میز و صندلی‌های شیک تراس: راهنمایی برای ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در تراس خانه!

میز و صندلی شیک تراس؛ چگونه با این ست‌ها فضایی دلنشین در تراس ایجاد کنیم؟

میز و صندلی شیک تراس تو خونه‌های ایرانی حال و هوای خاصی دارن. تو یه خونه ایرانی، تراس چیزی بیشتر از یه بالکن ساده‌ست. جاییه برای فرار از شلوغی خونه، نشستن با یه فنجون چای، یا حتی پذیرایی از مهمون‌ها. اما این فضا، بدون یه ست میز و صندلی تراس کامل نیست. چیزی که نه‌تنها راحت باشه، بلکه زیبایی خاصی هم به تراس بده. ست میز و صندلی‌ای که وقتی روش می‌نشینی، حس کنی تو یه گوشه دنج از بهشت نشستی.

وقتی حرف از جنس میز  صندلی شیک تراس می‌شه، باید حسابی دقت کرد. یه خونه ایرانی باید میز و صندلی‌ای داشته باشه که به طبع شرایط آب و هوایی و استفاده روزمره بخوره. مثلا چوبی که انتخاب می‌کنی، باید مقاوم باشه و با رنگ‌های طبیعی تراس سازگار باشه. اگه تراس رو باز گذاشتی و بارون و آفتاب روش می‌تابه، انتخاب چوب‌های مقاوم مثل چوب تکس یا چوب بامبو می‌تونه گزینه خوبی باشه. این چوب‌ها همون چیزی هستن که یه میز و صندلی شیک تراس رو هم زیبا و هم مقاوم می‌کنن.

البته خیلی‌ها می‌رن سراغ جنس‌های دیگه مثل فلز یا پلاستیک. ولی واقعیت اینه که فلز شاید به ظاهر مدرن و شیک باشه، اما توی گرمای تابستون و سرمای زمستون راحتی و دنجی چوب رو نداره. پلاستیک هم شاید ارزون‌تر باشه، ولی اگه دنبال یه میزصندلی شیک تراس هستی که هم زیبا باشه و هم دوام داشته باشه، بهتره ازش دوری کنی. اما اگه مجبور شدی پلاستیک رو انتخاب کنی، حتما از نوع باکیفیتش بخر که رنگ و جنسش تو شرایط جوی مختلف خراب نشه.

یه خونه ایرانی همیشه با رنگ‌ها و طرح‌های خاص خودش شناخته می‌شه. پس ست میز و صندلی  هم باید توی همین سبک باشه. اگه تراس خونه رو با گلدون‌های سنتی و گیاه‌های بومی پر کردی، بهتره میز و صندلی رو هم با رنگ‌های گرم و طرح‌های ساده انتخاب کنی. چیزی که همخوانی خوبی با فضای خونه ایرانی داشته باشه و به قول معروف، دل آدم رو بگیره.

توی یه تراس ایرانی، میز و صندلی  تراس باید کارکردی بیشتر از نشستن و خوردن داشته باشه. اینجا، تراس جایی برای دور هم جمع شدن، گپ زدن و حتی یه گوشه خلوت برای فکر کردن و نوشتن هم هست. پس وقتی داری میز و صندلی شیک تراس رو انتخاب می‌کنی، حواست باشه که باید هم راحت باشه، هم مقاوم و هم اون حس خوب رو منتقل کنه. اینجاست که انتخاب یه کوسن نرم و راحت، یا حتی یه زیرانداز سنتی برای کنار میز و صندلی می‌تونه تراس رو به یه جای دنج و خاص تبدیل کنه.

در نهایت، میز صندلی شیک تراس باید با سبک زندگی ایرانی سازگار باشه. چیزی که همون قدر که زیباست، کاربردی هم باشه. یعنی وقتی روش می‌شینی، از زیبایی و راحتی‌اش لذت ببری، و وقتی بهش نگاه می‌کنی، حس کنی که یه گوشه از فرهنگ و هنر ایرانی رو توی تراس خونت داری. اینجا، تراس خونه ایرانی یه جاییه برای زندگی و لذت بردن از لحظه‌ها، و میز و صندلی شیک تراس، قلب تپنده این فضاست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

Loading more posts…

مطالب مفید