رازهای رسیدگی به مشکلات مو و راهکارهای جادویی درمان آن

برای هر شخصی، زیبایی اهمیت زیادی دارد. مو نیز بخش مهمی از این زیبایی به شمار می‌آید که مراقبت و توجه به آن بسیار مهم است. در این مقاله از مجله اکالا قصد داریم به انواع مشکلات رایج مو و راهکارهای درمانی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

۱- ریزش مو، مشکلی قابل درمان

دیدن مو بر روی بالش یا شانه از مهم‌ترین مواردی است که ما را ناراحت می‌کند و این سوال در ذهن پیش می‌آید که آیا با مشکل ریزش مو مواجه شده‌ایم؟

ریزش ۸۰ الی ۱۰۰ تار مو در شبانه روز یک حالت طبیعی است، اما اگر این میزان بیشتر شد یا میزان رویش مجدد کُند بود، ممکن است با ریزش مو روبرو شده باشیم! اما نیاز به نگرانی نیست!؟ با چند راهکار طبیعی و موثر و همین‌طور نکات مهم می‌توان این مشکل را به سادگی برطرف کرد.

اما شاید با خود بگویید که چطور و با چه راه حلی؟ ما تصمیم گرفتیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم تا با انجام و رعایت این مراحل بتوانید در کمترین زمان، مشکل ریزش مو را از بین برده و زیبایی خود را حفظ کنید.

پس مطالعه این بخش (انواع ریزش مو؛ علل و موثرترین راهکارهای درمان خانگی) را از دست ندهید.

۲- درمان خانگی موخوره

موخوره در اثر عوامل مختلف، باعث شکافته شدن ساقه مو می‌شود. چند شاخه شدن مو یکی از آسیب‌های متداولی است که از نزدیکی ساقه مو شروع شده و اغلب خانم‌ها و حتی آقایان در طول زندگی خود به آن دچار می‌شوند و بسیار آزار دهنده است.

جالب است بدانید که کوتاه کردن مو برای درمان موخوره می‌تواند برای مدت زمان کوتاهی این مشکل را برطرف کند اما راه چاره چیست؟!

در این بخش‌ها به راهکارهای درمان خانگی و قطعی موخوره و همچنین سایر نکات مهمی که درباره این مشکل باید بدانیم، پرداخته شده است.

پس از مطالعه این بخش (با این ماسک‌ها موخوره را در خانه و بدون کوتاهی درمان کنید) غافل نشوید.

۳- علت شوره سر و درمان آن

اگر شوره سر دارید، شاید با خود فکر کنید که ممکن است افراد محدودی از این مشکل رنج می‌برند و شما نیز یکی از آن‌ها هستید. اما باید بگوییم که طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شد که بیش از ۵۰ درصد از مردم با مشکل شوره سر دست و پنجه نرم می‌کنند.

از دلایل اصلی شوره سر می‌توان به خشکی پوست، التهاب پوستی، حساسیت به محصولات مو و رشد نوع خاصی از قارچ در پوست سر اشاره کرد. در این بخش قصد داریم به درمان سریع و آسان این مشکل بپردازیم.

پس مطالعه این بخش (درمان خانگی شوره سر با ۹ روش ساده و ارزان) را از دست ندهید.

۴- درمان خانگی و سریع شپش سر

شپش حشره کوچکی است که از خون سر تغذیه می‌کند و با حرکت دادن مو، از سر جدا نمی‌شود. عمدتا کودکان بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند؛ بنابراین این مورد برای والدین از اهمیت بالایی برخوردار است.

شپش در مواردی از لحاظ ظاهری مشابه شوره‌ سر است؛ با این تفاوت که با حرکت دادن مو، از سر جدا نمی‌شود. شپش مشکل حادی ایجاد نمی‌کند، اما در اثر تغذیه از خون سر، باعث ایجاد زخم و خارش شدید می‌شود. 

شاید این سوال پیش آید که به دلیل عدم رعایت بهداشت ممکن است هر فرد دچار این مشکل شود، اما باید بگوییم که وسایل شخصی آلوده از جمله کلاه، شانه، هدفون، حوله و غیره از مهم‌ترین عوامل انتقال این بیماری است. برای درمان این مشکل جای نگرانی نیست!

با مطالعه چند راهکار ساده در مقاله (درمان فوری و ساده شپش سر) می‌توانید به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا با مشکلات رایج مو آشنا شدیم و به راهکارهای درمانی هر یک پرداختیم. شما با چه مشکلات دیگر مو تا به حال روبرو شده‌اید؟ از چه روش درمانی استفاده کرده‌اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مفید