15 مدل شلف دیواری آشپزخانه؛ ایده‌هایی خلاقانه برای بهینه‌سازی فضای شما

15 مدل شلف دیواری آشپزخونه؛ راهکارهایی برای استفاده بهینه از فضا

شلف دیواری آشپزخونه یکی از اون چیزاییه که تو هر خونه‌ای لازمه، به خصوص برای دختران و زنان ایرانی که دوست دارن آشپزخونشون همیشه تمیز و مرتب باشه. شلف دیواری توی آشپزخونه یه جوریه که هم کار راه‌بندازه، هم قشنگیشو داره. اصلاً وقتی صحبت از مرتب‌کردن وسایل می‌شه، شلف دیواری اولین چیزیه که به ذهن می‌رسه. دخترای ایرانی که همیشه دنبال شیک و مد روز بودن هستن، شلف دیواری هم براشون یه وسیله‌ست که می‌تونن ازش استفاده کنن تا هم فضای بیشتری داشته باشن، هم یه حس مرتب و منظم بودن به آشپزخونشون بدن.

دخترای امروزی خیلی اهل اینن که از کمترین فضا بیشترین استفاده رو بکنن. شلف دیواری آشپزخونه کمکشون می‌کنه تا بتونن همه چی رو دم دست داشته باشن. از ادویه‌جات گرفته تا قوری و فنجون، همه‌چیز می‌تونه روی شلف‌ها جا بگیره. حتی بعضیاشون به جای استفاده از کابینت، ترجیح می‌دن از شلف‌های باز استفاده کنن که هم راحت‌تر دسترسی دارن، هم حس بهتری از فضای باز و آزاد بهشون می‌ده. برای همین، شلف دیواری یه جورایی تبدیل شده به یه جزء جدا نشدنی از آشپزخونه‌های مدرن.

حالا اگه بخوایم راجع به جنس این شلف‌ها صحبت کنیم، باید بگیم که اینم یه بحث مهمه. شلف دیواری  می‌تونه از جنس‌های مختلفی ساخته بشه؛ از چوب گرفته تا فلز و حتی شیشه. چوبی‌ها که بیشتر حس گرما و صمیمیت به فضا می‌دن و برای آشپزخونه‌هایی که دکوراسیون گرم و سنتی دارن، خیلی مناسبه. فلزی‌ها هم که بیشتر تو آشپزخونه‌های مدرن و صنعتی دیده می‌شن و به فضا یه حس سرد و مدرن می‌دن. شیشه‌ای‌ها هم که برای کسایی که دوست دارن یه آشپزخونه متفاوت و لوکس داشته باشن، عالیه. البته هر کدوم از اینا بستگی به سلیقه و نیاز صاحب‌خونه داره.

برای دختران و زنان ایرانی که هم به زیبایی اهمیت می‌دن، هم به کاربردی بودن، شلف دیواری آشپزخونه یه جورایی نماد ترکیب این دو تاست. وقتی شما یه شلف دیواری رو توی آشپزخونه نصب می‌کنید، نه تنها فضا رو زیبا می‌کنید، بلکه دسترسی‌تون به وسایل هم راحت‌تر می‌شه. از طرفی، اینجوری همه‌چیز مرتب و منظم جلوه می‌کنه و از اون شلوغی و به هم ریختگی که توی کابینت‌ها ممکنه باشه، خبری نیست. برای همین شلف دیواری یه انتخاب هوشمندانه‌ست.

یکی از ایده‌های جالب برای استفاده از شلف دیواری توی آشپزخونه اینه که اونو به عنوان جایی برای نمایش دادن وسایل تزیینی هم استفاده کنید. مثلاً گذاشتن یه سری گلدون کوچیک، کتابای آشپزی رنگی‌رنگی یا حتی چیدمان قشنگی از قهوه‌خوری‌ها و لیوان‌ها. اینجوری شلف دیواری هم کاربردی می‌شه، هم یه جورایی به دکوراسیون آشپزخونه یه جون تازه می‌ده. دخترای ایرانی که عاشق تزیینات و دکوراسیون‌ان، از اینجور ایده‌ها استقبال می‌کنن و شلف دیواری براشون یه فرصته تا خلاقیتشون رو توی آشپزخونه نشون بدن.

به هر حال،این شلف  یه وسیله‌ایه که هم می‌تونه ظاهر آشپزخونه رو بهتر کنه، هم باعث بشه که کار توی آشپزخونه راحت‌تر بشه. برای دختران و زنان ایرانی که همیشه دنبال راه‌های جدید و خلاقانه برای زیباتر و منظم‌تر کردن فضای خونه‌ان، شلف دیواری یه گزینه عالیه. از انتخاب جنس و مدل شلف گرفته تا چیدمان وسایل روی اون، همش بستگی به سلیقه شخصی داره و این خودش یه فرصت خوبه برای این که هر کسی بتونه آشپزخونه‌اش رو به شکلی که دوست داره، بچینه.

مطالب جذاب از سراسر وب

Loading more posts…

مطالب مفید