سفری به دور دنیا با ۱۱ طرز تهیه املت؛ ساده، خوشمزه و بین‌المللی

املت یک صبحانه یا پیش غذای بین المللی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این غذای ساده با تخم مرغ و با سبزیجات از جمله در ایران با گوجه فرنگی به همراه سبزیجات دیگر مانند پیازچه، قارچ و… تهیه می‌شود. در این مطلب از مجله اکالا قصد داریم تا شما را با انواع املت خوشمزه و آسان در کشورهای مختلف آشنا کنیم و طرز تهیه آن‌ها را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.

۱- املت گوجه

املت گوجه یکی از املت‌های سنتی ایرانی است که با گوجه یا رب گوجه فرنگی درست می‌شود. برای تهیه املت گوجه خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

گوجه فرنگی ۲ عددتخم مرغ ۳ عددنمکبه میزان لازمفلفل سیاهبه میزان لازمپودر پاپریکا به میزان لازمریحون خشک ۱ قاشق غذا خوری

مراحل تهیه املت گوجه

مراحل تهیه املت گوجه به شرح زیر است:

ابتدا یک ماهیتابه نچسب مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن درون آن بریزید. سپس ۲ عدد گوجه را به صورت حلقه حلقه (یا ریز و نگینی) برش دهید و داخل ماهیتابه بچینید. به گوجه‌ها نمک و فلفل به میزان لازم اضافه و سرخ کنید.در یک ظرف مناسب سه عدد تخم مرغ را بشکنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند.سپس به گوجه‌های سرخ شده در ماهیتابه، تخم مرغ‌ها را اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه املت گوجه کلیک کنید.

۲- املت فرانسوی

املت فرانسوی با پنیر فتا یا هر پنیر دیگری به همراه سبزیجات درست می‌شود. طرز تهیه این املت خوشمزه بسیار آسان است و برای درست کردن آن به مواد زیر نیاز دارید:

تخم مرغ ۳ عددفلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عددپیاز کوچک  ۱ عددجعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوریپنیر فتابه میزان لازمنمک به میزان لازمفلفل سیاه به میزان لازم

مراحل تهیه املت فرانسوی

مراحل تهیه املت فرانسوی به شرح زیر است:

ابتدا ۱ عدد فلفل دلمه‌ای و ۱ عدد پیاز را نگینی ریز خرد کنید.در یک ظرف مناسب ۳ عدد تخم مرغ را بشکنید.نمک و فلفل سیاه به میزان لازم به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.سپس به تخم مرغ‌ها ۱ قاشق غذا خوری جعفری، ۱ عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده و ۱ عدد پیاز خرد شده اضافه کنید و با همزن دستی مواد (تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای، پیاز و جعفری) را مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای جدید و خاص روی لینک طرز تهیه املت فرانسوی کلیک کنید.

۳- املت قارچ

املت خوشمزه قارچ نیاز به گوجه ندارد و با پیاز و فلفل دلمه‌ای می‌توانید آن را درست کنید. برای درست کردن این املت خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

تخم مرغ۴ عددقارچ نیم کیلوفلفل سبز۱ عدد پیاز ۲ عدد نمک به میزان لازم فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل تهیه املت قارچ

مراحل تهیه املت قارچ به شرح زیر است:

ابتدا پیاز و فلفل سبز را نگینی و قارچ را به دلخواه خرد کنید.در یک ماهیتابه مناسب درب‌دار و نچسب روغن بریزید و به آن پیاز و فلفل سبز خرد شده، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و اجازه دهید که بپزند.سپس قارچ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا جایی که کاملا آب قارچ گرفته شود.

برای ادامه رسپی ایم غذای سریع و خوشمزه روی لینک طرز تهیه املت قارچ کلیک کنید.

۴- املت دنور

املت دنور یک املت مقوی با مواد اولیه پروتئین‌دار است که برای کسانی که می‌خواهند ورزش سنگین کنند یا نیاز به قدرت بدنی زیاد دارند، پیشنهاد می‌شود. برای درست کردن این املت خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

تخم مرغ۳ عددشیر۳ قاشق غذا خوریفلفل دلمه اینصف یک عددگوجه فرنگینصف یک عددژامبون گوشت یا مرغ۳-۴ ورقذرت کنسروی۲ قاشق غذاخوریقارچ درشت۴ عددپیاز کوچک۱ عددپنیر پیتزا۴ ورقنمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشنبه مقدار لازم

مراحل تهیه املت دنور

مراحل تهیه املت دنور به شرح زیر است:

برای درست کردن مواد داخلی املت یک عدد پیاز کوچک را نگینی خرد کنید و با یک قاشق روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود.قارچ‌های شسته شده را ورقه ای خرد کنید و بعد از طلایی شدن پیازها داخل تابه بریزید و هم بزنید. حرارت را بالا ببرید تا قارچ‌ها کمتر آب بیندازند و سیاه نشوند.یک قاشق چای‌خوری آبلیمو روی قارچ‌ها بریزید تا رنگ‌شان تیره نشود. مواد را هم بزنید تا قارچ‌ها کاملا بپزند و آبشان کشیده شود.سپس حرارت را پایین بیاورید و گوجه نگینی خرد شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده و ذرت را اضافه کرده و مخلوط کنید.مقداری نمک و آویشن اضافه کنید و اجازه دهید سبزیجات کمی با هم بپزند.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه املت دنور کلیک کنید.

۵- املت گوجه با سبزیجات

این املت نیز بسیار خوشمزه و به دلیل داشتن سبزیجات سرشار از ویتامین و فیبر است. املت سبزیجات و گوجه فرنگی علاوه بر صبحانه به عنوان وعده غذایی اصلی نیز گزینه مناسبی است. برای تهیه این املت به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

گوجه فرنگی۴ عددتخم مرغ۵ عددپیازچه ۱ عددفلفل دلمه ای کوچک۱ عددسیر ۲ حبهگشنیز تازه خرد شده۲ قاشق غذاخورینمکبه میزان لازم فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل تهیه املت گوجه با سبزیجات

مراحل تهیه املت گوجه با سبزیجات به شرح زیر است:

ابتدا در یک ظرف مناسب پیازچه، فلفل دلمه‌ای و سیر را خرد کنید.در یک ماهیتابه مناسب درب‌دار و نچسب به میزان لازم روغن بریزید و مواد خرد شده مرحله قبل را در آن بریزید.به آن‌ها نمک، فلفل سیاه و گشنیز تازه اضافه کرده و تفت دهید.

برای ادامه رسپی این املت خوشرنگ و جذاب روی لینک طرز تهیه املت گوجه با سبزیجات کلیک کنید.

۶- املت ایتالیایی

املت ایتالیایی یا فریتاتا نوعی املت پرطرفدار ایتالیایی است که برای صبحانه نیز می‌توان درست کرد. این املت به پیتزا تخم مرغی هم معروف است. موادی که برای املت ایتالیایی نیاز است به شرح زیر است:

سینه مرغنصف یک عددروغن۱ قاشق غذاخوریقارچ۲۰۰ گرمسیب زمینی۲ عددگوجه۱ الی ۲ عددپیاز درشت۱ عددتخم مرغ۳ عددذرت۳ قاشق غذاخورینمک و ادویه دلخواه (فلفل، زردچوبه، آویشن)به مقدار لازمپنیر پیتزابه مقدار لازم

مراحل تهیه املت ایتالیایی

مراحل تهیه املت ایتالیایی به شرح زیر است:

ابتدا نصف سینه مرغ را با یک عدد پیاز خرد شده و یک قاشق روغن روی حرارت تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد.سپس نمک و فلفل سیاه یا هر ادویه دلخواه را به مرغ اضافه کنید و در نهایت روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید که بپزد.بعد از پخت بگذارید مرغ کمی خنک شود و با چاقو تکه تکه کنید.سیب زمینی‌ها را نگینی خرد کرده و داخل تابه با روغن سرخ کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فرنگی خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه املت ایتالیایی کلیک کنید.

۷- املت اسفناج و پنیر

بی شک همه ما هم اسفناج را دوست داریم و هم پنیر را. ترکیب این دو ماده پرطرفدار به همراه تخم مرغ بسیار خوشمزه است و هم املتی سریع برای صبحانه درست خواهد شد. برای تهیه املت اسفناج و پنیر به مواد زیر نیاز دارید.

پنیر موزارلا۱ و نیم پیمانهاسفناج۵ پیمانهتخم مرغ۶ عددپودر سیرنصف قاشق چایخوریپودر پیاز۱ قاشق غذاخوریجعفری خشک۱ قاشق غذاخوریفلفل سیاهنصف قاشق چای خورینمکبه اندازه دلخواه

مراحل تهیه املت اسفناج و پنیر

مراحل تهیه املت اسفناج و پنیر به شرح زیر است:

ابتدا داخل ماهیتابه یک قاشق روغن بریزید. سپس اسفناج‌ها را اضافه کنید و ۵ تا ۶ دقیقه تفت دهید.سپس بعد از کشیده شدن آب اسفناج، اجازه دهید تا مواد سرد شود.یک ظرف که مناسب قرار دادن در فر باشد را انتخاب کنید و سطح آن را با یک برس روغنی چرب کنید.اسفناج‌های سرد شده را که از قبل تفت داده بودید داخل ظرف بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ روی لینک طرز تهیه املت اسفناج و پنیر کلیک کنید.

