کشف رازهای شخصیت از روی رنگ چشم‌ها

رنگ چشم ما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد ژنتیک به ما بگوید، اما آیا می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی خاصی را نیز نشان دهد؟ در این مقاله از مجله اُکالا بلاگ می‌خواهیم مروری کنیم بر یافته‌هایی در حوزه شخصیت شناسی از طریق رنگ چشم. با ما همراه باشید.

آیا رنگ‌های مختلف چشم معنایی دارد؟

چشم‌ها اغلب به عنوان پنجره‌ای به روح شناخته می‌شوند، چشمان ما یکی از اولین چیزهایی است که مردم در در صورت ما می‌بینند و به آنها توجه می‌کنند. مهم‌ترین عضو حواس ما، یعنی چشم‌های ما، به لطف مجموعه رنگ‌هایی که در اطراف می‌چرخند، می‌تواند نقطه زیبایی مسحورکننده ما باشد.

اما آیا منظور آنها چیزی غیر از بدیهیات است؟ در حالی که رنگ چشم‌های ما با ترکیبی از رنگدانه‌ها و ژن‌ها تعیین می‌شود، برخی از جمعیت و فرهنگ‌های جهان با این ایده موافق هستند که رنگ چشم معنای عمیق‌تری درباره یک فرد دارد و ممکن است به معنای واقعی کلمه پنجره‌ای به شخصیت ما باشد.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی از روی دستخط

چه چیزی رنگ چشم شما را تعیین می‌کند؟

از نظر علمی، رنگ چشم ما به ژنتیک و رنگدانه بستگی دارد. ملانین رنگدانه مسئول رنگ چشم ما است که در لایه جلویی عنبیه قرار دارد. ملانین به دو شکل اصلی وجود دارد که به تیرگی و رنگ روشن چشم کمک می‌کند: یوملانین و فئوملانین.

هر چه ملانین یوملانین در عنبیه شما بیشتر باشد، چشمان شما تیره‌تر می‌شود. بنابراین افرادی که چشم‌های قهوه‌ای دارند بیشترین ملانین را دارند. افرادی که ملانین فئوملانین دارند، رنگ‌های روشن‌تری مانند چشم‌های آبی، خاکستری یا سبز دارند.

چهار رنگ اصلی چشم کدامند؟

چهار رنگ رایج چشم عبارتند از قهوه‌ای، آبی، فندقی و سبز. چشم‌های قهوه‌ای یکی از رایج‌ترین رنگ‌های چشم است. تقریباً نیمی از جمعیت جهان این رنگ چشم را دارند. از سوی دیگر، چشم‌های سبز یکی از کمیاب‌ترین رنگ‌ها به حساب می‌آیند که کمتر از ۱۰ درصد از مردم چشمی به این رنگ منحصر به فرد را دارند.

البته، رنگ‌های چشم دیگری نیز وجود دارد که افراد می‌توانند داشته باشند، اما این رنگ‌ها کمتر رایج هستند، مانند چشم‌های خاکستری که می‌توانند ناشی از بیماری‌هایی مانند آلبینیسم باشند. چشمان مشکی نیز یکی دیگر از رنگ‌های جالب است. از نظر فنی، رنگ سیاه واقعاً وجود ندارد، اما ممکن است چشمان قهوه‌ای تیره‌ای داشته باشید که در برخی نورها سیاه به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: شخصیت‌شناسی بر اساس رنگ مورد علاقه

اگر چشمان شما قهوه‌ای است چه شخصیتی دارید؟

مطالعات نشان داده است که افراد با چشم قهوه‌ای تمایل به اجتماعی بودن دارند، سطح اعتماد به نفس بالایی دارند و بسیار جاه طلب هستند. افراد قهوه‌ای چشم برای رسیدن به اهداف خود مصمم هستند و قدرت ذهنی قوی دارند.

چه چشمان قهوه‌ای تیره یا روشن داشته باشید، افراد در حضور شما احساس آرامش و امنیت می‌کنند. این می‌تواند به این دلیل باشد که رنگ چشم شما آشنا و ایمن است، با توجه به اینکه رایج‌ترین رنگ است.

اگر چشمان شما آبی است چه شخصیتی دارید؟

افراد چشم آبی که در بدو تولد به رنگ چشم کودک شناخته می‌شوند، حس جوانی را به دیگران می‌دهند. ویژگی‌های مشترک افراد با چشمان آبی این است که آنها شاداب هستند، رفتاری خوشایند دارند و با همه مهربان هستند. این می‌تواند به لطف ظاهر جوان‌تر آنها باشد.

روانشناسان همچنین گفته‌اند که افراد چشم آبی باید تحمل درد بالایی داشته باشند. دیگران معمولا یک فرد با چشم آبی را دست کم می‌گیرند هرچند که این تنها بخاطر ظاهر مهربان و آرام آنها است. افراد چشم آبی، بی‌گناه به نظر می‌رسند نباید اما اصلا با آنها سر و کله بزنید چون آن روی آنها، عصبانیت و خشم زیادی دارد.

اگر چشمان شما سبز است چه شخصیتی دارید؟

افرادی که چشم سبز دارند معمولا مرموز هستند، همه اینها به لطف میزان ملانین تشکیل دهنده رنگ چشم آنها است. افرادی که دارای این رنگ چشم هستند نگاهی خلاقانه دارند و به اندازه کافی کنجکاو هستند که سوالات سخت بپرسند. این چشم‌های روشن نیز مانند چشم‌های آبی با شخصیتی شاداب و جوان همراه هستند.

افراد با چشمان سبز حسادت بیشتری نسبت به دیگران دارند، اما این ممکن است به این دلیل باشد که آنها چه در کار و چه در زندگی شخصی خود بسیار پرشور هستند.

اگر چشمان شما فندقی است چه شخصیتی دارید؟

چشم‌های فندقی مانند که نگاه کردن آنها، مانند استخری از رنگ‌های عسلی و کهربایی گرم است، بنابراین کاملاً مشخص است که افرادی که چشم‌های فندقی دارند گرم، جذاب، فریبنده و دعوت‌کننده هستند. این افراد همچنین از فرصت‌سازی لذت می‌برند و سرشار از انرژی قدرتمند و با نشاط هستند.

افرادی که چشم‌های فندقی دارند همچنین شجاع و مصمم برای مقابله با چالش‌هایی هستند که با آن روبرو می‌شوند. آن‌ها دیدگاه‌ها و روش‌های اصولی متنوعی دارند و تقریباً با اطمینان به پاسخ‌های اصلی و درست مرتبط با هر موضوعی فکر می‌کنند، و داشتن آن‌ها را در تیم شما عالی می‌کند. آنها معمولا به هدف می‌زنند.

اگر چشمان شما سیاه است چه شخصیتی دارید؟

حتی اگر این رنگ چشم واقعی نباشد، افرادی که چشمان تیره عمیق دارند بسیار خوش‌بین و مسئولیت‌پذیر هستند. آنها دائماً هوشیار و مشتاق هستند تا ارزش خود را نزد دیگران تثبیت کنند، اما تمایل دارند مسائل خصوصی زندگی خود را حفظ کنند و اغلب رازدار هستند.

افرادی که ملانین بیشتری دارند و در نتیجه چشم‌های قهوه‌ای تیره و تقریباً مشکی دارند، مهارت‌های تماس چشمی قوی‌تری دارند که ممکن است برای برخی افراد ترسناک باشد. به نظر می‌رسد که نگاه کردن زیاد به چشمان آنها باعث هیپنوتیزم می‌شود.

چشم‌های خاکستری در مورد ویژگی‌های شخصیتی شما چه چیزی را نشان می‌دهد؟

کسانی که چشمان خاکستری دارند را به سختی می‌توان پیدا کرد، اما وقتی این کار را انجام دهید، می‌بینید که آنها افراد تاثیرگذاری در زندگی شما خواهند بود. افراد با چشمان خاکستری آرام و منظم هستند و اغلب با قوی ماندن در مواجهه با موقعیت‌های استرس زا، رهبران بزرگی می‌شوند.

این افراد ممکن است خود را ابراز نکنند و کسی از توانمندی‌های آنان خبر نداشته باشد، اما زمانی که محیط مناسب و پر از تشویق به آنها داده شود، می‌درخشند و ذهن تیز، شخصیت واقعی، قدرت و اراده خود را به شما نشان می‌دهند.

آیا شناخت شخصیت بر اساس رنگ چشم واقعاً معنایی دارد؟

چه باور داشته باشید که رنگ چشم عامل مهمی در ویژگی‌های شخصیتی است یا نه، یا فکر کنید که رنگ چشم ما چیزی غیر از ژنتیک را در مورد ما آشکار نمی‌کند، هیچ ضرری برای دیدن درست بودن آن وجود ندارد.

چشمان ما می‌تواند نشان دهد که آیا خسته، پر استرس، غمگین، شاد یا سالم هستیم. بنابراین هر رنگ چشمی که دارید، مراقبت از آنها مهم است. به یاد داشته باشید که سلامت چشم خود را بررسی کنید و از عینک طبی مناسبی که نیاز دارید استفاده کنید. آیا رنگ چشم شما و نزدیکانتان ویژگی‌های شخصیتی گفته شده در این مقاله را در شما نشان می‌دهد؟ مشتاق خواندن نظرات شما در مجله اُکالا هستیم.

منبع: visiondirect

من سورین صیادی هستم و از بچگی تقریباً تمام وقت آزادم را صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! بیشتر به ژانرهای اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارم، اما ژانرهای دیگر را هم دنبال می‌کنم.
خیلی خوشحالم که می‌توانم این لذت بزرگ از زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارم و فیلم‌ و سریال‌های مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم.

مطالب مفید