غذاهای مضر برای زانودرد – سرگرمی روز

زانو درد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که همه ساله بیماران را درگیر می کند. خوشبختانه، درد خفیف زانو و مفاصل به بسیاری از اقدامات مراقبتی از جمله رژیم غذایی مناسب پاسخ خوبی می دهد. افراد مبتلا به زانو درد و التهاب زانو باید سعی کنند از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنند زیرا می توانند وضعیت آنها را بدتر کنند.

به گزارش سبز مثبت، چه غذاهایی برای زانو درد مضر است؟

شکر

شکر یک ماده رایج در غذای ماست که به دلیل میزان مصرف روزانه متوجه تاثیر آن نمی شویم. قند خون بالا می تواند باعث آزاد شدن سلول هایی شود که می تواند التهاب را افزایش دهد. قند بیش از حد علاوه بر ایجاد التهاب می تواند منجر به چاقی و بیماری قلبی شود.

شیرینی ها و تنقلات فرآوری شده سرشار از قند، چربی ترانس، چربی اشباع شده و مواد نگهدارنده هستند. سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات های بسیار تصفیه شده مانند نان سفید نیز می توانند همین اثر را داشته باشند. تا حد امکان از محصولات تهیه شده از آرد سفید یا شکر فرآوری شده مانند آب نبات، بستنی و نوشابه خودداری کنید. می توانید این غذاهای مضر برای زانو درد را با عسل، شکر نارگیل و شربت افرا جایگزین کنید.

نمک

نمک باعث جذب آب توسط سلول های بدن می شود که می تواند درد زانو و التهاب مفاصل را بدتر کند. تورم مفاصل یکی از علائم شایع آرتریت زانو است. مصرف بیش از حد نمک می تواند این تورم را بدتر کند. غذاهای فرآوری شده، کنسروها، پیتزا، برخی از انواع پنیر و فست فود اغلب حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.

غذاهای سرخ شده برای زانو درد مضر است

چربی های ترانس عامل مهمی در تشدید درد زانو و سایر مشکلات مفصلی هستند. غذاهای سرخ شده سرشار از چربی ترانس هستند. بنابراین اگر می خواهید درد زانو را کاهش دهید، مهم است که از آنها اجتناب کنید. علاوه بر این، غذاهای سرخ شده کالری بالایی دارند و به راحتی می توانند به چاقی و تشدید درد زانو کمک کنند.

چربی اشباع شده

تا حد امکان باید از مصرف چربی های اشباع شده پرهیز کرد. زیرا باعث التهاب می شوند. این چربی ها معمولا در گوشت قرمز، گوشت خوک، کره، غذاهای سرخ شده و فست فود یافت می شوند. زانو درد زمانی رخ می دهد که مفاصل ملتهب می شوند. بنابراین هرچه چربی اشباع کمتری مصرف کنید، برای سلامت مفاصل و درد زانو بهتر است.

اسیدهای چرب امگا 6

اگرچه ما در رژیم غذایی خود به اسیدهای چرب امگا 6 نیاز داریم، اما مقدار زیاد آن می تواند برای زانوها و مفاصل ما مضر باشد. امگا 3 می تواند به افراد مبتلا به آرتریت و زانو درد کمک کند. اما اسیدهای چرب امگا 6 می توانند تولید مواد شیمیایی التهابی را در بدن افزایش دهند. امگا 6 را می توان در انواع روغن های پخت و پز مانند روغن ذرت، روغن آفتابگردان، روغن هسته انگور و روغن بادام زمینی یافت.

الکل

الکل علاوه بر اینکه برای سلامت کلی شما مضر است، می تواند با مسکن ها و سایر داروهای زانو درد تداخل داشته باشد. الکل همچنین علائم آرتریت را بدتر می کند و می تواند شدت و دفعات حملات نقرس را افزایش دهد.

گوشت قرمز یکی از غذاهای مضر برای زانو درد است

گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده مانند گوشت خوک، گوشت گاو و بره، بیکن، کالباس و ژامبون دارای چربی اشباع شده بالایی هستند. این نوع چربی می تواند باعث التهاب شود که درد زانو را تشدید می کند. خوردن گوشت قرمز و فرآوری شده همچنین می تواند خطر ابتلا به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. از سوی دیگر، علائم آرتریت در افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می کنند بهبود می یابد. در نتیجه بهتر است مقدار این غذاها را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

حرف آخر

رژیم غذایی شما می تواند تاثیر زیادی بر زانو درد و طول عمر زانوها و مفاصل شما داشته باشد. انتخاب هوشمندانه غذا می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد، بافت همبند را تقویت کند و التهاب را کاهش دهد. یک رژیم غذایی متعادل همچنین می تواند به شما کمک کند وزن خود را کنترل کنید تا زانوهایتان خیلی تحت فشار قرار نگیرند.

به سختی می توان با اطمینان گفت که کدام غذاها باعث زانو درد می شوند، زیرا بدن هر فرد متفاوت است و می تواند واکنش متفاوتی به برخی غذاها نشان دهد. اما در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی کرده ایم شما را با غذاهای مضر برای زانو درد آشنا کنیم که در بیشتر افراد باعث التهاب می شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مفید