ابزارهای طلایی آشپزی در سفر: هنر پخت و پز در هر شرایط!

یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران، پیدا کردن یک وعده غذایی خوب و باکیفیت در طول سفر است. گاهی اوقات، پیدا کردن یک رستوران خوب و تمیز در مسیر سفر می‌تواند کار بسیار سختی باشد. از این رو، آشپزی کردن در سفر می‌تواند یک راهکار عالی باشد. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا وسایل آشپزی مورد نیاز سفر را به شما معرفی کنیم.

۱۱ وسیله ضروری برای آشپزی در سفر

آشپزی در طول سفر می‌تواند لذت بخش باشد به شرطی که وسیله‌های مورد نیاز همراهتان باشد. در ادامه به ۱۱ وسیله آشپزی مورد نیاز در سفر می‌پردازیم:

۱- کارد و چاقو

اگر اهل سفر کردن باشید می‌دانید که کارد و چاقو از جمله ضروری‌ترین لوازم برای آشپزی در سفر است. با انتخاب کارد و چاقوهای تاشو و قرار دادن آن‌ها در کیف مخصوص، هم فضای کمتری اشغال می‌کنید و هم از بریدگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کنید.

۲- قاشق، چنگال و سایر ظروف سرو

برای هم زدن و خوردن غذا، داشتن قاشق، چنگال، کفگیر و ملاقه بسیار ضروری است. فراموش نکنید که تعداد قاشق و چنگال متناسب با تعداد نفرات باشد.

۳- لیوان و کلمن آب

برای نوشیدنی‌های مثل نوشابه، آب و … همراه داشتن لیوان از واجبات است. با همراه داشتن یک کلمن آب به خصوص در تابستان، همواره به آب خنک دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، می‌توانید مواد غذایی که زود خراب می‌شوند را در کلمن نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه ارزان سفر کنیم؟

۴- کتری و قوری

برای نوشیدن چای یا قهوه در سفر نیاز به جوشاندن آب داریم. پس، همراه داشتن کتری و قوری بسیار ضروری است. این وسایل را در اندازه‌های مختلف و با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

۵- سیخ کباب و توری گریل

اگر عاشق کباب و گریل هستید، سیخ کباب و توری گریل را فراموش نکنید. با این وسایل، می‌توانید در سفر به راحتی کباب‌های خوشمزه تهیه و نوش‌جان کنید.

۶- فندک

یکی از ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز سفر ، فندک است. فندک برای روشن کردن اجاق گاز سفری یا آتش به کار می‌رود. بهتر است چند فندک اضافی نیز همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مشهد در تابستان

۷- گاز سفری

با گاز سفری، می‌توانید در هر مکانی که دسترسی به آتش ندارید، آشپزی کنید. این وسیله، هم برای پخت و پز و هم برای گرم کردن غذا بسیار کاربردی است.

۸- قابلمه و ماهیتابه سفری

فراموش نکنید که داشتن قابلمه، کلید اصلی پخت غذا در سفر است و تقریبا بدون وجود آن کاری از دست شما برنمی‌آید. البته بد نیست که یک ماهیتابه هم به همراه باشید. این ظروف را می‌توانید در ابعاد مختلف و با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

۹- ظروف غذاخوری

بشقاب، کاسه و سایر ظروف غذاخوری برای سرو غذاهایتان ضروری هستند. این ظروف را در جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک و استیل می‌توانید تهیه کنید.

۱۰- ظرف ادویه

با همراه داشتن ظرف ادویه، می‌توانید در سفر غذاهای بسیار لذیذی تهیه کنید. اگر کمبود جا دارید، می‌توانید چند ادویه ضروری مثل نمک، زردچوبه و فلفل را به همراه داشته باشید.

۱۱- مواد شوینده

برای شستن ظروف بعد از غذا به مواد شوینده و اسکاج نیاز دارید. پس، همراه داشتن آن‌ها را فراموش نکنید.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا به معرفی وسایل آشپزی مورد نیاز سفر پرداختیم. توصیه می‌کنیم که حتما این لوازم را به همراه داشته باشید تا از آشپزی در سفر نهایت لذت را ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید