6 فیلم بی‌نظیر برای یک دورهمی خانوادگی پرخاطره در تعطیلات!

تعطیلات بهترین فرصت برای دور هم جمع شدن و تماشای یک فیلم خوب است. اگر دنبال فیلمی هستید که همه اعضای خانواده از تماشای آن لذت ببرند، با ما همراه باشید. در این بخش از مجله اکالا ۶ فیلم جذاب و خانوادگی را به شما معرفی می‌کنیم که برای هر سنی مناسب هستند.

۱- ملاقات با والدین | Meet the Parents

سال تولید: ۲۰۰۰کارگردان: جی روچنویسنده: مری روث کلارک، گرگ گیلنا، جیم هرزفلدبازیگران: بن استیلر، رابرت دنیرو، تری پولوژانر: کمدی، رمانتیکامتیاز (IMDB): ۷.۰مدت زمان: ۱ ساعت و ۴۸ دقیقهگروه سنی: PG-13

خلاصه داستان

یک پرستار ساده و بی‌تجربه به نام گرگ فاکر برای خواستگاری از دوست دخترش (پام بیرنز) باید نظر پدر او جلب کند. اما پدر پام، یک مامور بازنشسته سی‌آی‌ای بوده و فردی سخت‌گیر و محافظه‌کار است. این ملاقات که قرار است یک قرار عاشقانه باشد به یک آزمون بزرگ برای گرگ تبدیل می‌شود.

این فیلم، یک کمدی کلاسیک آمریکایی است که در آن شاهد صحنه‌های کمدی و دیالوگ‌های بامزه بین گرگ فاکر و پدر زن آینده‌اش هستیم. موفقیت این فیلم باعث ساخت دو دنباله با نام‌های “۲۰۰۴ Meet the Fockers” و “Little Fockers 2010“ شد که هر دو به محبوبیت سری فیلم‌ها افزودند.

بیشتر بخوانید: مجموعه فیلم‌هایی که در تعطیلات شهریور حتما باید تماشا کنید 

۲- روز بله‌گویی | Yes Day

سال تولید: ۲۰۲۱کارگردان: میگل آرتتانویسنده: جاستین مالنبازیگران: جنیفر گارنر، ادگار رامیرز، جنا اورتگژانر: کمدی، خانوادگیامتیاز (IMDB): ۵.۷مدت زمان: ۱ ساعت و ۲۶ دقیقهگروه سنی: PG

خلاصه داستان

پدر و مادری که همیشه به درخواست‌های فرزندانشان “نه” می‌گفتند، تصمیم می‌گیرند برای ۲۴ ساعت یعنی به مدت یک روز به تمام خواسته‌های فرزندانشان “بله” بگویند. البته، این “بله”ها بدون شرط و شروط نیست!

فیلمنامه‌ این فیلم بر اساس رمانی از ایمی کراوس رزنتال و تام لیختن هلد است. “روز بله‌گویی” که بر روی نتفلیکس منتشر شد با استقبال متفاوت منتقدان روبرو شد. اگرچه بازی جنا اورتگا مورد تحسین قرار گرفت و حتی نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در جوایز ایماژن شد، اما برخی از منتقدان از فیلمنامه و طنز فیلم انتقاد کردند. با این حال، این فیلم خانوادگی کمدی توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

۳- نجات آقای بنکس | Saving Mr. Banks

سال تولید: ۲۰۱۳کارگردان: جان لی هنکاکنویسنده: کلی مارسل، سو اسمیتبازیگران: اما تامپسون، تام هنکس، کالین فارلژانر: بیوگرافی، کمدی، درامامتیاز (IMDB): ۷.۵مدت زمان: ۲ ساعت و ۵ دقیقهگروه سنی: PG-13

خلاصه داستان

نویسنده بریتانیایی و ورشکسته به نام پی. ال. تراورز به امید بهبود وضعیت مالی خود به لس آنجلس می‌رود تا با والت دیزنی ملاقات کند. دیزنی علاقه‌مند است تا داستان‌های مری پاپینز را به فیلم تبدیل کند، اما اختلاف نظر این دو باعث ایجاد تنش می‌شود.

