چرا چای بابل تبدیل به ترند میان جوانان شده است؟ + دستور تهیه جذاب

آیا به این فکر کرده‌اید که چرا چای بابل، این نوشیدنی دوست‌داشتنی و اصیل، توانسته دل جوانان را به دست بیاورد؟ در این مقاله نه تنها به دلایل این محبوبیت می‌پردازیم، بلکه طرز تهیه این نوشیدنی فوق‌العاده را هم با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. بیایید سفری جذاب به دنیای چای بابل داشته باشیم!

بابل تی (Bubble tea) یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه است که امروزه در میان مردم جهان از جمله مردم ایران محبوب شده است. دانه‌های ژله‌ای درون این نوشیدنی، ظاهری جذاب به آن بخشیده و هر کسی را ترغیب می‌کند که حداقل یک بار این نوشیدنی را امتحان کند. در این مقاله از مجله اکالا به شما خواهیم گفت که بابل تی چیست و طرز تهیه آن را شرح می‌دهیم.

بابل تی چیست؟

بابل تی یا بوباتی، یک نوشیدنی شیرین و سرد تایوانی بوده که قدمت آن به سال ۱۹۸۰ برمی‌گردد. این نوشیدنی تایوانی از ترکیب شیر، چای، شیرین‌کننده‌های طبیعی یا مصنوعی و دانه‌های تاپیوکا یا همان مروارید تاپیوکا تهیه می‌شود. دانه‌های تاپیوکا، طعم خاصی نداشته و بافت لغزنده‌ و ژله‌ای دارند.

طرز تهیه بابل تی در خانه

اگر دوست دارید، طرز تهیه بابل تی را یاد بگیرید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

مواد لازم جهت تهیه بابل تی برای ۴ نفر

برای تهیه بابل تی، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

چای سیاه۳ پیمانهآببه مقدار لازمدانه تاپیوکا زودپز۳/۴ فنجانشیر کاملبه مقدار لازمشکر۱/۲ فنجانیخبه مقدار لازم

مراحل تهیه بابل تی

برای درست کردن بابل تی، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

مرحله اول: دم کردن چای

برای تهیه بابل تی، ابتدا باید چای را دم کنید. برای این کار، ابتدا باید ۴ پیمانه آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس، سه پیمانه چای را درون آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید از چای کیسه‌ای به جای چای خشک استفاده کنید. در صورت استفاده از چای کیسه‌ای باید هشت عدد از آن را در آب جوش قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه شربت

نصف فنجان آب را داخل یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس، شکر را به آب جوش اضافه کرده و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. پس از حل شدن شکر، شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت پسته خانگی

مرحله سوم: پختن دانه‌های تاپیوکا

برای پختن دانه‌های تاپیوکا، چهار پیمانه آب را در یک قابلمه ریخته و روی شعله قرار دهید تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، دانه‌های تاپیوکا را به آن اضافه کرده و هم بزنید. دانه‌ها را تا زمانی که به سطح آب آمده و شناور شوند، بپزید. پس از شناور شدن دانه‌ها، حدود پنج دقیقه دیگر نیز به پختن ادامه دهید.

برای اطمینان از پخت کامل دانه‌ها و نرم شدنشان می‌توانید یکی از آن‌ها را تست کنید. پس از اینکه دانه‌ها به طور کامل پختند و نرم شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و با آب سرد بشویید.

مرحله چهارم: سرو کردن

وقتی چای دم کشید، آن را از صافی رد کنید تا تفاله‌های آن جدا شود. سپس، چهار لیوان آماده کرده و دانه‌های تاپیوکا را به طور مساوی درون آن‌ها بریزید.

سپس، به هر لیوان یک فنجان چای، دو قاشق غذاخوری شربت، دو قاشق غذاخوری شیر و چند تکه یخ کوچک اضافه کرده و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. حالا بابل تی شما آماده است. یک نی بزرگ درون لیوان قرار دهید و این نوشیدنی خوشمزه را میل کنید. نوش جانتان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی زردآلو و انبه

فوت و فن‌های تهیه بابل تی

در ادامه به برخی از مهم‌ترین فوت و فن‌های تهیه این نوشیدنی خوشمزه می‌پردازیم:

اگر به نوشیدنی‌های میوه‌ای علاقه دارید، می‌توانید از انواع میوه و آبمیوه در تهیه بابل تی استفاده کرده و یک بابل تی میوه‌ای خوشمزه درست کنید.اگر نتوانستید دانه‌های تاپیوکا را تهیه کنید می‌توانید بابل تی را بدون آن‌ها تهیه کنید. برای تهیه بابل تی بدون دانه‌های تاپیوکا کافی است مرحله پختن تاپیوکا را از دستورالعمل حذف کنید.برای اینکه تاپیوکاها در حین پخت به ته قابلمه نچسبند، باید آن‌ها را مدام هم بزنید.زمان پخت دانه‌های تاپیوکا می‌تواند از ۵ دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد. بنابراین، برای اطمینان از پخت دانه‌ها بهتر است آن‌ها را پس از گذشت چند دقیقه تست کنید.برای تهیه بابل تی می‌توانید به جای شیر از خامه رقیق شده یا ترکیبی از خامه و شیر استفاده کنید.به جای شیر کامل می‌توانید از شیرهای گیاهی مانند شیر نارگیل، شیر بادام و شیر سویا استفاده کنید.علاوه بر چای سیاه می‌توانید از چای سبز نیز برای تهیه بابل تی استفاده کنید.برای اینکه عطر و طعم چای به خوبی در بابل تی احساس شود، بهتر است از مقدار زیاد چای استفاده کنید.می‌توانید به جای شربت، از عسل یا هر شیرین‌کننده طبیعی دیگری که دوست دارید استفاده کنید. اگر از شیرین‌کننده‌های غلیظ مانند عسل استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا آن را در چای داغ حل کنید. همچنین برای تهیه شربت می‌توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، بابل تی را معرفی کردیم و طرز تهیه آن را با جزئیات توضیح دادیم. اگر از نوشیدنی‌های تکراری خسته شده‌اید و به دنبال یک نوشیدنی خنک و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان هستید، حتما بابل تی را امتحان کنید. مطمئن باشید از طعم این نوشیدنی خوشتان خواهد آمد و حسابی خنک خواهید شد.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید