امشب چی بپزم؟ (منوی ویژه شام یکشنبه، 18 شهریور)

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- سماق پلو با کباب تابه‌ای

سماق پلو از جمله غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و پخت آن با کباب تابه‌ای یک ترکیب بی‌نظیر به حساب می‌آید که بدون شک طعمی به یادماندنی از خود به جای خواهد گذاشت.

مراحل تهیه سماق پلو با کباب تابه‌ای

مراحل تهیه سماق پلو با کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

در ابتدا برنج را شسته و با میزان مناسبی آب همراه با ۱ پیمانه نمک خیس کنید.برای درست کردن مواد کباب، پیاز را رنده کرده و در دست فشار دهید تا آب آن گرفته شود. (آب پیاز را برای استفاده در مراحل بعد نگه دارید)فلفل دلمه‌ای را هم رنده کنید و در صورت نیاز آب آن را نیز بگیرید. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید. شما می‌توانید از مخلوط چرخ کرده گوسفندی برای چربی بیشتر و همراه با چرخ کرده گوساله برای طعم بهتر استفاده کنید.سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر است را به ترکیب فوق اضافه کنید. ۱ قاشق چای‌خوری از سماق را هم به مواد اضافه کنید  تا در نهایت کباب خوشمزه‌تری داشته باشید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مجلسی روی لینک طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه‌ای کلیک کنید.

۲- خوراک دال عدس

دال عدس گونه‌ای از حبوبات مشابه عدس به رنگ قرمز است که خواص بیشماری برای سلامتی بدن دارد. از این گونه می‌توان در غذاهای مختلفی استفاده کرد و یا آن را به صورت خوراک تهیه و با برنج یا نان سرو کرد.

مراحل تهیه خوراک دال عدس

مراحل تهیه خوراک دال عدس به شرح زیر است:

در ابتدا تمر هندی را در آب گرم خیس کنید و اجازه دهید برای مدتی خیس بخورد. عدس قرمز را بعد از شستن داخل قابلمه بریزید. سپس سیب زمینی را خرد کرده و به آن اضافه کنید. در ادامه سیب زمینی و عدس را همراه با ۵ پیمانه آب روی حرارت بگذاریم تا بپزند.در این فاصله سس خوراک را آماده کنید. برای اینکار پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیاز سبک شد، سیر و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. سیر و زنجبیل را هم تا زمانی که عطرشان آزاد شود تفت دهید. بعد از اینکه سیر و زنجبیل را مقداری تفت دادید، ادویه‌ها را نیز به آن اضافه کنید و حدود ۱ الی ۲ دقیقه تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و راحت روی لینک طرز تهیه خوراک دال عدس کلیک کنید.

۳- پاستا تن ماهی خامه‌ای

پاستا، غذایی محبوب و پرطرفدار بوده که در انواع مختلف و با طعم‌های بی‌نظیر تهیه می‌شود. یکی از این پاستاهای خوشمزه، پاستا تن ماهی خامه‌ای است. این غذا به دلیل سادگی و سرعت پخت، گزینه‌ای ایده‌آل برای شام فوری محسوب می‌شود.

مراحل تهیه پاستا تن ماهی خامه‌ای

مراحل تهیه پاستا تن ماهی خامه‌ای به شرح زیر است:

برای آماده‌سازی مواد اولیه، ابتدا گوجه فرنگی‌های نیمه‌خشک را در صورت نیاز کمی خرد کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و سیر را رنده کنید. همچنین، جعفری را نیز خرد کنید.نخود سبز را پخته و کنار بگذارید، البته می‌توانید از نخود سبز کنسروی هم استفاده کنید. کنسرو تن ماهی را داخل یک قابلمه به همراه آب قرار دهید تا پخته شود.در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش برسانید. کمی نمک به آب جوش اضافه کنید. در ادامه، فتوچینی یا اسپاگتی را به آب جوش اضافه کنید و طبق دستورالعمل روی بسته آن را بپزید. پس از پخت، آن را با آب سرد آبکش کرده و کنار بگذارید.پاستای پخته شده را در نیمی از روغن زیتون تفت بدهید تا کمی ترد شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و فانتزی روی لینک طرز تهیه پاستا تن ماهی خامه‌ای کلیک کنید.

۴- ناگت مرغ

ناگت مرغ از غذاهای خوشمزه و فوری فینگر فودی است که شما می‌توانید آن را به راحتی در خانه تهیه و در وعده شام همراه با خیارشور، گوجه و… سرو کنید.

مراحل تهیه ناگت مرغ

مراحل تهیه ناگت مرغ به شرح زیر است:

برای شروع کار گوشت مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و در غذاساز بریزید. تمام ادویه‌ها شامل فلفل، پاپریکا، پودر سیر، آویشن و نمک را به مرغ اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید تا به خوبی مخلوط شود.کناره‌های نان تست را برش بدهید و به مخلوط مرغ و ادویه‌ها اضافه کنید. پیاز را نیز با رنده ریز رنده کنید. آب پیاز را دور نریزید و همراه با پیاز به بقیه‌ مواد اضافه کنید.حال یک قاشق غذاخوری سس خردل را به ترکیب فوق بیفزایید. در نهایت پنیر پیتزا را نیز به سایر مواد اضافه کنید. مجدد دستگاه غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند.می‌توانید نان تست را به خوبی پودر کنید یا از پودر سوخاری استفاده کنید. بعد با دستتان مواد را با هم مخلوط کنید و ورز بدهید؛ باید کاملا مواد با هم میکس و یکدست شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فینگرفودی مخصوص روی لینک طرز تهیه ناگت مرغ کلیک کنید.

۵- دلمه لواش

دلمه لواش، یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل سهولت در پخت و طعم بی‌نظیر، جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانیان دارد.

مراحل تهیه دلمه لواش

مراحل تهیه دلمه لواش به شرح زیر است:

پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید و به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و به همراه رب گوجه فرنگی به مواد داخل تابه اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر تفت دهید تا سس جا بیفتد.سبزی‌های معطر را ساطوری خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگر تفت دهید (این مرحله اختیاری است).

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه دلمه لواش کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

مطالب مفید