۸- املت شاک شوکا

املت شاک شوکا یک املت تونسی و مدیترانه‌ای است که در کشورهای دیگر نیز طزفداران زیادی دارد. برای تهیه شاک شوکا به مواد زیر نیاز دارید:

پیاز کوچک۱ عددقارچ۳ عددفلفل سبز ۱ عددفلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عددگوجه فرنگی ۴ عددتخم مرغ۴ عددجعفری خرد شده۱ قاشق غذا خورینمک به میزان لازمپنیر صبحانه به میزان لازمزردچوبه۱ دوم قاشق چای‌خوریفلفل قرمز۱ دوم قاشق چای‌خوریپودر پاپریکا۱ دوم قاشق چای‌خوریپودر زیره ۱ قاشق چای‌خوریپودر فلفل سیاه۱ دوم قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه املت شاک شوکا

مراحل تهیه املت شاک شوکا به شرح زیر است:

ابتدا در ظرفی مناسب ۱ عدد پیاز را نگینی و ۳ عدد قارچ را خرد کنید.سپس داخل ماهیتابه مناسب درب دار یک قاشق روغن بریزید، پیاز و قارچ را اضافه کنید و تفت دهید.وقتی پیاز و قارچ تغییر رنگ دادند به آن‌ها ۱ عدد فلفل سبز خرد شده و ۱ عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه املت شاک شوکا کلیک کنید.

۹- املت انار به روش سنتی گیلانی

املت انار یکی از املت‌های خوشمزه و جذاب شمالی است که اصالت آن به گیلان و مازندران برمی‌گردد. شما به راحتی و با چند قلم مواد ساده می‌توانید این املت متفاوت و جذاب را در خانه تهیه و همراه با نان یا پلو نوش جان کنید.

مراحل تهیه املت انار

مراحل تهیه املت انار به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید، می‌توانید پیاز را با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. حال در همین مرحله تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و کره را به آن بیفزایید.کمی منتظر بمانید تا کره ذوب شود سپس پیازهای نگینی خرد شده را به آن بیفزایید.کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی رنگ شوند. استفاده از پیاز در این غذا سلیقه‌ای است و اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید.سپس به سراغ سیرها روید. سیر را پوست بگیرید و با کمک سیر له کن، له کنید. پوره سیر را به پیازهای درون تابه اضافه کنید و مجدد به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه گیلانی روی لینک طرز تهیه املت انار کلیک کنید.

۱۰- املت هش براون

هش براون، یک صبحانه بسیار پرطرفدار و محبوب در امریکاست. این غذا با مواد اولیه بسیار ساده و‌ در دسترسی تهیه می‌شود و انواع مختلفی دارد. هش براون شباهت بسیار زیادی به کوکو سیب‌ زمینی خام دارد و با ذائقه ما ایرانیان سازگار است. شما می‌توانید این غذا را به‌ عنوان شام یا یک میان‌ وعده کامل با انواع نان، بیکن، گوشت و سبزیجات میل کنید.

مراحل تهیه املت هش براون

مراحل تهیه املت هش براون به شرح زیر است:

ابتدا سیب‌ زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. سیب‌ زمینی‌های شسته شده را رنده کنید. در همین مرحله باید سیب‌ زمینی‌های رنده شده را درون آبکش کوچکی بریزید و بشویید. با این کار بخشی از نشاسته سیب زمینی شسته می‌شود.پس از شستن سیب‌ زمینی رنده شده باید آن را درون پارچه تمیز آشپزخانه‌ای بریزید و پارچه را با دست بفشارید تا جایی ممکن آب سیب‌ زمینی رنده شده را بگیرید.حال  سیب‌ زمینی رنده و آب‌ گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید. آرد سفید، نمک، فلفل قرمز و‌ پودر پاپریکا به آن زنید و همه مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای ساده و متفاوت روی لینک طرز تهیه املت هش براون کلیک کنید.

۱۱- املت بیکن و اسفناج

املت بیکن و اسفناج یک املت خوشمزه و مقوی است که برای تهیه آن از اسفناج پخته شده، تخم مرغ و بیکن استفاده می‌شود.

مراحل تهیه املت بیکن و اسفناج

مراحل تهیه املت بیکن و اسفناج با پنیر به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید. در ادامه مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید. پیازها را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.تا سرخ شدن کامل پیازها به سراغ درست کردن اسفناج‌ها بروید. اسفناج را بشویید و آن را به صورت درشت خرد کنید. زمانی که پیاز طلایی شد، اسفناج خرد شده را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا اسفناج‌ها بپزند و حجم آن‌ها کم شود.بعد از این که اسفناج‌ها پختند، مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید و بعد املت را هم بزنید تا به خوبی مزه دار شود.حال بیکن‌ها را خرد کنید، سپس در یک ماهیتابه کوچک مقداری روغن بریزید و بیکن‌های خرد شده را برای چند دقیقه کوتاه تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تیره شود.سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید بیکن‌ها کمی خنک شوند. برای تهیه این املت می‌توانید بیکن‌ها را بدون این که تفت دهید نیز به تخم مرغ اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و راحت روی لینک طرز تهیه املت بیکن و اسفناج با پنیر کلیک کنید.

این املت‌ها را برای صبحانه درست کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. همچنین املت یک غذای نونی بدون گوشت است که گزینه خوبی برای گیاهخوارن به حساب می‌آید.

مطالب مفید