ادعای جنجالی OpenAI: حساب‌های ایرانی ChatGPT به جرم دخالت در انتخابات آمریکا مسدود شدند!

OpenAI اعلام کرده که برخی از حساب‌های کاربری ایرانی ChatGPT را به دلیل سوءاستفاده از این ابزار در زمینه تولید محتوا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسدود کرده است. طبق این گزارش، اکانت‌های مسدود شده با استفاده از ChatGPT اقدام به انتشار مطالب طولانی و کامنت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و ایکس (توییتر سابق) کرده‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده، این حساب‌ها به گروهی موسوم به Storm-2035 تعلق دارند که علاوه بر تلاش برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان آمریکایی، در موضوعاتی مانند ونزوئلا و حقوق جوامع لاتین‌تبار در آمریکا نیز فعالیت داشته‌اند.

OpenAI اظهار داشته که این کمپین‌ها در جذب مخاطب موفق نبوده‌اند، زیرا بیشتر پست‌های شناسایی‌شده در شبکه‌های اجتماعی با تعداد کم لایک، اشتراک‌گذاری یا کامنت مواجه بوده‌اند و برخی از مقالات منتشر شده حتی هیچ تعاملی نداشته‌اند.

این اقدامات در ادامه گزارش‌هایی است که متا و OpenAI در ماه می اعلام کردند، مبنی بر اینکه کمپین‌های نفوذی که از هوش مصنوعی برای انتشار پیام‌های حمایت از رژیم صهیونیستی در اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کردند، نیز مسدود شده‌اند.

هفته گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تأیید کرد که کمپین انتخاباتی او هدف حمله هکری قرار گرفته و این حمله را به یک گروه هکری ایرانی نسبت داد. همچنین در ماه ژوئن، FBI تحقیقاتی را درباره تلاش‌های ادعایی برای هک کمپین‌های ترامپ و بایدن-هریس آغاز کرد.

ما را دنبال کنید

مطالب مفید