۳ دسر تابستانی خوشمزه و آسان؛ بدون فر و در کمترین زمان!

درست کردن دسر همیشه نیاز به صرف کردن زمان زیاد و استفاده از فر برای پخت ندارد. برخی از دسرها آنقدر سریع و راحت آماده می‌شوند که می‌توانید هر روز آن‌ها را در کمترین زمان آماده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش درست کردن انواع دسر تابستانه راحت بدون نیاز به فر در سه سوت آشنا شوید.

۱- رولت خامه‌ای با بیسکویت

آماده کردن این دسر حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن باید دسر را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه رولت خامه‌ای

مواد لازم برای تهیه رولت خامه‌ای به شرح زیر است:

موز ۱ عددبیسکویت کرم دار شکلاتی۵۰۰ گرمخامه۳۰۰ گرمشیر۲ قاشق غذاخوریتوت فرنگی۸۰ گرمهلو۱ عددپودر قند۲ قاشق غذاخوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 

مراحل تهیه دسر رولت خامه‌ای با بیسکویت و موز

در ادامه این بخش می‌توانید با راحت‌ترین روش درست کردن دسر ساده و سریع یخچالی با بیسکویت و موز آشنا شوید.

مرحله اول: بیسکویت‌ها را پودر کنید

برای شروع باید بیسکویت‌های شکلاتی را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید تا پودر شوند. برای پودر کردن بیسکویت‌ها می‌توانید از گوشتکوب نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: موز و شیر را با بیسکویت ترکیب کنید

پوست موز را جدا و آن را خرد کنید و همراه با بیسکویت پودر شده در مخلوط کن بریزید. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری شیر نیز به مخلوط کن اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کنید تا بیسکویت به خوبی با موز و شیر ترکیب شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر مگنولیا قالبی

مرحله سوم: خمیر را صاف کنید

بعد از ترکیب کردن، مواد شما حالت خمیری پیدا می‌کند. خمیر را در دست کمی ورز دهید و بعد آن را روی کاغذ روغنی قرار دهید و با وردنه آن را پهن کنید. در این مرحله باید خمیر را به شکل مستطیلی و با ضخامت ۲ میلی‌متری باز کنید.

مرحله چهارم: خامه را آماده کنید

خامه را همراه با پودر قند در یک ظرف بریزید و بعد با همزن مواد را هم بزنید تا خامه پف کند و سبک شود.

مرحله پنجم: مواد میانی رولت را آماده کنید

برای تهیه رولت باید خامه را روی خمیر بیسکویتی قرار دهید و خوب پهن کنید. در ادامه توت فرنگی‌ها و هلو را بشویید و آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید. حالا میوه‌های خرد شده را روی خامه بریزید.

مرحله ششم: خمیر را رول کنید

برای رول کردن خمیر باید به آرامی و با کمک کاغذ روغنی خمیر را رول کنید. در این مرحله باید مراقب باشید که خمیر ترک نخورد یا از هم باز نشود.

مرحله هفتم: رولت را آماده کنید

بعد از اینکه رولت خامه‌ای شما آماده شد، آن را برای یک ساعت در فریزر قرار دهید. سپس به کمک یک چاقوی تیز، رولت را برش دهید و از طعم این دسر تابستانی و خوشمزه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر بیسکویتی دو رنگ

۲- طرز تهیه دسر بیسکویتی با فندق

آماده کردن این دسر خوشمزه تابستانی تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی با فندق

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی با فندق به شرح زیر است:

بیسکویت پتی بور۱ بستهپودر فندق۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارپودر قند۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارپودر گردو۱۰۰ گرمپنیر خامه‌ای۲۰۰ گرمشکلات تخته‌ایبه مقدار لازمکره بادام زمینی۱ قاشق غذاخوریخامه فرم گرفتهبه مقدار لازم

مراحل تهیه دسر تابستانی با بیسکویت و فندق

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن دسر تابستانه راحت بدون نیاز به فر و با استفاده از بیسکویت پتی بور آشنا شوید.

مرحله اول: شکلات را آب کنید

برای شروع باید مقداری شکلات تخته‌ای را خرد کنید و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید و به صورت مرتب هم بزنید تا شکلات کاملا آب شود.

