مو‌های بینی خود را نکنید!

دکتر کریگ ماکسول از اوهایو (ایالات متحده آمریکا) هشدار می دهد که کندن موهای بینی فرد را در معرض خطر عفونتی قرار می دهد که می تواند به مغز او سرایت کند.

به گزارش آنلاین، دکتر ماکسول اخیراً بیمار مبتلا به انگل «مغزخوار» را درمان کرد. این بیمار که یک دختر 12 ساله بود، مبتلا به مننژوانسفالیت آمیب اولیه، نوع بسیار نادری از مننژیت همراه با آمیب در حال خوردن مغز تشخیص داده شد. این آمیب اغلب در رودخانه ها و دریاچه ها یافت می شود.

خوشبختانه به لطف تشخیص سریع و درمان به موقع که شامل شناخت درمانی و فیزیوتراپی بود، این دختر بهبود یافت. اما عامل اصلی این بیماری آمیب است که از مغز تغذیه می کند و از طریق بینی وارد مغز او می شود.

رگ های خونی اطراف دهان و بینی بسیار مهم هستند زیرا مستقیماً به مغز می رسند و احتمالاً کوچکترین عفونت در این ناحیه مستقیماً به مغز می رسد.

به گفته دکتر کریگ ماکسول، کندن موهای بینی با موچین نه تنها دردناک است، بلکه باعث ایجاد زخم در بینی می شود و احتمال عفونی شدن آنها را افزایش می دهد.

اگر بینی و اطراف آن عفونی شود، عفونت می تواند به مغز و چشم ها سرایت کند و منجر به سردرد، از دست دادن بینایی، فلج دائمی و حتی مرگ شود.

رفع موهای زائد بینی با حداقل خطر

بهتر است به جای کندن موهای بینی با وسایلی مانند موبر برقی این کار را انجام دهید تا به بینی شما آسیبی وارد نشود و محیط را برای ورود میکروب ها و ایجاد عفونت های خطرناک آماده کنید.

مطالب مفید