تهیه شربت گلابی؛ خوشمزه و با طراوت، مزه‌ای به‌یادماندنی!

شربت گلابی از نوشیدنی‌های خوشمزه در فصل گرما است. از آنجایی که میوه گلابی آبرسان است و باعث افزایش رطوبت به پوست می‌شود، در نتیجه یک شربت خنک گلابی می‌تواند بهترین گزینه در فصل تابستان باشد تا هم تشنگی شما را رفع کند و هم تجربه یک نوشیدنی لذت بخش را به شما بدهد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه شربت گلابی را به شما آموزش می‌‎دهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت گلابی

برای تهیه شربت گلابی مواد زیر را آماده کنید:

گلابی۴ عددشکر سفید یا شکر قهوه‌ای۲ پیمانهزنجبیل تازه رنده شدهنصف قاشق مرباخوریچوب دارچین۲ تکه متوسطلیمو ترش تازه۱ عددزعفرانیک چهارم قاشق چای‌خوریآب۲ پیمانه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه شربت گلابی

مراحل تهیه شربت گلابی به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب گلابی مناسب

اولین گام برای درست کردن این شربت، انتخاب گلابی مناسب است. گلابی انواع مختلفی دارد اما بهتر است از گلابی آسیایی یا آنجو استفاده کنید. دفت کنید که گلابی‌ها نه خیلی سفت و نه خیلی نرم و له باشند. زیرا اگر بیش اندازه سفت باشند، شیرینی کمتری دارند و اگر بیش از اندازه رسیده باشند به محض جوشیدن له میشوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت گردو خانگی

مرحله دوم: آماده سازی گلابی

ابتدا گلابی‌ها را به خوبی شسته و آن‌ها را با یک دستمال تمیز خشک کنید. بدون آنکه پوست گلابی را جدا کنید آن را خرد کنید و هسته ها را از آن جدا کنید.

مرحله سوم: درست کردن شربت

در این مرحله یک قابلمه کوچک انتخاب کنید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید.

شکر و آب را در آن بریزید و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. بعد از اینکه آب و شکر به خوبی مخلوط شدند، تکه‌های گلابی را اضافه کنید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا یکدست پخته شوند.

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه چوب دارچین، زنجبیل و زعفران را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید کل مواد به مدت نیم ساعت روی گاز بجوشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت خرفه خانگی

مرحله چهارم: آماده شدن شربت گلابی

اجازه دهید مواد داخل قابلمه کاملا خنک شود سپس آن را از یک صافی رد کنید تا یک شربت صاف و یکدست به شما بدهد. شربتی را که از صافی رد کردید را به یک بطری شیشه‌ای با در چوب پنبه ای منتقل کنید و در یخچال نگهداری کنید.

گلابی هایی که اضافه مانده است را هم میتوانید در مخلوط کن بریزید و وقتی که به حالت پوره درآمد با یک اسکوپ بستنی وانیلی سرو کنید.

نکته‌های مهم در تهیه شربت گلابی

به جای شکر می‌توانید از عسل هم به عنوان شیرین کننده استفاده کنید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که عسل قوامی که شکر می‌دهد را ندارد.شکر قهوه‌ای هم جایگزین سالم‌تری به جای شکر سفید است ولی باعث تیره شدن شربت می‌شود.

من سورین صیادی هستم و از بچگی تقریباً تمام وقت آزادم را صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! بیشتر به ژانرهای اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارم، اما ژانرهای دیگر را هم دنبال می‌کنم.
خیلی خوشحالم که می‌توانم این لذت بزرگ از زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارم و فیلم‌ و سریال‌های مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم.

مطالب مفید