اتابک معتقد بودند که ناترازی عرضه و تقاضای خودرو باید برطرف و قیمت تعیین شود.

تاکید وزیر صمت پیشنهادی بر واردات خودرو

همچنین وزیر صمت پیشنهادی دولت پزشکیان بر واردات خودرو نیز تاکید داشته و به استفاده از ظرفیت واردات برای تنظیم‌گری واردات اشاره کرده است. البته محمد اتابک اعتقاد دارد باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هم نظر مصرف‌کنندگان تامین شود و هم تولیدکنندگان زیان نبینند. به‌گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در این جلسه عنوان شد که در شرایط فعلی، آزادسازی قیمت خودرو، التهاب‌زاست و این کار باید به تدریج انجام شود.

علاوه بر موضوع خودرو، در این جلسه راجع به مسائل دیگری نیز صحبت شد. محمد اتابک در این جلسه اظهار کرد در حوزه معدن باید به سمت تامین زنجیره تولید رفت. از سوی دیگر با توجه به این‌که عمق اکتشاف اکنون حدود 500 متر است، باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد تا بتوانیم از ذخایر موجود به‌درستی بهره‌برداری کنیم.

گفتنی است که طی روزهای آتی، یک جلسه دیگر نیز بین وزیر پیشنهادی صمت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار می‌شود تا در نهایت این کمیسیون، نظر نهایی خود را درباره محمد اتابک اعلام کند.

همچنین بخوانید: قیمت‌گذاری دستوری خودرو در یک قدمی ممنوعیت؛ منتظر ثبات در بازار خودرو ایران باشیم؟ طرح واردات خودروهای کارکرده تا اطلاع ثانوی اجرا نمی‌شود در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۳ چند دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شده است؟

مطالب مفید