این میمون‌های عجیب همدیگر را با اسم صدا می‌زنند

دیوید اومر، نویسنده اصلی و استادیار مرکز علوم مغز سافرا (ELSC) به سی‌ان‌ان گفت: «این اولین بار است که چنین چیزی را در یک پستاندار غیرانسان مشاهده می‌کنیم.

به گزارش سرگرمی روز، تیمی به سرپرستی عمر، مکالمات طبیعی بین یک جفت مارموست و همچنین تعاملات بین آنها را با یک سیستم کامپیوتری ضبط کردند. بررسی این گفتگوها نشان داد که مارموست ها یکدیگر را به نام خطاب می کردند. علاوه بر این، این حیوان می تواند تشخیص دهد که چه زمانی صدا می زند و وقتی با نام مخاطب قرار می گیرد، واکنش دقیق تری نشان می دهد.

به گفته دانشمندان، این الگوی رفتاری نشان‌دهنده سطح بالایی از توانایی شناختی در میان این میمون‌های کوچک است که قبلاً فقط در انسان‌ها، دلفین‌ها و فیل‌ها دیده شده بود.

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان اسرائیلی نشان داده است که مارموت ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر صداهای خاصی تولید می کنند که در واقع نام متفاوتی است که با آن یکدیگر را صدا می زنند. این در حالی است که پیش از این اعتقاد بر این بود که زبان انسان پدیده ای منحصر به فرد در جهان است و این توانایی تنها برای انسان است.

در اوایل سال جاری، محققان آمریکایی از دانشگاه کورنل در نیویورک این احتمال را گزارش کردند که فیل ها از طرح نامگذاری مشابهی با یکدیگر برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

مطالب مفید