این درمان سردرد میگرنی را قبل از شروع کنترل می‌کند

طبق یک مطالعه جدید، زمانی که در شروع اولین علائم میگرن، قبل از بروز سردرد مصرف شود، ممکن است یک دارو بتواند به افراد مبتلا به میگرن کمک کند تا زندگی روزمره خود را بدون علائم یا بدون علائم انجام دهند.

به گزارش سرگرمی روز، دارویی به نام Ubrogepant که یک آنتاگونیست گیرنده پپتیدی مرتبط با ژن کلسی تونین یا مهارکننده CGRP است، ممکن است بتواند به افراد مبتلا به میگرن کمک کند. مهارکننده پپتید مرتبط با ژن کلسی تونین پروتئینی است که نقش کلیدی در روند میگرن دارد.

ریچارد لیپتون، نویسنده این مطالعه از کالج آلبرت انیشتین، می گوید: «میگرن یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است، اما بسیاری از افرادی که از آن رنج می برند، درمان نمی شوند یا گزارش می دهند که درمان نشده اند. راضی نیستند. بهبود مراقبت در اولین علائم میگرن، حتی قبل از بروز سردرد، ممکن است کلید بهبود نتایج باشد. یافته های ما دلگرم کننده است و نشان می دهد که ubrogepant ممکن است به افراد مبتلا به میگرن کمک کند تا عملکرد طبیعی داشته باشند.

در این مطالعه، 518 شرکت‌کننده بودند که حداقل یک سال از میگرن رنج می‌بردند و در سه ماه قبل از شروع مطالعه، هر ماه دو تا هشت حمله میگرنی داشتند. همه شرکت کنندگان به طور منظم علائمی را تجربه کردند که نشان دهنده شروع میگرن در چند ساعت آینده بود. از شرکت کنندگان خواسته شد دو حمله را با دارو در مدت دو ماه درمان کنند.

محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول دارونما را برای اولین سری از علائم سردرد پره میگرن دریافت کردند و سپس 100 میلی گرم ubrogepant را برای مجموعه دوم علائم دریافت کردند. گروه دوم در دور اول ubrogepant و برای دور دوم دارونما دریافت کردند.

شرکت‌کنندگان محدودیت‌های فعالیت خود را در دفتر خاطرات خود با استفاده از مقیاس صفر تا پنج گزارش کردند، جایی که صفر به معنای اصلاً محدود نیست، یک به معنای کمی محدود، دو به معنای تا حدودی محدود، سه به معنای بسیار محدود، و چهار به معنای بسیار محدود است، آنها ثبت کردند.

24 ساعت پس از مصرف دارو یا دارونما، 65 درصد از افرادی که ubrogepant مصرف کردند، در مقایسه با 48 درصد از افرادی که دارونما مصرف کردند، اظهار داشتند که اصلاً یا کمی محدود هستند.

محققان دریافتند که دو ساعت پس از مصرف دارو، افرادی که این دارو را مصرف کرده‌اند 73 درصد بیشتر از کسانی که دارونما مصرف کرده‌اند گزارش می‌دهند که هیچ اختلالی ندارند و می‌توانند عملکرد طبیعی خود را انجام دهند.

لیپتون می‌گوید: «بر اساس یافته‌های ما، درمان با ubrogepant ممکن است به مبتلایان به میگرن که علائم هشداردهنده اولیه را قبل از شروع میگرن تجربه می‌کنند، این امکان را بدهد که به سرعت حملات میگرنی را در مراحل اولیه خود با ناراحتی و درد کمتر درمان کنند.» اختلال این می تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به میگرن شود.

محدودیت مطالعه این است که شرکت‌کنندگان علائم و مصرف داروی خود را در یادداشت‌های الکترونیکی ثبت کردند، بنابراین برخی از افراد ممکن است تمام اطلاعات را به‌طور دقیق ثبت نکرده باشند.

مطالب مفید