بستنی خانگی بیسکوییت مادر؛ نوستالژی خوشمزه و انرژی‌بخش!

بستنی یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه با چند قلم مواد ساده تهیه کنید. بستنی بیسکوییت مادر طعمی بسیار نوستالژی و جذاب دارد که برای کودکان بسیار مناسب است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه بستنی بیسکوییت مادر خانگی را به صورت مرحله به مرحله به همراه تمام نکات مهمی که باید در زمان تهیه آن بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.
  

مواد لازم جهت تهیه بستنی بیسکوییت مادر خانگی

برای درست کردن بستنی بیسکوییت مادر به مواد زیر نیاز دارید:

موز ۲ عددبیسکوییت مادر ۱ بستهخامه صبحانه۱ بستهوانیل ½ قاشق چای‌خوریشکر۱ قاشق غذاخوریشکلات چیپسی به مقدار دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه بستنی بیسکوییت مادر خانگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه ۴-۵ دقیقه و مدت زمان استراحت تا سرو نهایی بستنی ۲-۳ ساعت است.
مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این بستنی جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این بستنی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۸ طرز تهیه انواع بستنی خانگی، با ثعلب و بدون ثعلب

برای درست کردن بستتی بیسکوییت مادر خانگی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی موز

موزها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو موزها را حلقه حلقه کنید. موزهای برش زده را درون ظرف درب داری بریزید و ظرف را در فریزر گذارید. یک تا ۲ ساعت به موزها زمان دهید تا کاملا یخ بزنند.

مرحله دوم: آماده سازی بیسکوییت

بیسکوییت‌ها را درون خردکن یا میکسر بریزید و چند پالس بزنید تا بیسکوییت‌ها خرد و پودر شود. برای پودر کردن بیسکوییت آن‌ها را درون زیپ کیپ بریزید و با گوش کوب بکوبید تا له و پودر شوند.

مرحله سوم: ترکیب همه مواد بستنی

موزهای یخ زده، خامه صبحانه، شکر و وانیل را به بیسکوییت‌های پودر شده اضافه کنید و با کمک همان دستگاه چند دقیقه دیگر میکس کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. پس از میکس شدن مواد بستنی شکلات چیپسی را به آن اضافه کنید و با کمک قاشق مواد را به هم زنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

برای داشتن یک بستنی رژیمی می‌توانید از مقداری عسل به جای شکر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست، فقط با ۳ قلم مواد

مرحله چهارم: استراحت دادن به بستنی

مواد بستنی را درون ظرف درب‌دار دیگری بریزید و درب ظرف را ببندید. بستنی را به مدت ۲-۳ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا خنک و منسجم شود.

مرحله پنجم: تزیین و سرو بستنی

بستنی را با کمک اسکوپ زن یا قاشق در ظرف سرو گذارید و با تکه‌ای بیسکوییت و سس شکلاتی تزیین کنید. به دلخواه می‌توانید کمی خلال پسته یا پودر پسته روی بستنی بریزید.

این بستنی بسیار سالم و مقوی است. اگر به دنبال چشیدن طعم‌های جدید و متفاوت هستید به شما توصیه می‌کنیم که از امتحان کردن طعم این بستنی غافل نشوید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان قرار گرفته باشد و شما نیز طبق روش ساده و کامل بستنی بیسکوییت مادر خانگی بسیار خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید. شما به دلخواه می‌توانید از سایر بیسکوییت‌ها، مغزها و میوه‌ها در تهیه این بستنی استفاده کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید