آیفون‌های ۱۶ معرفی شدند؛ محصول جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

اپل به طور رسمی از سری آیفون 16 رونمایی کرد و نسل جدید آیفون ها در برخی موارد تغییرات جزئی و در سایر زمینه ها تغییرات چشمگیری داشته است.

به گزارش تسنیم، بارزترین تغییر در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را می توان چینش عمودی دوربین های پشتی برای تکرار فلسفه طراحی آیفون 10 اما با رویکردی مدرن تر دانست. به لطف این تغییر، مدل های معمولی و پلاس مانند آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس می توانند ویدیوهای سه بعدی ضبط کنند.

طبق بیانیه رسمی اپل، دکمه کنترل دوربین با همکاری عملکرد هوش بصری که با هوش مصنوعی اپل کار می کند، می تواند هر محتوایی را که در منظره یاب دوربین گوشی می بینید مانند رستوران ها جستجو کرده و اطلاعات بیشتری در مورد آنها ارائه دهد.

در بدنه آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، تراشه A18 قدرتمند است. تراشه 3 نانومتری که اپل ادعا می کند 30 درصد سریعتر از تراشه آیفون 15 است، 30 درصد انرژی کمتری مصرف می کند و به لطف واحد پردازش عصبی 16 هسته ای قدرتمندتر، می تواند از قابلیت های هوشمند اپل پشتیبانی کند.

اپل در مراسم رونمایی، مانورهای زیادی بر روی قابلیت های هوش مصنوعی آیفون های جدید خود انجام داد. از Genmoji یا ایجاد برچسب های سفارشی گرفته تا ویژگی های مربوط به خلاصه کردن متن و ایمیل. تحلیلگران معتقدند هوش مصنوعی می تواند نیروی محرکه افزایش فروش آیفون در سال جاری باشد.

پنل پشتی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی را می توان به عنوان یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی نیز استفاده کرد.

اپل قیمت آیفون 16 در مدل 128 گیگابایتی را 799 دلار و قیمت آیفون 16 پلاس را 899 دلار اعلام کرد. قیمت گوشی ها نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است.

علاوه بر این، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس با صفحه نمایش بزرگتر از قبل، دکمه جدیدی به نام «کنترل دوربین» و تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی معرفی شدند.

دو گوشی پرچمدار جدید اپل که دقایقی پیش در رویداد It’s Glowtime رونمایی شدند، شباهت های زیادی با آیفون های پرچمدار چند نسل اخیر دارند. اما اپل همچنان به پیشرفت تدریجی خود ادامه می دهد و علاقه ای به انقلاب آیفون ندارد

طبق بیانیه مطبوعاتی اپل، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس به صفحه نمایش بزرگتری نسبت به آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس مجهز شده اند و به لطف تراشه پرچمدار جدید، امکانات زیادی در زمینه هوش مصنوعی ارائه می دهند. . .

آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس دارای پردازنده A18 Pro هستند که دارای موتور عصبی 16 هسته ای است. طبق گفته اپل، این تراشه عملکرد شگفت انگیزی را برای ویژگی های Apple Intelligence ارائه می دهد و 15 درصد سریعتر از پردازنده آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس است.

اپل می گوید آیفون 16 پرو به دوربین جدید 48 مگاپیکسلی با برند فیوژن مجهز شده و از دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال پنج برابری استفاده می کند. این بار هر دو مدل آیفون پرو و ​​پرو مکس به دوربین تله فوتو با «چهار منشور» (همان ساختار دوربین های پریسکوپ) مجهز شده اند. برای اولین بار، آیفون های جدید اپل از دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی استفاده می کنند.

گوشی های جدید اپل با کیفیت 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط می کنند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت.

آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس دارای دکمه جدید کنترل دوربین در کناره هستند که تجربه عکس‌برداری و فیلم‌برداری را بهبود می‌بخشد. این دکمه بعداً با به‌روزرسانی نرم‌افزار ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کند.

عمر باتری آیفون های جدید بهبود یافته است و اپل ادعا می کند که آیفون 16 پرو مکس تا 33 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد. طبق گفته اپل، آیفون 16 پرو مکس «بهترین عمر باتری آیفون را تا کنون دارد».

قیمت آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس به ترتیب از 999 دلار و 1990 دلار شروع می شود و فضای ذخیره سازی آنها از 128 گیگابایت و 256 گیگابایت شروع می شود. آیفون های جدید از 20 سپتامبر (30 شهریور) به بازار عرضه می شوند.

مطالب مفید