مرحله دوم: کره بادام زمینی را با شکلات ترکیب کنید

در این مرحله باید کره بادام زمینی را با شکلات آب شده ترکیب کنید. سپس مواد را هم بزنید تا شکلات و کره بادام زمینی به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم: بیسکویت را پودر کنید

بیسکویت پتی بور را خرد کنید و در یک کیسه زیپ دار بریزید. سپس با کمک یک گوشتکوب، بیسکویت‌ها را کاملا پودر کنید. می‌توانید برای پودر کردن بیسکویت از مخلوط کن نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: بیسکویت را با پنیر، پودر قند و فندق ترکیب کنید

در این مرحله باید بیسکویت پودر شده را با پنیر خامه‌ای، پودر فندق و پودر قند ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید.

مرحله پنجم: مواد را در قالب بریزید

در این مرحله باید کف یک قالب را کمی با روغن چرب کنید و بعد ترکیب بیسکویتی را روی آن بریزید. با پشت قاشق مواد را خوب فشار دهید تا صاف شوند. در ادامه شکلات آب شده و کره بادام زمینی را اضافه کنید و دوباره مواد را با کاردک یا پشت قاشق صاف کنید.

مرحله ششم: دسر را در یخچال قرار دهید

بعد از این که مواد دسر را در قالب ریختید، باید آن را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شما آماده شود. بعد از این که دسر شما آماده شد، می‌توانید آن را با خامه فرم گرفته تزیین کنید و مقداری گردوی پودر شده روی آن بریزید و از طعم این دسر فوق العاده لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ترایفل گیلاس

۳- دسر میوه‌ای با بیسکویت

آماده کردن مواد اولیه این دسر حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن باید دسر را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود.

مواد لازم برای تهیه دسر میوه‌ای با بیسکویت

مواد لازم برای تهیه دسر میوه‌ای با بیسکویت به شرح زیر است:

نشاسته ذرت۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دارکره۱۵ گرمشیر۲ لیوان فرانسوی دسته‌داربیسکویت پتی بور۲ بستهشکر۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارموز۱ عددتوت فرنگی۳ تا ۴ عددوانیلنوک قاشق چای‌خوریگلاب۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه دسر میوه‌ای با بیسکویت

در ادامه این بخش می‌توانید با روش درست کردن دسر میوه‌ای با بیسکویت آشنا شوید.

مرحله اول: ژله را آماده کنید

برای شروع باید ژلاتین را در یک ظرف بریزید و با ۱ و ۱/۲ لیوان آب جوش ترکیب کنید. مواد را خوب هم بزنید تا ژله کاملا در آب حل شود، سپس آن را در یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: شیر، شکر، وانیل، نشاسته و گلاب را ترکیب کنید

در این مرحله باید شکر، وانیل و نشاسته ذرت را در قابلمه بریزید و خوب هم بزنید. در ادامه شیر و گلاب را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مواد بجوشند و به غلظت فرنی برسند. زمانی که مواد دسر غلیظ شدند، کره را اضافه کنید و بعد از این که کره ذوب شد، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: مواد دسر را در قالب بریزید

قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید و داخل آن را با کیسه پلاستیکی بپوشانید. در ادامه یک ردیف بیسکویت کف قالب بچینید و بعد کرم را روی آن بریزید. دوباره یک ردیف بیسکویت روی مواد بریزید و بعد دوباره یک ردیف از کرم را روی آن بریزید و این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر فروماژ شاتوت

مرحله چهارم: میوه‌ها و ژله را به دسر اضافه کنید

در این مرحله باید موز و توت فرنگی را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و روی دسر بریزید. سپس ژله نیم بند شده را روی مواد بریزید.

مرحله پنجم: دسر را در یخچال قرار دهید

روی ظرف دسر را با یک پلاستیک بپوشانید و آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده شود. زمانی که دسر آماده شد، می‌توانید آن را از یخچال خارج کنید و با کمک کیسه فریزر از قالب خارج کنید. سپس کیسه فریزر را به طور کامل از دسر جدا کنید و آن را برش دهید و از طعم این دسر خوشمزه لذت ببرید.

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به ۳ روش تهیه دسر تابستانه راحت بدون نیاز به فر اشاره شد. برای تهیه این دسرها نیاز به فر ندارید و تنها باید دسر را آماده کنید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا قابل مصرف شود. اگر تجربه درست کردن این دسرها را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید