موبایل‌ها در سبد خرید آنلاین ایرانیان: از محبوب‌ترین آیتم‌ها!

«تجارت‌نیوز» گزارش عملکرد سالانه دیجی کالا را بررسی کرد؛

طبق گزارش‌هایی که پلتفرم‌ فروش آنلاین منتشر کرده است نشان می‌دهد که ایرانیان بیشتر به جستجوی کالاهای الکترونیکی از جمله گوشی موبایل پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

 بر اساس آمارهایی که دیجی کالا به عنوان بزرگترین پلتفرم فروش آنلاین کشور منتشر کرده است بیشترین جستجوی ایرانیان حول ابزارهای الکترونیکی بوده است.

گزارش دیجی کالا نشان می‌دهد که جستجوی گوشی موبایل در پلتفرم دیجی کالا در صدر جستجوی ایرانی‌ها بوده است. همچنین در بین 10 جستجوی برتر دیجی کالا  شش کالای الکترونیکی دیگر وجود داشت که ساعت هوشمند در رتبه دوم جستجوها، ایرپاد در رتبه سوم، اسپیکر در رتبه پنجم، هندزفری در رتبه ششم، لپ تاپ در رتبه هفتم وتلویزیون در رتبه هشتم قرار داشته‌اند.

گوشی موبایل حتی در بین کالاهایی که واردات آنها ممنوع بوده هم بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده است. دیجی کالا در گزارش خود آورده که بیش از 700 هزار جستجو درباره کالاهایی شده که واردات آنها به کشور ممنوع بوده است  که گوشی آیفون 14 و 15 بالاترین تعداد جستجو را داشته‌اند.

588 میلیون میانگین فروش فروشندگان دیجی کالا/ فروش 9 میلیاردی یک فروشنده محلی

در گزارش سال 1402 میانگین فروش فروشندگان دیجی کالا 588 میلیون تومان اعلام شده که نسبت به سال 1401 که رقم 360 میلیون اعلام شده بود رشد بیش از 200 میلیون را داشته است. با اینکه در این گزارش سخنی از تاثیر تورم بر روی این مبالغ گفته نشده است اما نباید تاثیر تورم را نادیده گرفت. همچنین آمارهای 1402 نشان می‌دهد که 418 هزار فروشنده با دیجی کالا همکاری می‌کنند که نسبت به سال 1401 بیش از 100 هزار فروشنده به تعداد فروشندگان دیجی کالا اضافه شده است. البته ناگفته نماند در بین فروشندگان بومی محلی میانگین فروش سالیانه 72 میلیون تومان بوده است. اما با این حال یک کسب و کار محلی توانسته 9 میلیارد تومان فروش داشته باشد.

بخشی از این گزارش به نسل Z و Y اختصاص داده شده و به خریدهای این دو نسل پرداخته است.  نسل Z شامل متولدین 1374 تا 1390 و نسل Yشامل متولدین 1359 تا 1373 است.  آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که نسل Z به لحاظ تعدادی بیشتر کالاهای خانه و آشپزخانه خریدند و پس از آن به سراغ کالاهای زیبایی و سلامتی و رفته‌اند و کالاهای سوپر مارکتی در جایگاه سوم بیشترین خرید توسط این نسل است. اما در خریدهای نسل Y بر اساس تعداد محصول، این نسل بیشتر به سراغ کالاهای سوپرمارکتی رفته‌اند. پس از آن کالای خانه و آشپرخانه و در جایگاه سوم بیشترین خرید به سراغ لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی رفته‌اند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید