«چطور در تابستان نوزادتان را خوشحال و خنک نگه دارید؟ راهنمای کامل انتخاب لباس مناسب»

پوست کودکان در تابستان خیلی خساس و آسیب پذیر است. با آمدن فصل تابستان و آغاز گرما، زمان آن است که کمد لباس فرزندانتان را از لباس‌های خنک و رنگارنگ پر کنید. زیرا سلامت و راحتی نوزادان در فصول گرم سال بسیار مهم است. شما با انتخاب لباس مناسب، می‌توانید تابستان بی‌نظیری را برایشان رقم بزنید. در این مقاله از اکالا بلاگ به بررسی انواع لباس مناسب برای نوزادان در فصل گرما خواهیم پرداخت.

لباس نوزادان در فصل تابستان باید چه جنسی باشد؟

در تابستان انتخاب لباس مناسب برای نوزادان بسیار مهم است تا از گرمای بیش از حد و عرق کردن آن‌ها جلوگیری شود. بهتر است از لباس‌های انتخابی شما از جنس‌های زیر باشد.

۱- پنبه ارگانیک

پنبه ارگانیک بهترین انتخاب برای نوزادانی که پوست حساسی دارند، است. زیرا این پارچه هیچ گونه مواد شیمیایی ندارد و برای پوست لطیف نوزاد بسیار ملایم است.

۲- نخی طبیعی

در تابستان پارچه‌های نخی طبیعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای لباس نوزادان است. این پارچه‌ها نرم، سبک و قابل تنفس هستند و به پوست حساس نوزاد هیچ آسیبی نمی‌رسانند.

۳- بامبو

پارچه بامبو نیز گزینه بسیار خوبی است. این پارچه خاصیت ضد باکتریایی دارد و رطوبت را به خوبی جذب می‌کند.

در تابستان چه مدل لباس‌های برای نوزاد مناسب‌تر است؟

انتخاب لباس‌های با یقه‌های باز باعث می‌شوند تا گردن نوزاد آزادانه نفس بکشد. بهتر است لباس انتخابی شما آستین های کوتاهی داشته باشد، آستین‌های کوتاه به بدن نوزاد اجازه می‌دهند تا خنک بماند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای مراقبت از پوست کودکان در تابستان

از لباس‌های گشاد، آزاد و بزرگ‌تر از سایز کودک استفاده کنید، لباس‌های گشاد به نوزاد اجازه می‌دهند تا آزادانه حرکت کند و کمتر عرق کند. جالب است بدانید که در روزهای بسیار گرم، استفاده از کلاه نخی برای محافظت از سر نوزاد در برابر آفتاب ضروری است.

در تابستان، بهتر است از پوشاندن لایه‌های زیاد لباس به نوزاد خودداری کنید. یک لایه لباس نخی کافی است.

از چه لباس‌هایی نباید در تابستان برای نوزادان استفاده کنیم؟

در تابستان، انتخاب لباس مناسب برای نوزادان بسیار مهم است تا از گرمای بیش از حد و عرق کردن آن‌ها جلوگیری شود. برخی از لباس‌ها به دلیل جنس یا طراحی‌شان می‌توانند برای نوزادان خطرناک باشند.

لباس‌های تنگ و چسبان

لباس‌های تنگ مانع از گردش هوا در اطراف پوست نوزاد شده و باعث گرم شدن بیش از حد او می‌شوند. همچنین، این لباس‌ها ممکن است حرکت نوزاد را محدود کرده و ناراحتی ایجاد کنند.

لباس‌های چند لایه و تیره

پوشاندن لایه‌های زیاد لباس به نوزاد در هوای گرم می‌تواند باعث گرمای بیش از حد و عرق کردن او شود. لباس‌های تیره رنگ گرما را بیشتر جذب می‌کنند و باعث می‌شوند نوزاد گرم‌تر شود.

لباس‌های ساخته شده از الیاف مصنوعی و پشمی

به هیچ عنوان از پارچه‌های پلاستیکی و پشمی در این فصل استفاده نکنید. پارچه‌هایی مانند پلی استر، نایلون و اکریلیک هوا را به خوبی عبور نمی‌دهند و باعث تعریق بیش از حد نوزاد می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به بثورات پوستی و تحریک پوست حساس نوزاد شود.

بیشتر بخوانید: ۹ عادت غذایی سالم برای کودکان در گرمای تابستان

لباس‌های دارای تزئینات زیاد

لباس‌های دارای دکمه زیاد و زیپ‌ها می‌توانند به پوست حساس نوزاد آسیب برسانند. روبان‌ها، بندها و سایر تزیینات ممکن است باعث خفگی نوزاد شوند. در کل، هدف از انتخاب لباس برای نوزاد در تابستان، حفظ راحتی و خنکی اوست. با رعایت این نکات، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نوزادتان تابستان راحتی را سپری خواهد کرد.

به ۳ نکته زیر در نگهداری از نوزادان در تابستان توجه کنید

 از نگه داشتن نوزاد در فضاهای بدون تهویه و گرم خودداری کنید، دمای اتاق نوزاد را در تابستان خنک نگه دارید.در شب‌های گرم، به جای پتو از یک ملحفه نخی سبک استفاده کنید. اگر نوزاد شما بیش از حد عرق می‌کند یا پوستش قرمز شده و تب دارد، حتما این موضوع را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

امیدواریم که مطالب فوق برایتان مفید واقع شده باشد. اگر شما مادران عزیز در رابطه با انتخاب لباس مناسب نوزاد در این فصل تجربیات مطلوبی دارید خوشحال می‌شویم که آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر مادران به اشتراک گذارید تا بتوانیم شرایط بهتری را برای نوزادانمان فراهم کنیم.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید