لذت شامی دلپذیر در چهارشنبه، 31 مرداد!

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- دمپختک (دمی باقالی)

دمپختک یکی از غذاهای سنتی و قدیمی تهران است که در شهرهای مختلف به روش متفاوتی تهیه می‌شود و گزینه جذاب و مناسبی برای وعده شام به حساب می‌آید.

دمی باقالی یا کته باقالی، دمپختکی است که با باقالی زرد درست می‌شود و علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیر، بسیار هم کم هزینه و مقرون به صرفه است‌. این غذای خوشمزه را می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان همراه با تخم مرغ نیمرو، پیاز داغ، ترشی یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.

مراحل تهیه دمپختک (دمی باقالی)

مراحل تهیه دمپختک (دمی باقالی) به شرح زیر است:

برای آماده سازی اولیه، باقالی زرد یا همان لپه باقالی را می‌شوییم و داخل یک کاسه خیس می‌کنیم تا به مدت ۱ الی ۳ ساعت خیس بخورد. بعد باقالی را آبکشی می‌کنیم. لپه باقالی جزو حبوبات زودپر به شمار می‌رود و نیازی نیست از شب قبل آن را خیس کنیم.از طرف دیگر باید برنج را بشوییم و به ازای هر پیمانه برنج یک پیمانه آب بریزیم و با کمی نمک اجازه دهیم تا برنج هم به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.سپس پیاز را خرد می‌کنیم و با مقداری روغن حیوانی تفت می‌دهیم. روغن حیوانی باعث خوشمزه‌تر شدن و خوش عطر شدن این کته می‌شود.بعد از اینکه پیازها طلایی شدند ادویه‌ها را که شامل زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا است به آن اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا عطر زردچوبه آزاد شود. بعد از تفت خوردن ادویه‌ها لپه باقالی را که آبکش کرده‌ایم به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. تفت دادن لپه باقالی باعث می‌شود که در کته وا نرود و له نشود.

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و لذیذ روی لینک طرز تهیه دمپختک (دمی باقالی) کلیک کنید.

۲- خورش سبزی فسنجان

خورش سبزی فسنجان، یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که در شمال کشور به خصوص گیلان و مازندران طرفداران زیادی دارد.

مراحل تهیه خورش سبزی فسنجان

مراحل تهیه خورش سبزی فسنجان به شرح زیر است:

مرغ را به تکه‌های دلخواه (مثلا ران و سینه) برش دهید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. گردوها را به دو نیم یا سه نیم خرد کنید. می‌توانید گردوها را کمی تفت دهید تا عطر و طعم بهتری پیدا کنند. سبزی فسنجان را به طور کامل بشویید و پس از آبگیری، با کمک چاقو تیز یا خرد کن ریز خرد کنید.در یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. مرغ‌های مزه دار شده را داخل روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و بوی خامی آن‌ها گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و محلی روی لینک طرز تهیه خورش سبزی فسنجان کلیک کنید.

۳- چیکن استراگانف

چیکن استراگانف یکی از غذاهای خوشمزه روسیه است که با مرغ تهیه می‌شود و روش پخت آن به بیف استراگانف شباهت زیادی دارد. تنها تفاوت این دو غذا، این است که در بیف استراگانف به جای مرغ، از فیله گوساله استفاده می‌شود.

استراگانف یک سرآشپز روسی بوده که برای اولین بار این غذا را طبخ کرده و به دلیل استفاده از گوشت مرغ به چیکن استراگانف معروف شده است. شما نیز می‌توانید این غذای متفاوت را به راحتی در خانه برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه چیکن استراگانف

مراحل تهیه چیکن استراگانف به شرح زیر است:

سینه مرغ شسته شده را بدون استخوان کنید و با چاقو به صورت نواری و نازک برش دهید؛ اندازه و شکل برش دادن مرغ کاملا سلیقه‌ای است. مرغ‌های خرد شده را با فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر مخلوط کنید و روی آن را سلفون بکشید و یک الی دو ساعت داخل یخچال قرار دهید.حال یک عدد پیاز را نگینی و ریز خرد کنید و داخل تابه با چند قاشق روغن تفت بدهید تا سبک و طلایی شود. سپس دو حبه سیر رنده شده را به پیازها اضافه کنید (اختیاری) و تفت بدهید تا کمی طلایی شوند.اکنون مرغ‌های خرد شده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا کمی تغییر رنگ بدهد. سپس به مرغ نمک اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا مرغ‌ها کاملا بپزند.مرغ‌های پخته شده را از تابه خارج کنید و قارچ ورقه‌ای خرد شده را داخل تابه بریزید، حرارت را بالا ببرید تا رنگ قارچ‌ها سیاه نشود! کمی آبلیمو هم به قارچ‌ها اضافه کنید تا تغییر رنگ ندهند.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی متفاوت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه چیکن استراگانف کلیک کنید.

۴- پاستا تن ماهی خامه‌ای

پاستا، غذایی محبوب و پرطرفدار بوده که در انواع مختلف و با طعم‌های بی‌نظیر تهیه می‌شود. یکی از این پاستاهای خوشمزه، پاستا تن ماهی خامه‌ای است. این غذا به دلیل سادگی و سرعت پخت، گزینه‌ای ایده‌آل برای ناهارهای فوری محسوب می‌شود.

مراحل تهیه پاستا تن ماهی خامه‌ای

مراحل تهیه پاستا تن ماهی خامه‌ای به شرح زیر است:

برای آماده‌سازی مواد اولیه، ابتدا گوجه فرنگی‌های نیمه‌خشک را در صورت نیاز کمی خرد کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و سیر را رنده کنید. همچنین، جعفری را نیز خرد کنید.نخود سبز را پخته و کنار بگذارید، البته می‌توانید از نخود سبز کنسروی هم استفاده کنید. کنسرو تن ماهی را داخل یک قابلمه به همراه آب قرار دهید تا پخته شود.در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش برسانید. کمی نمک به آب جوش اضافه کنید.در ادامه، فتوچینی یا اسپاگتی را به آب جوش اضافه کنید و طبق دستورالعمل روی بسته آن را بپزید. پس از پخت، آن را با آب سرد آبکش کرده و کنار بگذارید.

برای ادامه رسپی این غذاهای فانتزی و فوری روی لینک طرز تهیه پاستا تن ماهی خامه‌ای کلیک کنید.

۵- کشک و بادمجان دامغانی

کشک و بادمجان دامغانی غذای محلی و بسیار لذیذ و در عین حال مقوی شهر دامغان است که می‌توان به عنوان یک شام سبک تهیه و سرو کرد. این غذای خوشمزه طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید آن را با مواد اولیه در دسترسی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، کشک و… طبخ و نوش جان کنید.

مراحل تهیه کشک و بادمجان دامغانی

مراحل تهیه کشک و بادمجان دامغانی به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را نگینی و ریز خرد کنید و داخل قابلمه مناسب با مقداری کمی روغن روی حرارت ملایم قرار داده و تفت دهید تا شیشه‌ای شود.در این مرحله سیر را رنده کرده و به قابلمه اضافه کنید، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه افزوده و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها خارج شود.حال نعناع خشک را افزوده و تفت دهید. سپس بادمجان‌ها را ریر خرد کرده و تفت دهید. پس از پختن و نرم شدن بادمجان‌ها، گوجه فرنگی‌ها را نگینی خرد کرده و به باقی مواد اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و لذیذ روی لینک طرز تهیه کشک و بادمجان دامغانی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

مطالب مفید