سفره‌ای از رنگ‌ها: دستور بی‌نظیر و لذیذ ترشی هفت رنگ خانگی

ترشی هفت‌رنگ خانگی یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین ترشی‌هایی است که می‌توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. این ترشی نه تنها طعم بی‌نظیری دارد، بلکه می‌تواند به عنوان یک دکوراسیون زیبا و رنگی در سفره شما خودنمایی کند. در این مقاله از مجله اکالا، با ما همراه شوید تا با یک دستورالعمل ساده و گام به گام، طرز تهیه ترشی هفت رنگ را به صورت کامل و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.
 

مواد لازم جهت تهیه ترشی هفت‌رنگ خانگی

برای تهیه ترشی هفت‌رنگ خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

هویج ۳ عددخیار ۲ عددسیر ۳ حبهفلفل دلمه قرمز۱ عددگل کلم۱ عددفلفل دلمه زرد ۱ عددسرکه۱ پیمانهآب۲ تا ۳ پیمانهنمک به مقدار دلخواهشکر ۱/۲ پیمانهزردچوبه۱ قاشق چای‌خوریادویه کاری۱ قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه ترشی هفت رنگ خانگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه این ترشی ۲۰-۳۰ دقیقه و مدت زمان تهیه نهایی آن ۳-۴ روز است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش ۵۰۰-۶۰۰ گرم ترشی به شما می‌دهد. شما با هر مقدار مواد اولیه که در دسترس دارید می‌توانید این ترشی جذاب و خوشمزه را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این ترشی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

برای درست کردن ترشی هفت‌رنگ خانگی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

تمام سبزیجات را به خوبی بشویید و‌ درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود سپس با کمک دستمال آشپزخانه‌ای به خوبی سبزیجات را خشک کنید. هویج، خیار، سیر، فلفل دلمه‌ای و گل کلم را با کمک چاقو به ابعاد یکسان و دلخواهی برش زنید.

برای طعم بهتر ترشی می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر مانند بادمجان، زیتون یا ذرت نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی مکدوس بادمجان

مرحله دوم: آماده سازی سس ترشی

در یک قابلمه مناسب، سرکه، آب، شکر، نمک، زردچوبه و ادویه کاری را با هم مخلوط کنید.

قابلمه را روی حرارت گذارید تا محتوای درون آن به نقطه جوش رسد سپس حرارت را کم کنید و ۴-۵ دقیقه زمان دهید تا سس بجوشد. پس از آن قابلمه را کنار گذارید و منتظر بمانید تا سس شما کاملا خنک شود.

مرحله سوم: ترکیب سبزیجات و سس

پس از خنک شدن شربت، سبزیجات خرد شده را به سس اضافه کنید. ترشی را بچشید و مطابق ذائقتان نمک و شکر آن را تنظیم کنید.

مرحله چهارم: انتقال به ظرف نگهدارنده

برای نگهداری ترشی از شیشه‌های استریل و کاملا تمیز استفاده کنید. اگر شیشه‌های شما کمی چربی یا آلودگی داشته باشند موجب خراب شدن ترشی می‌شود.

مخلوط ترشی را با کمک ملاقه درون شیشه‌ها بریزید و درب شیشه‌ها کاملا محکم ببندید. توجه داشته باشید که نباید هیچ هوایی به درون شیشه نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی شلیل خانگی

مرحله پنجم: نگهداری شیشه

شیشه‌های ترشی را در مکانی نسبتا خنک به دور از نور خورشید نگهداری کنید. پس از گذشت ۱-۲ روز شیشه ها را به یخچال منتقل کنید.

ترشی هفت رنگ با ترکیبی از طعم‌های جذاب و متفاوت در کنار هم طعمی بسیار متفاوت دارد، شما با رعایت این نکات و مراحل فوق می‌توانید یک ترشی هفت رنگ خانگی خوشمزه و رنگارنگ تهیه کنید که برای همراهی با غذاهای مختلف مناسب است. امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان قرار گرفته باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید