گوشی جدید سامسونگ با تراشه رمزنگاری کوانتومی

سامسونگ به تازگی از نسخه امنیتی Galaxy A55 به نام Galaxy Quantum 5 رونمایی کرده است. سامسونگ این دستگاه را با همکاری شرکت مخابراتی SK Telecom ساخته و در بازار کره جنوبی به فروش می رساند.

به گزارش دیجیاتو به نقل از Sammobile، سامسونگ در گوشی جدید خود علاوه بر تراشه اصلی، از یک تراشه رمزگذاری کوانتومی دیگر نیز استفاده کرده است تا کاربران امنیت بیشتری در هنگام انجام تراکنش های بانکی آنلاین داشته باشند. این دستگاه با قیمت 465 دلار و در 3 رنگ آبی یخی، بنفش و سرمه ای در اختیار شهروندان کره جنوبی قرار خواهد گرفت.

مشخصات گلکسی کوانتوم 5

محصول جدید سامسونگ دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED است و از رزولوشن Full HD+، نرخ رفرش 120 هرتز و فناوری HDR10+ پشتیبانی می کند. علاوه بر این، گوریلا گلس ویکتوس پلاس از صفحه نمایش این گوشی محافظت می کند و حسگر اثر انگشت نوری نیز در زیر صفحه نمایش قرار دارد.

3 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی ultrawide و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو در پشت قاب قرار گرفته اند و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در سوراخ بالای نمایشگر قرار گرفته است. با دوربین های Quantum 5 می توانید ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

همانطور که در ابتدا گفتیم، گلکسی کوانتوم 5 علاوه بر چیپست اصلی، یک تراشه تولید کننده اعداد تصادفی کوانتومی دیگر (QRNG) به نام S2Q000 دارد و فرآیند تولید اعداد تصادفی را با ناکس سامسونگ ترکیب می‌کند تا سطح امنیت کاربران را هنگام حمل بهبود بخشد. انجام معاملات بانکی

این دستگاه نیز مانند گلکسی A55 از Exynos 1480 بهره می برد و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می دهد. این دستگاه بر روی اندروید 14 اجرا می شود و 4 سال به روز رسانی سیستم عامل را دریافت خواهد کرد. از دیگر مشخصات گلکسی کوانتوم 5 می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 25 واتی، پشتیبانی از فناوری 5G، وای فای 6، بلوتوث 5.3 و پورت Type-C اشاره کرد.

مطالب مفید