توضیحات آموزش و پرورش درباره بررسی پروفایل نومعلمان به دلیل عکس‌های پروفایل

آموزش و پرورش به تازگی توضیحاتی در خصوص فرآیند گزینش نومعلمان و ارتباط آن با عکس‌های پروفایل آنها ارائه کرده است. این اقدام با هدف ایجاد محیطی حرفه‌ای و مناسب در سیستم آموزشی کشور صورت می‌گیرد. آیا این سیاست جدید می‌تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت آموزش داشته باشد یا چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، روابط عمومی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزات آموزش و پروش در پاسخ به پیگیری ایسنا درباره برخی مطالب منتشر شده درباره گزینش نومعلمان اعلام کرد: «مجموعه گزینش آموزش و پرورش درخصوص گزینش نومعلمان اعم از آزمون‌های استخدامی اخیر و یا گزینش دانشجومعلمان بر اساس مقررات و ضوابط حاکم بر این فرآیند انجام وظیفه می‌نماید و درخصوص افراد رد صلاحیت شده نیز در قانون، ظرفیت‌های متعددی از قبیل درخواست بررسی مجدد پرونده در مراحل سه گانه تجدیدنظر پیش‌بینی شده است و ضریب خطا و احتمال تضییع حقوق داوطلبان با این کار کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است عکس پروفایل به تنهایی موجب عدم احراز صلاحیت فرد نمی‌شود؛ این موارد با مذاکره و تبیین ضوابط و قوانین قابل اصلاح است ولی درهرصورت این ضعف نباید درکنار عدم احراز بندهای دیگری از ماده ۲ قانون گزینش مطرح باشد.

نگاه گزینش در جذب معلم رعایت قانون همراه با نگاه ارشادی و تبیینی است.»

به گزارش ایسنا، همچنین دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش پیشتر نیز خبر «رد صلاحیت ۸۰۰۰ دانشجومعلم در گزینش آموزش و پرورش به خاطر عکس پروفایل» را تکذیب کرده بود .

مطالب مفید