بادمجان را بدون قطره‌ای روغن، در سرخ‌کن جادویی سرخ کنید!

بادمجان یکی از صیفی‌جات پرکاربرد در آشپزی ایرانی است؛ اما بی شک چالشی که شما نیز در طبخ بادمجان با آن داشتید جذب روغن بالای بادمجان در زمان سرخ کردن و پرتاب روغن به اطراف است. این روغن موجب به خطر افتادن سلامتی شما می‌شود، شما می‌توانید بدون قربانی کردن طعم، به سلامتی خود کمک کنید و بدون استفاده از یک قطره روغن بادمجان ها را سرخ کنید. در این مقاله از مجله اکالا با ما همراه شوید تا روش بسیار ساده تهیه‌ بادمجان سرخ شده‌ سالم را بدون روغن در سرخ‌کن به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم جهت تهیه بادمجان سرخ شده بدون روغن

برای تهیه بادمجان سرخ شده به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان ۲-۳ عددنمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 

طرز تهیه بادمجان سرخ شده بدون روغن

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه و تهیه این نوع بادمجان ۲۰-۳۰ دقیقه است. شما با هر مقدار بادمجانی که در دسترس دارید می‌توانید با این روش آن‌ها را سرخ کنید. درجه سختی تهیه بادمجان با این روش در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم بادمجان خراب شده است؟

برای تهیه بادمجان سرخ شده بدون روغن مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی بادمجان‌ها

بادمجان‌ها را بشویید و با چاقو یا پوست‌گیر پوست آن‌ها را بگیرید سپس بادمجان‌ها را به ابعاد یکسان و دلخواهی برش زنید. برای سرخ کردن در سرخ کن، بهتر است از بادمجان‌های کوچک و قلمی استفاده کنید.

مرحله دوم: طعم دار کردن بادمجان

بادمجان‌های برش زده را روی توری بچینید و به مقدار دلخواه روی آن‌ها مقداری نمک و فلفل سیاه زنید. شما از هر نوع ادویه دیگری مانند پاپریکا، فلفل قرمز و ادویه کاری نیز برای طعم‌دار کردن بادمجان‌ها می‌توانید استفاده کنید.
هر دو طرف بادمجان ها را ادویه بزنید و به سراغ مرحله بعد بروید.

بیشتر بخوانید: ۶ ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان، قبل و بعد از سرخ شدن

مرحله سوم: آماده سازى سبد سرخ‌کن

سبد سرخ کن را با روغن اسپری کمی چرب کنید تا بادمجان‌ها در زمان پخت به سبد نچسبند. حال برش‌های بادمجان را در یک لایه در سبد سرخ کن بچینید، توجه داشته باشید که بادمجان‌ها روی هم قرار نگیرند. دمای سرخ کن را روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید، درب دستگاه را ببندید و منتظر بمانید تا بادمجان‌ها سرخ شوند. زمان پخت به ضخامت برش‌ها و نوع سرخ کن بستگی دارد، اما معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کافی است. برای طلایی شدن تمام قسمت‌های بادمجان باید در حین پخت، یک بار بادمجان‌ها را برگردانید تا به طور یکنواخت طلایی شود.

مرحله چهارم: سرو بادمجان

پس از پخت کامل، بادمجان‌های سرخ شده را از سرخ کن خارج کنید و به همراه غذاهای دلخواه خود سرو و نوش جان کنید. می‌توانید بادمجان‌های سرخ شده را با ماست، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات تازه تزیین و به عنوان یک میان‌وعده سالم و خوشمزه میل کنید. یا پس از سرخ کردن بادمجان‌ها آن‌ها را با سس‌های دلخواه مانند سس سیر، سس گوجه فرنگی یا سس مایونز طعم‌دار کنید.

امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان به دنیای جذاب و رنگارنگ آشپزی قرار گرفته باشد. شما نیز با رعایت این نکات، می‌توانید بادمجان‌های سرخ شده‌ای سالم، خوشمزه و ترد تهیه کنید و از این دستورالعمل لذت ببرید. اگر براى سرخ کردن بادمجان بدون روغن در سرخ کن از فوت و فن‌های دیگرى استفاده می‌کنید خوشحال می‌شویم که آن نکات را با ما و سایر دوستان علاقه‌مند در بخش نظرات به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید