از خواص شیر بادام چه می‌دانید؟

یکی از نوشیدنی های خوشمزه ای که می توانید برای دریافت کلسیم و پروتئین در بدن خود به رژیم غذایی خود اضافه کنید شیر بادام است. از خواص شیر بادام می توان به پروتئین، کلسیم، فیبر و چربی اشاره کرد که علاوه بر تامین انرژی، برای تنظیم وزن و کاهش وزن نیز مفید است!

به گزارش «تابناک»، شیر بادام از ترکیب پودر بادام و آب تهیه می شود. بنابراین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند می توانند لبنیات را با شیر بادام جایگزین کنند. ترکیب شیر بادام با سایر مواد مغذی باعث افزایش خواص آن می شود. به عنوان مثال، خواص شیر بادام با عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

در این مقاله در مورد فواید شیر بادام بیشتر توضیح می دهیم. بیایید ببینیم شیر بادام برای چه چیزی مفید است!

ارزش غذایی شیر بادام

طبع شیر بادام گرمتر است و به همین دلیل طب سنتی بر مصرف آن تاکید دارد! بسیاری از مردم به دلیل ارزش غذایی شیر بادام را جایگزین لبنیات می کنند. البته شیر بادام منشا گیاهی دارد و ارزش غذایی کمتری نسبت به شیر گاو دارد. اما میزان ویتامین E در شیر بادام بیشتر از شیر گاو است! به طور کلی ارزش غذایی شیر بادام به شرح زیر است:

ارزش غذایی شیر بادام

کالری یک فنجان شیر بادام کمتر از همان مقدار شیر گاو است. به همین دلیل برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند مفید خواهد بود. در ادامه خواهیم دید شیر بادام چه خواصی دارد.

خواص شیر بادام برای اعصاب

فسفر و پتاسیم شیر بادام کمتر از شیر و سویا است. بنابراین برای افرادی که به دلیل بیماری های مزمن کلیوی نمی توانند منابع غنی از این نوع مواد مغذی را مصرف کنند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. اگر بتوانید آن را به عنوان بخشی از صبحانه خود مصرف کنید، می توانید نیازهای بدن خود را برآورده کنید.

خواص شیر بادام برای آقایان

یکی از مهمترین فواید شیر بادام، رفع مشکلات هورمونی مردان است. مردان با مصرف شیر بادام به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود می توانند مشکلات ناباروری، اختلال نعوظ و اسپرم ضعیف را حل کنند!

آنتی اکسیدان های موجود در شیر بادام همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و مشکلاتی مانند سرطان پروستات را در مردان کمتر می کند!

شیر بادام برای افزایش قد

شیر بادام طبیعی منبع غنی ویتامین D و کلسیم است. به همین دلیل مصرف آن در کودکان و نوجوانان می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند. از آنجایی که قد یک عامل ژنتیکی محسوب می شود، بنابراین افزایش قد را نمی توان از ویژگی های شیر بادام در نظر گرفت. اما در هر صورت تقویت استخوان ها به بهبود تراکم آنها کمک می کند.

خواص شیر بادام برای خانم ها

فواید شیر بادام برای زنان نیز غیرقابل انکار است. در واقع شیر بادام برای تنبلی تخمدان مفید است و با داشتن مقدار کافی ویتامین E به تنظیم هورمون های زنانه کمک می کند!

ویتامین D و کلسیم موجود در شیر بادام در پیشگیری از پوکی استخوان ناشی از یائسگی موثر است. خوردن شیر بادام در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای رشد عصبی جنین مفید است.

خواص شیر بادام

خواص شیر بادام برای کاهش وزن

منبع اصلی شیر بادام بادام درختی است که فیبر فراوانی دارد. بنابراین خوردن شیر بادام در میان وعده های صبح و عصر به انسان احساس سیری می دهد و مصرف غذا در وعده اصلی را کاهش می دهد! کالری شیر بادام نسبتاً محدود است.

خواص شیر بادام در طب سنتی برای کاهش وزن و کنترل قند خون بیماران دیابتی به اثبات رسیده است! برای اطلاع از هزینه بادام تازه برای تهیه شیر بادام می توانید از فروشگاه های معتبر کمک بگیرید.