داستان این فیلم علاوه بر نمایش کشمکش‌های بین این دو شخصیت به کودکی سخت تراورز و تاثیر آن بر دیدگاه او نسبت به داستان مری پاپینز نیز می‌پردازد. فیلم نجات آقای بنکس با بازی درخشان اما تامپسون و تام هنکس به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۳ تبدیل شد و مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

۴- یک روز زیبا در محله | A Beautiful Day in the Neighborhood

سال تولید: ۲۰۱۹کارگردان: مارییل هیلرنویسنده: میکا فیتزرمن بلو، نوح هارپستربازیگران: تام هنکس، متیو ریس، کریس کوپرژانر: بیوگرافی، خانوادگی، درامامتیاز (IMDB): ۷.۲مدت زمان: ۱ ساعت و ۴۹ دقیقهگروه سنی: PG

خلاصه داستان

یک روزنامه‌نگار بدبین و منتقد که به همه چیز با دید شک می‌نگرد با یک مجری تلویزیونی مهربان و دل‌سوز روبرو می‌شود. آشنایی و دوستی این دو نفر، باعث می‌شود که وگل به مرور زمان، دیدگاه‌های خود را نسبت به زندگی و مردم تغییر دهد.

پس از نمایش اولیه در جشنواره تورنتو، این فیلم در اکران عمومی نیز با استقبال روبرو شد. عواملی مانند بازی‌های تحسین‌برانگیز، کارگردانی حرفه‌ای و داستان جذاب به موفقیت این فیلم کمک بسیاری کردند.

این فیلم نه تنها در گیشه فروش خوبی داشت، بلکه جوایز متعددی را نیز از آن خود کرد و توسط منتقدان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال شناخته شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های تام هنکس

۵- ایف | IF

سال تولید: ۲۰۲۴کارگردان: جان کرازینسکینویسنده: جان کرازینسکیبازیگران: رایان رینولدز، کیلی فلمینگ، جان کرازینسکیژانر: ماجراجویی، فانتزی، انیمیشنامتیاز (IMDB): ۶.۵مدت زمان: ۱ ساعت و ۴۴ دقیقهگروه سنی: PG

خلاصه داستان

دختری که از یک اتفاق دردناک رنج می‌برد، دنیای اطرافش را متفاوت می‌بیند. او می‌تواند دوستان خیالی دیگران را ببیند. دوستانی که با گذشت زمان و بزرگ شدن افراد نادیده گرفته شده‌اند.

این فیلم با ترکیب دنیای واقعی و خیال، داستان جذابی از دوستی، خیال و واقعیت را به تصویر می‌کشد. فیلم ایف بعد از اکران در سینماهای جهان توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. با این حال، نظرات منتقدان درباره این فیلم متفاوت بوده است.

۶- معجزه | Miracle

سال تولید: ۲۰۰۴کارگردان: گاوین اوکانرنویسنده: اریک گوگنهایمبازیگران: کرت راسل، پاتریشیا کلارکسون، نوآ امریکژانر: ورزشی، درام، بیوگرافیامتیاز (IMDB): ۷.۵مدت زمان: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقهگروه سنی: PG

خلاصه داستان

این فیلم روایتگر زندگی‌نامه الهام‌بخش هرب بروکس است که بازیکن سابق و سرمربی تیم هاکی روی یخ آمریکا بود. او با مربی‌گری تیم ملی هاکی آمریکا به افتخاری تاریخی در سال ۱۹۸۰ دست یافت.

این فیلم با وجود بودجه‌ نسبتا کمی که داشت، توانست موفقیت چشمگیری کسب کند. فیلم “معجزه” با فروش بیش از ۶۴ میلیون دلار به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۴ تبدیل شد. این فیلم با روایت داستانی جذاب و الهام‌بخش از پرطرفدارترین فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما است.

در این مقاله از بخش فرهنگ و هنر اکالا به معرفی ۶ فیلم جذاب و خانوادگی پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این ۶ فیلم را با خانواده ببینید و لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید