راز لاغری با معجون بادمجان؛ راهی طبیعی و خوشمزه برای کاهش وزن

عده زیادی برای این که وزن خود را کاهش دهند، عموما به دنبال یک گزینه طبیعی یا رژیم غذایی خاصی می‌گردند. یکی از چنین گزینه‌هایی که در سال‌های اخیر به افراد پیشنهاد می‌شود، لاغری با استفاده از معجون بادمجان است. در این مقاله از مجله اکالا شما را با طرز تهیه معجون لاغری با بادمجان آشنا می‌کنیم.

چرا بادمجان برای لاغری مفید است؟

بادمجان علاوه بر این که به دلیل طعم خود در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خواصی هم برای لاغری دارد. این صیفی‌جات پرطرفدار، کم کالری محسوب می‌شود چرا که هر ۱۰۰ گرم از آن به طور متوسط ۲۵ کالری انرژی دارد.

بادمجان علاوه بر داشتن پتاسیم، فیبر و برخی دیگر از انواع مواد معدنی، آب زیادی هم دارد. بادمجان قابلیت تحریک سیستم گوارش را دارد و می‌تواند چربی بدن را کمتر کند. به همین دلیل از بادمجان برای تهیه یک معجون لاغری هم استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه معجون لاغری با بادمجان

برای این که معجون لاغری بادمجان را تهیه کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان بزرگ۱ عددآبلیموبه میزان دلخواهآب ۴ فنجانجوش شیرین۱ قاشق غذاخوریسرکه سیب۲ فنجان

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه معجون لاغری با بادمجان

برای درست کردن معجون لاغری با بادمجان مراحل زیر را انجام دهید:

 مرحله اول: شستن و برش دادن

اول از همه سعی کنید بادمجان‌ها را به خوبی شستشو دهید. بعد از شستشو، بادمجان‌ها را به صورت ورقه‌های نازک ببرید. سپس قطعات بریده شده را داخل قابلمه یا تابه بریزید.

به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید تلخی بادمجان را بگیرید، بهتر است ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین یا سرکه سیب به آن اضافه کنید و بعد آن را با آب شستشو دهید.

مرحله دوم: حرارت دادن

بادمجان‌ها را با آبلیمو و آب مخلوط کنید و آن را حرارت دهید. پس از این که این مخلوط ۵ دقیقه با این حرارت جوشید، زیر آن را خاموش کنید و صبر کنید تا به دمای اتاق برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف لیموترش برای لاغری

مرحله سوم: صاف کردن

مواد داخل قابلمه را صاف کنید. پس از صاف کردن این معجون را در یخچال نگهداری کنید.

می‌توانید روزانه سه تا چهار لیوان از این مخلوط آب بادمجان را پیش از غذا یا به صورت ناشتا بنوشید. می‌توانید این معجون را با کمی آب پرتقال نیز بنوشید تا طعم آن بهتر شود.

امروزه کاهش وزن و لاغری به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. به دنبال همین دغدغه، گزینه‌های زیادی سر راه وجود دارد و انتخاب‌های متعددی می‌توان انجام داد. در این مقاله از مجله آشپزی اکالا یکی از روش‌های لاغری را با استفاده از بادمجان برایتان توضیح دادیم.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید