(تصاویر) جنگنده افسانه‌ای که در آسمان زلزله ایجاد کرد

SR-91 Aurora که با نام Aurora نیز شناخته می شود، یک هواپیمای جاسوسی مافوق صوت است که برای دهه ها علاقه مندان به هوانوردی و نظریه پردازان توطئه را مجذوب خود کرده است.

به گزارش سرگرمی روز، Aurora که در دهه 1980 به عنوان جانشین SR-71 Blackbird ساخته شد، می تواند به سرعت بیش از 5 ماخ و ارتفاع 27430 متری دست یابد.

با این حال، شواهد دال بر وجود آن اندک است و بیشتر بر اساس مشاهدات تایید نشده و پدیده های غیرقابل توضیح، مانند “زلزله های آسمان” بر فراز لس آنجلس در اوایل دهه 1990 است.

با پیشرفت ماهواره ها و پهپادها، نیاز به چنین هواپیمایی کاهش یافت و تولید SR-91 غیرممکن شد.

برخی از هواپیماها می توانند به افسانه تبدیل شوند، حتی اگر به احتمال زیاد هرگز وجود نداشته باشند. این موضوع در مورد هواپیمای جاسوسی مرموز SR-91 Aurora صادق است.

در دهه 1980، نیروی هوایی به دنبال جایگزینی برای SR-71 Blackbird بود. نگهداری از بلک برد گران بود و عملیات پروازی SR-71 بین 200 تا 300 میلیون دلار در سال هزینه داشت.

کلمه “شفق قطبی” زمانی که این نام در بودجه 1985 ایالات متحده به عنوان تخصیص 455 میلیون دلاری برای “تولید هواپیمای سیاه” در سال مالی 1987 گنجانده شد، عمومی شد. به گفته بسیاری از کارشناسان، شفق قطبی به بهترین وجه به عنوان یک فرضیه توصیف می شود.

در اواخر آگوست 1989، یک مهندس شاغل در گالوستون کی در دریای شمال، کریس گیبسون، و شخص دیگری که همراه او بود، مشاهده خود از این هواپیما را چنین توصیف کردند: هواپیمای ناشناخته ای به شکل دلتا را به شکل مثلث متساوی الساقین دیدم. ظاهراً توسط یک بوئینگ KC-135 Stratotanker سوخت گیری شده و توسط یک جفت جنگنده بمب افکن F-111 اسکورت شده است. گیبسون و دوستش توانستند هواپیما را برای چند دقیقه تماشا کنند تا اینکه از دید آنها ناپدید شد. او متعاقباً طرحی از آنچه دیده بود کشید.

یکی دیگر از رویدادهای مبهمی که به پرواز این هواپیما نسبت داده می شود، به اصطلاح «آسمان لرزه» است که در اوایل دهه 1990 بر فراز لس آنجلس رخ داد. این فرضیه وجود داشت که یک شفق قطبی می تواند در حین پرواز بر فراز دریاچه گروم در نوادا، شفق های قطبی تولید کند. این شواهد بسیار ضعیفی است مبنی بر اینکه شفق های قطبی باعث ایجاد زمین لرزه در آسمان می شوند.

در حال حاضر شواهد کافی برای تعیین وجود SR-91 Aurora وجود ندارد.

مطالب مفید