آموزش شکل‌دهی مو در خانه؛ آرایشگاه ممنوع، زیبایی در دستان شما!

فیس فریم (face frame) یک نوع تکنیک بالیاژ مو است که در آن تنها قسمت جلوی موها در ۲ طرف رنگ می‌شود. در واقع با این روش یک قالب در جلو صورت ایجاد می‌شود و بدون این که تمام موها را رنگ کنید، تغییری شگفت انگیز در ظاهر شما ایجاد می‌شود.

در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با آموزش فیس فریم مو در منزل آشنا شوید.

آموزش بهترین تکنیک فیس فریم

برای فیس فریم جلوی مو نیازی نیست به آرایشگاه بروید و هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. با فراهم کردن لوازم مورد نیاز، خودتان می‌توانید در خانه این کار را انجام دهید. برای فیس فریم کردن موها تنها به مقداری پودر دکلره، اکسیدان ۹ درصد و رنگ مو نیاز دارید. در ادامه این بخش با آموزش انجام فیس فریم مو در خانه آشنا شوید.

مرحله اول: موهایتان را بشویید

برای شروع باید موهایتان با یک شوینده مناسب بشویید و آبکشی کنید. این کار موجب می‌شود تا رنگ مو بهتر روی موها بنشیند.

مرحله دوم: موها را خشک کنید

بعد از شستشوی موها، باید با کمک باد سشوار موها را خشک کنید. در این مرحله نباید از روغن مو یا اسپری‌های مو استفاده کنید. این کار رنگ پذیری موها را کاهش می‌دهد و آسیب بیشتری به موها وارد می‌کند.

مرحله سوم: قسمت جلوی موها را جدا کنید

در این مرحله باید جلوی موها را به سمت بالا جمع کنید و همانطور که موها را با یک دست گرفته‌اید، با کمک شانه از یک سانتی‌متری جلوی موها را جدا کنید. در زمان جدا کردن موها باید موها را از گوشت سمت راست به سمت گوش سمت چپ به اندازه ۱ سانتی‌متر جدا کنید و سپس بقیه موها را ببندید تا با موهای جلویی ترکیب نشوند.

مرحله چهارم: مواد دکلره را آماده کنید

برای تهیه دکلره مو باید یک پیمانه پودر دکلره را با یک پیمانه اکسیدان ۹ درصد ترکیب کنید. مواد را هم بزنید تا پودر دکلره کاملا در اکسیدان حل شود. در این مرحله غلظت مواد شما باید شبیه به خامه (نه خیلی شل و نه خیلی سفت) باشد.

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ مو تابستان که هر خانم جذابی باید امتحان کند

مرحله پنجم: موها را برای دکلره کردن آماده کنید

قبل از شروع دکلره کردن مو یک تکه مقوا آماده کنید. در ادامه یک کیسه پلاستیکی روی مقوا قرار دهید. با برس مقداری از مایع دکلره را روی پلاستیک بمالید و بعد آن را زیر موها قرار دهید، به طوری که تمام موهای قسمت جلوی سر که قرار است رنگ شوند، روی مقوا قرار بگیرند.

در این مرحله باید کناره موها را پشت گوش قرار دهید و در مرحله بعدی به دکلره آغشته کنید.

مرحله ششم: موها را دکلره کنید

در این مرحله باید موها را با کمک برس به مایع دکلره آغشته کنید. به خاطر داشته باشید که دکلره باید به خوبی روی همه قسمت‌های مو قرار بگیرد. بهتر است از فاصله نیم سانتی‌متری مو از ریشه را دکلره کنید تا ریشه موهایتان آسیب نبیند.

مرحله هفتم: موهای دکلره شده را جمع کنید

بعد از اینکه موها به خوبی به مایع دکلره آغشته شد، مقوا را از زیر موها بردارید و همانطور که موها روی کیسه پلاستیکی قرار دارند، یک لایه پلاستیک دیگر روی موها قرار دهید. سپس موها را به سمت بالا ببرید و با یک گیره یا کلیپس آن را محکم کنید.

مرحله هشتم: موهای کناری را به دکلره آغشته کنید

بعد از دکلره کردن موهای قسمت جلو، باید موهای کناری را هم دکلره کنید. در این روش باید یک دستکش به دست کنید و بعد با دست مقداری از مایع دکلره را بردارید و موها را به آن آغشته کنید. این کار را برای طرف دیگر موها نیز تکرار کنید.

سپس موها را داخل پلاستیک قرار دهید و مثل موهای قسمت جلو، در قسمت بالای سر قرار دهید و با کلیپس آن را نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راز ماندگاری بیشتر رنگ مو؛ عجیب اما واقعی

مرحله نهم: موها را بشویید

دکلره کردن مو معمولا بین ۱۵ تا ۳۵ دقیقه طول می‌کشد و در این مدت باید هر ۵ دقیقه یک بار موها را بررسی کنید. هر چقدر دکلره ضعیف‌تر باشد، اثربخشی آن بیشتر طول می‌کشد. به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید بیشتر از ۳۵ دقیقه دکلره را روی موها قرار دهید.

هر زمان که احساس کردید، موها به خوبی روشن شده‌اند، می‌توانید موها را با آب فراوان بشویید.

مرحله دهم: موها را رنگ کنید

بعد از دکلره کردن موها باید از رنگ مورد نظرتان برای فیس فریم استفاده کنید. برای فیس فریم می‌توانید از رنگ موهای فانتزی مثل هلویی، صورتی و آبی استفاده کنید یا از رنگ دودی و عسلی برای قسمت جلوی مو استفاده کنید. بعد از رنگ کردن مو دوباره حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا موها رنگ بگیرند.

مرحله یازدهم: موها را بشویید

بعد از این که موها به خوبی رنگ گرفت، می‌توانید موها را بشویید تا رنگ مو به طور کامل از موها پاک شود. در ادامه موهایتان را خشک کنید و از رنگ جدید موهایتان لذت ببرید.

نکاتی که باید در مورد آموزش فیس فریم مو بدانید

قبل از شروع دکلره موها بهتر است از اولاپلکس شماره یک روی موها استفاده کنید. این کار از آسیب به موها جلوگیری می‌کند.مدت زمان دکلره و رنگ کردن موها به جنس موهای شما بستگی دارد. بهتر است هر چند دقیقه یک بار موها را چک کنید و هر زمان که احساس کردید موها به خوبی دکلره شده یا رنگ گرفته است، موهایتان را بشویید.به هیچ عنوان دکلره را به مدت طولانی روی موها نگذارید، این کار موجب سوختن و پاره شدن تار مو می‌شود.برای انتخاب رنگ موی فیس فریم می‌توانید موهایتان را چند درجه روشن‌تر از سایر قسمت‌ها رنگ کنید یا از یک رنگ کاملا متفاوت برای این قسمت موها استفاده کنید.فیس فریم موی کوتاه و بلند تفاوتی با هم ندارد و شما می‌توانید در این روش به هر میزانی که دوست دارید، قسمت جلوی موهای خود را رنگ کنید.برای فری فریم چتری می‌توانید موهای چتری و قسمت دو طرف موها را دکلره و رنگ کنید.اگر دوست دارید موهای شما جلوه‌ای فانتزی و دخترانه پیدا کند، می‌توانید از رنگ‌های موقت برای رنگ کردن قسمت جلوی موها استفاده کنید و هر بار روی قسمت دکلره شده مو، از رنگ‌های فانتزی استفاده کنید.برای فیس فریم مو مشکی می‌توانید از هر رنگی که دوست دارید، مثل رنگ‌های فانتزی و هم چنین رنگ‌های بلوند و روشن یا انواع رنگ قهوه‌ای و قرمز استفاده کنید. رنگ موی مشکی با همه رنگ‌ها هماهنگ است و جلوه فوق‌العاده‌ای به موهای شما می‌بخشد.برای هماهنگ شدن رنگ فیس فریم با سایر قسمت‌های مو می‌توانید برخی از قسمت‌های زیر موهای خود را هم رنگ کنید.

با استفاده از تکنیک فیس فریم می‌توانید تنها با رنگ کردن قسمت جلوی موها تغییری منحصر به فرد در ظاهر خود ایجاد کنید. اگر تجربه رنگ کردن مو با تکنیک فیس فریم را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید