اپل برای رونمایی از اولین آیفون مجهز به هوش مصنوعی آماده می‌شود

اپل در حال آماده شدن برای معرفی اولین آیفونی است که به طور خاص بر هوش مصنوعی متکی است.

به گزارش ایندیپندنت، این شرکت رویدادی را در 9 سپتامبر اعلام کرده است که طبق شایعات از آیفون 16 در کنار ساعت‌های جدید و ایرپاد رونمایی می‌شود. دستگاه های دیگری مانند آیپد مینی به روز شده نیز ممکن است در این رویداد رونمایی شوند که به صورت زنده پخش می شود.

نکته قابل توجه این رویداد احتمالاً ارائه ویژگی های جدید اپل برای آنچه Apple Intelligence می نامد باشد. این مجموعه از ویژگی‌ها شامل نسخه پیشرفته سیری و همچنین ابزارهای موجود در سایر محصولات اپل، از جمله ابزارهای خلاصه‌سازی پیام آیفون است.

Apple Intelligence در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در ماه ژوئن رونمایی شد. اما این شرکت در آن زمان اعلام کرد که جزئیات بیشتری را بعداً فاش خواهد کرد و در حال حاضر این ابزارها به مدل‌های برتر آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس محدود می‌شوند.

دعوت‌نامه‌ها و بازاریابی اپل برای رویداد سپتامبر به شدت به سمت همان رنگ‌های آبی و بنفش چرخشی است که تاکنون برای جستجوی اپل استفاده شده است. [موتور جست‌و‌جوی] سیری به تازگی بازتعریف و دگرگون شده است. به نظر می رسد شعار این رویداد – “وقت درخشیدن است” – نیز به این طراحی اشاره دارد.

به این ترتیب، به نظر می رسد تمرکز اصلی این افشاگری بر هوش اپل خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا اپل ویژگی‌های جدیدی را در این رویداد معرفی می‌کند یا فقط پیش‌نمایش ویژگی‌های موجود را نشان می‌دهد، اما شایعات حاکی از آن است که اپل به همه گوشی‌های جدید دسترسی به این ابزارها را می‌دهد.

این اولین باری نیست که دستگاه‌های اپل از فناوری‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند: این اولین باری نیست که از هوش مصنوعی در همه چیز استفاده می‌کند، از برش دادن افراد از عکس‌ها گرفته تا برنامه‌های پیشنهادی.

اما اپل مدت‌هاست که ترجیح می‌دهد بیشتر روی تجربه‌ای تمرکز کند که این فناوری‌ها را بدون ذکر آشکار خود فناوری‌ها ممکن می‌سازد. تا همین اواخر، زمانی که اپل به این فناوری ها اشاره می کرد، ترجیح می داد آنها را یادگیری ماشینی بنامد.

اپل همچنین به وضوح اعلام کرده است که در زمینه هوش مصنوعی مولد که به رایانه ها اجازه می دهد تصاویر و متن های جذاب ایجاد کنند، بسیار عقب مانده است. این ابزارها بخش کلیدی هوش مصنوعی اپل هستند و ممکن است حتی بیشتر با آیفون های جدید ادغام شوند.

اما فشار امسال از سوی رسانه‌ها، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران و همچنین افزایش علاقه مشتریان باعث شده است که این شرکت آشکارا در اطلاعیه‌های خود به هوش مصنوعی اشاره کند و این فناوری را بیشتر در دستگاه‌های خود ادغام کند. دو اعلامیه بزرگ این شرکت در سال جاری – رونمایی از آی‌پدهای جدید در ماه مه و کنفرانس توسعه‌دهندگان در سراسر جهان با محوریت نرم‌افزار در ژوئن – هر دو به طور مکرر به هوش مصنوعی، به‌ویژه هوش مصنوعی مولد اشاره کردند.

این می تواند پیش نمایشی از محتوای رویداد معرفی آیفون 16 باشد که احتمالاً اپل قابلیت های هوش مصنوعی دستگاه جدید را به نمایش می گذارد – اگرچه با توجه به نگرانی های گسترده در مورد خطرات هوش مصنوعی و این واقعیت که برخی از ویژگی های هوش مصنوعی اپل وجود دارد. انتظار نمی رود تا سال آینده وارد بازار شود، شرکت ممکن است محتاطانه عمل نکند.

آیفون 16 جدید بدون شک آپدیت های دیگری نیز خواهد داشت. شایعه شده است که این گوشی دارای دکمه شاتر جدید، دوربین های بازطراحی شده و صفحه نمایش بزرگتر است، بدون اینکه لزوماً اندازه خود گوشی افزایش یابد.

همچنین شایعه شده است که اپل در این رویداد از ساعت‌ها و ایرپادهای جدید خود رونمایی خواهد کرد. اپل می‌تواند از این فرصت برای توضیح اینکه چگونه هوش مصنوعی سایر دستگاه‌های این شرکت را بهبود می‌بخشد استفاده کند – اگرچه برخی از آنها، از جمله آیفون‌های قدیمی‌تر، به دلیل نیاز به قدرت پردازش بالا برای عملی کردن این تجربیات با مشکل مواجه هستند.

مطالب مفید