شیر بادام برای زانو درد

شیر بادام منبع غنی آنتی اکسیدان است. بنابراین افراد مبتلا به زانو درد مزمن می توانند با مصرف آن میزان التهاب آن ناحیه را کاهش دهند و درد کمتری را احساس کنند! خوردن شیر بادام در شب به درمان زانو درد ناشی از کلسیم موجود در آن کمک می کند. همچنین به دلیل داشتن مقدار کافی پروتئین به تقویت ماهیچه های بدن کمک می کند. هر چه قدرت عضلات برای محافظت از مفاصل بیشتر باشد، احتمال آسیب رساندن به مفصل از جمله مفصل زانو کمتر می شود.

خواص شیر بادام در چاقی صورت

شاید خواص شیر بادام برای چاق شدن صورت چندان قابل توجه نباشد. اما خوردن آن به عنوان بخشی از رژیم لاغری، صورت را از کاهش وزن بیش از حد جلوگیری می کند! علاوه بر این شیر بادام با وجود ویتامین E در آن برای حفظ سلامت پوست صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی آن مفید است!

خواص شیر بادام برای مو

موها زمانی می توانند سالم رشد کنند که مواد مغذی کافی دریافت کنند. تاثیر کلسیم، آهن، بیوتین، ویتامین E، ویتامین D و اسیدهای چرب موجود در شیر بادام برای رشد و تراکم مو را نادیده نگیرید!

شیر بادام برای سرماخوردگی

یکی از مهمترین خواص شیر بادام برای سرماخوردگی کاهش التهاب و آبرسانی به بدن است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در درمان سریعتر سرماخوردگی مفید است. بهترین ویژگی شیر بادام با عسل این است که گلو را تسکین می دهد!

شیر بادام برای پوکی استخوان

حجم کلسیم و سرعت جذب آن در کاهش پوکی استخوان مهم است. شیر بادام می تواند بخشی از نیاز روزانه به کلسیم را تامین کند. به علاوه، ویتامین D موجود در آن باعث افزایش جذب کلسیم می شود! به همین دلیل است که شیر بادام برای پوکی استخوان مفید است.

خواص شیر بادام برای پوست

هرگز نباید تاثیر ویتامین E بر سلامت پوست را دست کم بگیرید. این آنتی اکسیدان قوی با از بین بردن رادیکال های آزاد به تمیزی و سلامت پوست صورت کمک می کند. در ضمن خاصیت محافظت از شیر بادام در برابر پیری زودرس به دلیل وجود این ترکیب جادویی است!

بهترین زمان برای مصرف شیر بادام

بهترین زمان مصرف شیر بادام می تواند همزمان با صبحانه باشد تا انرژی مورد نیاز روزانه شما را تامین کند. البته زمان خواب ممکن است زمان مصرف شیر بادام برای اطمینان از خواب راحت و آرام باشد. خوردن آن به عنوان میان وعده نیز به رفع گرسنگی و تامین انرژی بدن کمک می کند.

مقدار شیر بادام مصرفی در روز

برای بهره مندی از خواص شیر بادام می توانید روزانه یک لیوان از آن را مصرف کنید. در این صورت مواد مغذی و انرژی کافی در طول روز دریافت خواهید کرد.

خلاصه

خواص شیر بادام برای زنان، مردان، کودکان و نوجوانان غیر قابل انکار است; بادام درختی را می توانید از فروشگاه عسل تبریز به صورت آنلاین و حضوری خریداری کنید و این نوشیدنی مقوی را در منزل تهیه کنید.

سوالات متداول

شیر بادام چاق کننده است؟

شیر بادام کم کالری و چربی است. بنابراین، اثر چاق کنندگی قابل توجهی وجود ندارد.

آیا شیر بادام برای غده تیروئید مضر است؟

مصرف متعادل شیر بادام برای غده تیروئید مضر نیست. به جز آلرژی!

آیا شیر بادام باعث یبوست می شود؟

کمبود فیبر باعث یبوست می شود. اما شیر بادام سرشار از فیبر است که به سلامت روده کمک می کند.

مطالب مفید