جادوی فلفل قرمز برای پوست: فواید بی‌نظیر و طرز تهیه ماسک معجزه‌آسا

شاید عجیب به نظر برسد، اما ماسک فلفل قرمز یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای رفع چین و چروک‌های پوستی و افزایش شادابی پوست است. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست آشنا شوید.

۹ روش طرز تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست

فلفل قرمز فواید زیادی برای پوست دارد و معمولا از آن برای رفع چین و چروک‌های پوستی و همچنین از بین بردن جوش صورت استفاده می‌شود. فلفل سرشار از ماده‌ای به نام کپسایسین است که به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و از همین رو برای جلوگیری از ایجاد جوش نیز مفید است.

در ادامه این بخش به ۹ روش طرز تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست اشاره شده است.

۱- ماسک فلفل قرمز، پودر کاکائو و آووکادو برای درمان جوش

برای درمان جوش صورت و همچنین افزایش شفافیت پوست می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز را با ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب کنید. در ادامه نصف یک آووکادو را له کند و به این ترکیب اضافه کنید.

مواد را به خوبی ترکیب کنید و بعد روی پوست بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید. بعد از این ماسک حتما از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود.

۲- ماسک فلفل قرمز و ماست برای روشن شدن پوست

اگر به دنبال یک ماسک خانگی روشن کننده و سفید کننده صورت برای پوست صورت هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و ماسک فلفل قرمز و ماست را آماده کنید. برای درست کردن این ماسک باید یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز تازه رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید.

سپس این ترکیب را هم بزنید و برای ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست قرار دهید. پوست را برای ۱ دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد فراوان بشویید. در ادامه حتما از یک کرم مرطوب کننده برای روی پوست استفاده کنید.

۳- ماسک فلفل و سفیده تخم مرغ برای جوانسازی پوست

سفیده تخم مرغ فواید زیادی برای رفع چین و چروک‌های پوستی و جوانسازی پوست دارد. برای تهیه ماسک فلفل قرمز و سفیده تخم مرغ باید ۱ قاشق فلفل قرمز را با ۱ عدد سفیده تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید.

ابتدا پوست صورت را بشویید و خوب خشک کنید. سپس این ماسک را روی پوست بمالید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: ماسک شلیل و معجزات آن برای پوست صورت

۴- ماسک فلفل قرمز و شیر برای پاکسازی پوست

برای پاکسازی پوست می‌توانید نصف قاشق فلفل قرمز را با ۱۵۰ گرم شیر ترکیب کنید و بعد این ترکیب را روی پوست صورت بمالید. در ادامه به صورت دورانی پوست را ماساژ دهید. پس از ۱۰ دقیقه پوستتان را بشویید و خوب تمیز کنید.

۵- ماسک فلفل قرمز و آلوئه ورا

برای افزایش شادابی پوست و رفع التهاب پوست می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز را با ۲ قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی پوست صورت بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید. بعد از این ماسک حتما از مقداری کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.

۶- ماسک روغن فلفل برای ترمیم پوست

روغن فلفل قرمز فواید زیادی برای پوست دارد و استفاده از آن روی پوست، موجب افزایش شفافیت پوست، کنترل چربی، روشن شدن پوست و همچنین بازسازی و ترمیم پوست می‌شود.

برای استفاده از ماسک روغن فلفل باید مقداری از این روغن را روی پوست تمیز بمالید و برای ۵ دقیقه به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید. در ادامه پوست خود را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

۷- ماسک فلفل قرمز و آب لیمو ترش برای تنظیم چربی پوست

برای کنترل میزان چربی پوست می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را با یک قاشق چای‌خوری آب و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. این ماسک را روی پوست بمالید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس پوستتان را با آب فراوان بشویید.

این ماسک چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. از طرف دیگر این ماسک برای از بین بردن باکتری‌های و قارچ‌های پوستی مفید است و مانع ایجاد جوش می‌شود.

بیشتر بخوانید: بوتاکس خانگی با ماسک سفیده تخم مرغ

۸- ماسک فلفل قرمز و عسل برای شادابی پوست

برای این که پوست شما شاداب‌تر و روشن‌تر شود، می‌توانید از ماسک فلفل قرمز و عسل خام استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید ۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز پودر شده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.

مواد را خوب هم بزنید و بعد این ماسک را روی پوست بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب گرم بشویید. این ماسک پوست شما را پاکسازی می‌کند و برای کاهش التهاب و درمان جوش صورت نیز مفید است.

۹- ماسک فلفل قرمز و شکر برای لایه برداری پوست

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست هستید، بهتر است از ماسک لایه بردار فلفل قرمز و شکر استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق پودر فلفل قرمز را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این ماسک را به آرامی و به صورت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید.

بعد از ۱۰ دقیقه می‌توانید پوست خود را با آب گرم بشویید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید از این ماسک بدون شکر و تنها با ترکیب فلفل قرمز و روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

نکاتی که باید در مورد استفاده از ماسک فلفل قرمز بدانید

قبل از استفاده از ماسک فلفل قرمز حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر پوست شما واکنش نشان نداد، از آن برای تمام قسمت‌های پوست استفاده کنید.به هیچ عنوان از ماسک فلفل در نزدیکی چشم و روی لب استفاده نکنید.اگر روی پوست شما زخم باز وجود دارد، به هیچ عنوان از این ماسک استفاده نکنید.از مهم‌ترین فواید فلفل قرمز برای پوست می‌توان به افزایش تولید کلاژن و جوانسازی پوست اشاره کرد. جالب است بدانید که ماسک فلفل برای کاهش درد و علائم بیماری پسوریازیس نیز مفید است.افرادی که پوست حساس و ملتهبی دارند، بهتر است از فلفل قرمز به عنوان ماسک استفاده نکنند.

در این مقاله به ۹ روش تهیه ماسک فلفل قرمز برای پست اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که این ماسک برای افرادی که پوست حساس و ملتهبی دارند، مناسب نیست. اگر تجربه استفاده از ماسک فلفل قرمز را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید