شاهکار فناوری: برترین ویژگی‌های گوشی Google Pixel 9 Pro Fold

گوشی‌ های پرچمدار معمولاً با قیمت‌های بالایی عرضه می‌شوند و مدل‌های تاشو این قیمت‌ها را به سطح بالاتری می‌برند. اگرچه Google Pixel 9 Pro Fold افزایش قیمت نداشته است، اما همچنان قیمتی در حدود 1800 دلار دارد که ممکن است برای برخی کاربران توجیه‌پذیر نباشد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، بهتر است ویژگی‌هایی را که Pixel 9 Pro Fold را متمایز می‌کند، مورد بررسی قرار دهید.

گوگل با معرفی Pixel Fold اصلی، استانداردهای بالایی را در زمینه گوشی‌های تاشو تعیین کرد و اکنون انتظارها از جانشین آن یعنی Pixel 9 Pro Fold بالاتر رفته است. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی تاشو می‌پردازیم تا شما بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که آیا این دستگاه ارزش هزینه شما را دارد یا خیر.

نمایشگر دوگانه: تحولی در چندوظیفگی

گوشی Pixel 9 Pro Fold با داشتن یک صفحه نمایش داخلی 8 اینچی Super Actua Flex با رزولوشن 2076 x 2152 و تکنولوژی OLED، تجربه‌ای بی‌نظیر از رنگ‌ها و وضوح تصویر را ارائه می‌دهد. این نمایشگر قابلیت نمایش بیش از 16 میلیون رنگ را داراست و با نرخ تازه‌سازی پویا تا 120 هرتز و پشتیبانی از HDR، تجربه‌ای فراگیر را فراهم می‌کند. صفحه نمایش خارجی 6.3 اینچی این گوشی نیز با رزولوشن 1080 x 2424 و روشنایی حداکثر 2700 نیت، وضوح بالایی را حتی زیر نور مستقیم خورشید ارائه می‌دهد.

طراحی دوگانه نمایشگر این گوشی امکان استفاده‌های جدیدی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با دوربین پشتی با کیفیت، عکس‌های سلفی یا گروهی بگیرید و از صفحه نمایش خارجی به عنوان پیش‌نمایش استفاده کنید. همچنین، تماس‌های ویدیویی با این گوشی جذاب‌تر خواهند شد زیرا می‌توانید شرکت‌کنندگان را در هر دو صفحه مشاهده کنید و هنگام چندوظیفگی نیز با داشتن دو صفحه نمایش همزمان، بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

حداکثر صفحه نمایش با طراحی باریک

Pixel 9 Pro Fold با طراحی باریک خود، مفهوم گوشی‌های تاشو را دوباره تعریف می‌کند. این دستگاه با داشتن بزرگ‌ترین نمایشگر داخلی در بین تمامی گوشی‌های تاشو و ضخامت 5.1 میلی‌متر در حالت بسته و 10.5 میلی‌متر در حالت باز، یکی از نازک‌ترین گوشی‌های تاشو در بازار است.

این مدل جدید دارای یک لولای بهینه‌سازی شده است که از جنس فولاد چند آلیاژی ساخته شده و با آلومینیوم درجه یک هوافضا پوشش داده شده است. این ویژگی‌ها به همراه یک نمایشگر بلندتر و باریک‌تر، طراحی نهایی را بسیار شیک‌تر و ظریف‌تر از مدل‌های قبلی کرده است.

پشتیبانی از پردازنده Tensor G4 و قابلیت‌های هوش مصنوعی

دستیار هوش مصنوعی Pixel 9 Pro Fold با ترکیب قدرت پردازنده جدید Tensor G4 و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. این پردازنده به دستیار هوش مصنوعی Gemini امکان می‌دهد تا با تحلیل دقیق نیازهای شما، پیشنهادات مفیدی را در لحظه به شما ارائه دهد.

برای مثال، می‌تواند اطلاعات مهم را از ایمیل‌های شما استخراج کرده و به برنامه‌ریزی رویدادها کمک کند یا بهترین مسیرها را از طریق Google Maps به شما نشان دهد. خرید این گوشی شامل اشتراک یک‌ساله Google One است که با افزودن 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری، امکانات بیشتری را برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی Pixel Screenshots: سازماندهی هوشمند اسکرین‌شات‌ها

ویژگی Pixel Screenshots این امکان را به شما می‌دهد تا اسکرین‌شات‌های خود را به صورت هوشمند سازماندهی کرده و به یادآوری آن‌ها بپردازید. این قابلیت برای حرفه‌ای‌ها و دانش‌آموزان بسیار مفید است، زیرا به طور خودکار اسکرین‌شات‌ها را برچسب‌گذاری کرده و اطلاعات کلیدی را از آن‌ها استخراج می‌کند.

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی اسکرین‌شات‌های خود را جستجو کرده و بر اساس نیازهای خود از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، با پیشنهاد اقدامات مناسب مانند جستجو در نقشه‌ها یا تنظیم یادآوری‌ها، کار با اسکرین‌شات‌ها را ساده‌تر می‌کند.

دوربین سه‌گانه: عکاسی هوشمند با کیفیت بالا

Pixel 9 Pro Fold با داشتن سیستم دوربین سه‌گانه شامل یک لنز 48 مگاپیکسلی عریض، یک لنز 10.5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز 10.8 مگاپیکسلی تله‌فوتو، عکس‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق ثبت می‌کند. گوگل با بازنگری در خط لوله تصویربرداری، کیفیت عکس‌ها را بهبود بخشیده و رنگ‌ها، نوردهی و کنتراست تصاویر را به شکلی واقعی‌تر ارائه می‌دهد.

لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال Super Res تا 20 برابر، برای عکاسی از فواصل دور بسیار مناسب است. اما ویژگی برجسته این دوربین‌ها، قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌هایی با کیفیت و دقت بالاتر بگیرید و تجربه‌ای متفاوت از عکاسی را تجربه کنید.

ما را دنبال کنید

مطالب مفید