بلیط‌های چارتر تهران به استانبول در زمستان 1403: یک فرصت طلایی برای سفر جذاب! | مجله تصویر زندگی

ترکیه یکی از کشور‌های جهان است، که سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. هر ساله نیز تعداد زیادی از ایرانی‌ها این کشور را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. به همین دلیل تعداد زیادی هواپیما روزانه از ایران به سمت ترکیه می‌روند. پیک سفر برای ترکیه در فصول گرم سال است. پس با سفر در فصول سرد مانند زمستان شما تا حدود زیادی در هزینه سفر صرفه جویی می‌کنید. همچنین سفر در فصل زمستان به ترکیه می‌تواند یک تجربه خاص باشد. در این لاین هوایی انواع بلیط‌ها وجود دارند. ما در این مقاله به معرفی و قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول چارتر می‌پردازیم.

عوامل اثر گذار بر روی قیمت بلیط چارتر

فاکتور‌های زیادی بر روی قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول چارتر اثر می‌گذارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بازه زمانی سفر

یکی از مهم ترین عوامل اثر گذار بر روی قیمت بلیط زمان سفر شما است. اگر زمان سفر خود را در دوره پیک سفر انتخاب کنید، صد درصد شما باید هزینه بیشتری را برای خرید بلیط بپردازید. اما برای مثال در فصول سرد سال که تعداد مسافرین کمتر می‌شود ممکنن است قیمت‌ها تا حدود زیادی پایین بیایند. اگر قصد صرفه جویی در هزیه سفر دارید و زمان سفر برایتان مهم نیست. سفر در فصل سردی مانند زمستان تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود.

شرکت هواپیمایی

شرکت‌های هواپیمایی زیادی وجود دارند که بلیط چارتر را در این مسیر ارائه می‌دهند. بین این شرکت‌ها ممکن است تفاوت قیمت چشمگیری را مشاهده کنید. این تفاوت قیمت ممکن است به دلیل امکانات رفاهی بیشتر و یا کادر مجرب باشد. شما برای انتخابی دقیق بهتر است از قبل اطلاعاتی را در مورد شرکت هواپیمایی مد نظرتان بدست بیاورید.

چگونگی خرید بلیط

این مورد بر روی قیمت بلیط ممکن است به صورت جزئی اثر بگذارد. یعنی اگر شما برای خرید بلیط بصورت حضوری مراجعه کنید، باید مالیات بیشتری بپردازید. پس برای صرفه جویی در هزینه خرید بلیط بهتر است که به صورت آنلاین اقدام کنید.

بلیط چارتری و امکانات رفاهی آن

بلیط چارتری قیمت بالاتری نسبت به سایر بلیط‌ها دارد و این افزایش قیمت بدلیل بیشتر شدن امکانات رفاهی شما در حین سفر است. بلیط چارتری را به زبان ساده می‌توان بلیط بیزنسی معرفی کرد. یعنی اگر شما به سفر کاری می‌روید انتخاب این نوع بلیط می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. چون که با خرید بلیط چارتری شما مجاز هستید مقدار بار بیشتری را به‌همراه داشته باشید. بطوریکه می‌توانید به ازای هر نفر تا ۳۰ الی ۳۵ کیلو بار حمل کنید.

از دیگر امکانات رفاهی  بلیط چارتری می‌توان به فضای بیشتر شما در هواپیما اشاره کرد. هنگام سفر با این نواع هواپیما‌ها فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد تا احساس خستگی کمتری داشته باشید. همچنین صندلی‌ها برای راحتی بیشتر شما تا حد زیادی با بدن منطبق می‌شوند. یکی دیگر از امکانات سفر با این نوع هواپیما‌ها غذا‌های آن است. در این نوع سفر شما برای سفارش غذا منوی گوناگونی را در اختیار دارید.

بعلاوه کیفیت غذای شما تا حد زیادی بالاتر می‌رود تا در حین سفر شما با بد حالی مواجه نشوید. پس اگر هزینه‌های سفر برای شما اهمیتی ندارد سفر با بلیط چارتری می‌تواند یک تجربه بسیار خاص و به یاد ماندنی باشد. البته لازم به ذکر است که اگر در فصول سرد سال سفر کنید این هزینه باز هم مقداری کاهش پیدا می‌کند.

شرکت‌های ارائه دهنده بلیط و قیمت

از آنجایی که روزانه تعداد زیادی هواپیما از تهران به سمت ترکیه می‌روند.تعداد زیادی نیز شرکت هواپیمایی وجود دارند که این مسیر را ساپورت کنند. اما از بین این شرکت‌ها تنها برخی از آن‌ها هستند که این نوع بلیط را ارائه می‌دهند. بطوریکه از ۳۰ هواپیمایی که روزانه بسمت ترکیه حرکت می‌کنند، تنها هفت الی هشت عدد آن‌ها از نوع چارتری هستند.

شرکت‌های هواپیمایی مانند قشم ایر، ماهان ایرلاین، آتا ایرلاین، تابان ایر و ایران آسمان ایرلاین این پرواز را ساپورت می‌کنند. با اینکه تمامی پرواز‌ها و شرکت‌ها از نوع چارتری هستند، اما به دلایلی که در بالا گفته شد تفاوت قیمتی را در بین آن‌ها مشاهده می‌کنید. قیمت بلیط هواپیما تهران ترکیه چارتر برای شرکت قشم ایر از ۹ میلیون تومان آغاز می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی آتا ایرلاین و و ماهان ایرلاین در ارئه قیمت تقریبا برابر هستند.

بطوریکه برای رزرو هر یک از بلیط‌های چارتری این مجموعه شما باید حداقل هشت میلیون تومان هزینه کنید. تابان ایر از شرکت‌های اقتصادی این مسیر به حساب می‌آید. برای خرید بلیط از شرکت هوایی تابان ایر شما باید هفت میلیون و پانصد هزار تومان بپردازید. آسمان ایرلاین از شرکت‌های قدیمی در این لاین است، که روزانه حدود دو پرواز چارتری به سمت ترکیه دارد. برای رزرو هر یک از صندلی‌های این هواپیما حداقل باید هشت میلیون و دویست هزار تومان بپردازید. البته لازم به ذکر است که این قیمت‌ها در اوایل فصل زمستان ممکن است حتی پایین تر نیز بیاید. اما در اواخر فصل زمستان که به بهار نزدیک می‌شویم، بدلیل بالاتر رفتن پیک مسافرین قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

مطالب مفید