شیوه تهیه سریع و اقتصادی جوجه کباب کردی برای یک آخر هفته خوشمزه!

جوجه کباب کردی از جمله غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که اغلب برای مهمانی‌ها سرو می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ دستور تهیه جوجه کباب کردی را آموزش خواهیم داد، پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

مواد لازم جهت تهیه جوجه کباب کردی 

مواد لازم جهت تهیه جوجه کباب کردی برای ۴ نفر به شرح زیر است:

گوشت مرغ۱ کیلو گرمپیاز۱ عددسیر۲ حبهگوجه فرنگی۴ عددرب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوریآب لیموترش۳ قاشق غذاخوریروغن زیتون۴ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل پخت جوجه‌ کباب کردی

در ادامه طرز تهیه جوجه کباب کردی را به صورت مرحله به مرحله شرح داده‌ایم:

مرحله اول: پوست گوجه‌ها را گرفته و خرد کنید

ابتدا گوجه‌ فرنگی‌ها را شسته و پوست آن بگیرید و سپس درشت خرد کنید. گوجه‌ فرنگی‌های خرد شده را با غذاساز میکس کنید تا پوره شود.

مرحله دوم: پوره گوجه‌ فرنگی را بجوشانید تا غلیظ شود

پوره گوجه‌ فرنگی را داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوشیده و غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرونی

مرحله سوم: پیاز را خرد کرده و سیر را رنده کنید

در ادامه پیاز را پوست گرفته، بشویید و خلالی خرد کنید. سپس سیر رنده شده را به پیاز خرد شده افزوده و نمک و فلفل را هم به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: مرغ را قطعه قطعه کرده و به پیاز اضافه کنید

مرغ را به قطعات کوچک برش بزنید و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید. سپس مقداری روغن زیتون و آب لیموی تازه به مواد افزوده و مخلوط کنید تا تکه‌های مرغ کاملا به مواد آغشته شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب قفقازی خوشمزه به روش رستورانی

مرحله پنجم: پوره گوجه‌ فرنگی را به مواد افزوده و مخلوط کنید

در این مرحله پوره گوجه‌ فرنگی که از قبل آماده کرده‌اید را به مواد افزوده و مخلوط کنید تا جوجه‌ها کاملا به مواد آغشته شده و مزه‌دار شوند. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا مزه‌دار شوند.

مرحله ششم: جوجه‌ها را به سیخ بکشید و کباب کنید

در نهایت جوجه‌های مزه‌دار شده را به سیخ بکشید و روی منقل با حرارت ملایم کباب کنید تا بپزند. جوجه‌کباب کردی را می‌توانید در کنار پلو و یا به همراه نان سرو کنید.

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه جوجه‌کباب کردی را شرح دادیم که می‌توانید این غذای سنتی و پرطرفدار را در مهمانی‌ها و مجالس خود سرو کنید.

امیررضا هستم، فخاریان. به چند تا چیز خیلی علاقه دارم: نوشتن، آشپزی، سینما و کتاب. چند سالی میشه همه اینا رو در کنار هم پیش می‌برم. الان هم خوشحالم که فرصتش هست تا دو تا از چیزهای مورد علاقه‌ام رو با هم ترکیب کنم!

مطالب مفید