دو دستور بی‌نظیر سالاد مرغ گرم با سس خوشمزه انجیر برای شامی متفاوت و لذیذ!

سالاد مرغ گرم با سس انجیر یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین انواع غذاهای رژیمی است که مزه بسیار دلچسب و متفاوتی دارد. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر آشنا شوید.

طرز تهیه سالاد مرغ گرم و بادمجان با سس انجیر

آماده کردن مواد اولیه این سالاد حدود ۲۰ دقیقه طول و پخت مواد سالاد حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر به شرح زیر است:

سینه مرغ۲ عددبادمجان۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس انجیر

مواد لازم برای تهیه سس انجیر به شرح زیر است:

انجیر۶ عددآب لیمو ترش تازه۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دارعسل۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن سالاد مرغ گرم با سس انجیر آشنا شوید.

مرحله اول: مرغ‌ها را گریل کنید

برای شروع باید سینه‌های مرغ را به صورت ورقه‌ای برش دهید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه گریل بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، می‌توانید تکه‌های مرغ را در ماهیتابه قرار دهید تا گریل شوند. برای تهیه این سالاد می‌توانید از مرغ‌های کبابی شده نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: بادمجان‌ها را گریل کنید

بعد از این که مرغ‌ها پختند، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و بادمجان‌ها را در همان ماهیتابه گریل کنید. زمانی که یک سمت بادمجان‌ها پخت، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم بپزد.

مرحله سوم: سس سالاد را آماده کنید

برای تهیه سس انجیر باید انجیرها را خرد کنید و بعد همراه با مقداری عسل، آب لیمو ترش تازه و مقداری نمک و فلفل در ماهیتابه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید. زمانی که مواد سس به خوبی ترکیب و انجیرها کمی نرم شدند، سس شما آماده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد گیلاس، مرغ و گردو

مرحله چهارم: سالاد را سرو کنید

در آخرین مرحله باید ترکیب مرغ و بادمجان گریل شده را در ظرف مورد نظرتان بریزید و بعد سس انجیر را به صورت داغ روی مواد بریزید. می‌توانید برای تزیین این سالاد از مقداری کنجد استفاده کنید. سالاد شما آماده است و می‌توانید آن را به صورت داغ و به عنوان یک وعده غذایی لذیذ و مقوی برای شام میل کنید.

طرز تهیه سالاد مرغ گرم و کاهو با سس انجیر

آماده کردن مواد اولیه این سالاد حدود ۵ دقیقه و پخت آن نیز حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. مواد اولیه به کار رفته در این سالاد برای ۲ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ گرم و کاهو با سس انجیر

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ گرم و کاهو با سس انجیر به شرح زیر است:

سینه مرغ۲ عددنان باگت۱/۲روغن زیتون۴ قاشق غذاخوریسرکه بالزامیک۱ قاشق غذاخوریانجیر۲ عددکاهو به مقدار لازمنمک و فلفلبه مقدار لازمپنیر ۱۰۰ گرم

مراحل تهیه سالاد مرغ گرم و کاهو با سس انجیر

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن سالاد مرغ و کاهو با سس انجیر آشنا شوید.

مرحله اول: مرغ و نان را در فر قرار دهید

برای شروع باید سینه مرغ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا از ۱۰ دقیقه زودتر گرم شود. سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و بعد مرغ‌ها را بعد از مزه دار کردن با نمک و فلفل در سینی قرار دهید.

در ادامه نان باگت را به تکه‌های کوچک خرد کنید و سمت دیگر سینی قرار دهید. سینی را برای حدود ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا مرغ‌ها بپزند و نان باگت برشته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد زردآلو، کشمش و هویج

مرحله دوم: سس سالاد را آماده کنید

در این مرحله باید روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و بعد سرکه بالزامیک، انجیر خرد شده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. ماهیتابه را برای چند دقیقه کوتاه روی حرارت قرار دهید و زمان یکه روغن داغ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: کاهو را خرد کنید

کاهو را بشویید و برای چند دقیقه در آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. در ادامه آن را به صورت ریز خرد کنید و در ظرف مخصوص سالاد بریزید.

مرحله چهارم: سالاد را سرو کنید

تکه‌های مرغ پخته شده را روی کاهو قرار دهید و بعد نان باگت ترد و سوخاری را نیز روی آن بریزید. پنیر را خرد کنید و روی سالاد بریزید. حالا می‌توانید سس انجیر را روی مواد بریزید و از طعم این سالاد خاص و خوشمزه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد زردآلو و اسفناج

نکات و فوت و فن‌های تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سالاد مرغ گرم و سس انجیر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این سالاد می‌توانید بنا به ذائقه خودتان از هر نوع ادویه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.برای درست کردن سس انجیر به هیچ عنوان نباید انجیرها را له کنید، بلکه باید آن‌ها را به تکه‌های درشت خرد کنید و بعد برای مدت زمان کوتاه تفت دهید تا کمی داغ و نرم شوند.در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این سالاد از چغندر پخته شده، هویج پخته شده یا هر سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.برای تهیه این سالاد بهتر است تنها از سینه مرغ استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این سالاد از گردوی خرد شده نیز استفاده می‌شود.برای خوش طعم شدن این سالاد می‌توانید مقداری آب لیمو ترش تازه روی آن بریزید.برای درست کردن این سالاد می‌توانید از کاهو یا اسفناج ریز استفاده کنید.به منظور تهیه این سالاد نیازی به جدا کردن پوست انجیر نیست و باید پوست انجیر را به خوبی بشویید و از آن با پوست استفاده کنید. جدا کردن پوست انجیر موجب له شدن آن در سس می‌شود و ظاهر بدی به سالاد شما می‌بخشد.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به ۲ روش طرز تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر برای شام اشاره شد. این سالاد بسیار مقوی و خوش طعم است و می‌توانید آن را به عنوان شام یا میان وعده میل کنید. اگر تجربه درست کردن این سالاد را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید