رازهای جذاب شخصیت هر فرد از نحوه خوابیدنش! باشه؟

آیا باورتان می‌شود اگر بگوییم از طرز خوابیدن دیگران می‌توانید شخصیت آن‌ها را حدس بزنید؟ شخصیت‌شناسی از طرز خوابیدن در سال‌های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. به دلیل پرطرفدار بودن این مبحث قصد داریم در این مقاله از مجله اکالا، شخصیت‌شناسی از طرز خوابیدن را به شما یاد دهیم. پس اگر دوست دارید با شخصیت خود و دیگران بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

شخصیت‌شناسی از طرز خوابیدن

اگر کنجکاو هستید که بدانید طرز خوابیدنتان چه چیزی درباره شخصیت شما می‌گوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

۱- مدل خوابیدن جنینی

افرادی که به صورت جنینی می‌خوابند، افرادی حساس، خجالتی و گوشه‌گیر هستند و نمی‌توانند در جامعه به خوبی ظاهر شوند. معمولا این افراد نمی‌توانند حرف‌های خود را به زبان بیاورند و حقشان را طلب کنند. البته این افراد اگر صبرشان لبریز شود، خیلی رک حرف‌هایشان را به زبان می‌آورند.

۲- مدل خوابیدن چوب گرد

مدل خوابیدن چوب گرد به این صورت است که فرد به پهلوی چپ یا راست دراز کشیده و دستانش را به سمت پایین و در کنار پهلوها قرار می‌هد. افرادی که به صورت چوب گرد می‌خوابند، نسبت به مشکلات زندگی خیلی سخت‌گیر نیستند و سعی می‌کنند در شرایط سخت آرام باشند. این افراد به شدت اجتماعی، آرام، خوشبین و گاهی زودباور هستند.

۳- مدل خوابیدن آرزومند

مدل خواب آرزومند به این صورت است که فرد به پهلو دراز کشیده و دو دستش را به صورت صاف در مقابلش قرار می‌دهد. افرادی که به این صورت می‌خوابند معمولا از ایده‌های جدید استقبال می‌کنند و بسیار روشنفکر هستند. این افراد در کار و تصمیم‌های خود به شدت مصمم هستند و وقتی تصمیم به انجام کاری بگیرند، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی از روی چهره

۴- مدل خوابیدن ستاره دریایی

اگر به روی کمر خوابیده و دستان خود را به سمت بالا قرار می‌دهید، شما به فرم ستاره دریایی می‌خوابید. افرادی که به صورت ستاره دریایی می‌خوابند، یک دوست عالی برای دیگران بوده و در همه لحظات کنار دوستانشان هستند.

این افراد از نشان دادن مهارت‌ها و دارایی‌های خود به دیگران به شدت متنفر هستند و به هیچ وجه دوست ندارند که مرکز توجه باشند. به طور کلی این افراد بهترین همراه و بهترین شنونده برای دیگران هستند.

۵- مدل خوابیدن آزاد و رها

کسانی که به شکل آزاد و رها می‌خوابند، معمولا به شکم دراز می‌کشند و دست‌هایشان را دور بالش حلقه می‌کنند. این مدل خوابیدن، نشان از شخصیتی عجول و کمی گستاخ دارد. افرادی که به این صورت می‌خوابند به شدت نسبت به حرف دیگران آسیب‌پذیر بوده و خیلی زود به مسائل واکنش نشان داده و عصبانی می‌شوند.

این افراد از انتقاد شدن به شدت گریزان هستند و اگر مورد انتقاد قرار بگیرند ممکن است واکنش بدی نشان دهند. اگرچه این افراد با اعتماد به نفس در جمع ظاهر می‌شوند ولی در واقع حجم زیادی از استرس پشت چهره با اعتماد به نفس آن‌ها پنهان شده است.

۶- مدل خوابیدن سرباز

افرادی که به کمر خوابیده و دستان خود را در دو طرف خود قرار می‌دهند (مدل سرباز) معمولا ساکت و آرام بوده و از محیط‌های پرسروصدا فراری هستند. این افراد بسیار مودب و باوقار بوده و با آرامش ذاتی خود به دیگران نیز آرامش می‌دهند. این افراد همیشه طبق قوانینی که برای خود دارند عمل می‌کنند و دوست ندارند که کسی قوانین آن‌ها را زیر پا بگذارد و به آن‌ها احترام نگذارد.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی افراد از روی حرف زدن

۷- مدل خوابیدن طاق‌باز

افرادی که عادت دارند به حالت طاق‌باز بخواند، معمولا دوست دارند آزاد و رها باشند. این افراد به شدت اجتماعی بوده و به راحتی دوست پیدا می‌کنند. راحت‌طلبی نیز از دیگر ویژگی‌های اکثر این افراد است. آن‌ها اغلب خود را در نقش یک حامی می‌بینند و از کمک کردن به دیگران لذت می‌برند.

۸- افرادی که به پهلو می‌خوابند و زانوهایشان را خم می‌کنند

افرادی که در خواب به پهلو می‌خوابند، زانوهای خود را خم می‌کنند و یک بالش بین پاهای خود قرار می‌دهند، معمولا از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند. این افراد به شدت حساس بوده و خیلی زود عصبانی می‌شوند. البته عصبانیت این افراد ادامه‌دار نیست و خیلی زود فروکش می‌کند. این افراد به شدت تحت تاثیر حرف و قضاوت‌های دیگران قرار می‌گیرند و دوست دارند همیشه مورد تایید بقیه باشند.

۹- خوابیدن به پهلوی چپ

افرادی که به پهلوی چپ می‌خوابند معمولا هیچ وقت با نظر کسی موافق نیستند و همیشه ساز مخالف کوک می‌کنند. این افراد بسیار لجباز و یک‌دنده هستند و دوست دارند همیشه حرف خودشان به کرسی بنشیند. با این حال، اغلب این افراد توانایی بالایی در مدیریت بحران دارند.

۱۰- خوابیدن به صورت وارونه

کسانی که به صورت وارونه می‌خوابند و صبح در حالی که پاهایشان روی بالش و سرشان در لبه تخت است بیدار می‌شوند، معمولا افرادی هستند که زیاد بلوف می‌زنند و خیلی زیاد اهل معاشرت و خوش‌گذارنی هستند. تندخویی و خودنمایی نیز از دیگر ویژگی‌های این افراد است.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی بر اساس گروه خونی

۱۱- خوابیدن به صورت وارونه و طاق‌باز

کسانی که طاق‌باز و وارونه می‌خوابند، به خواب خود خیلی اهمیت می‌دهند و هر جایی که احساس خستگی کنند می‌خوابند. این افراد به دنبال ایجاد آرامش و راحتی در زندگی خود هستند و از قضاوت دیگران واهمه‌ای ندارند.

۱۲- خوابیدن به صورت دمر و فرو بردن سر در بالش

کسانی که به صورت دمر می‌خوابند و سر خود را در بالش فرو می‌برند، معمولا همیشه نسبت به همه چیز گله دارند. اغلب این افراد اهل پنهانکاری بوده و دوست ندارند احساسات خود را با دیگران در میان بگذارند. ریسک‌پذیری در ذات این افراد نیست و از ایجاد تغییر در زندگی خود دوری می‌کنند.

۱۳- خوابیدن در لبه تخت با دست‌های آویزان

افرادی که عادت دارند بر لبه تخت بخوابند و دست‌های خود را از لبه تخت آویزان کنند، اغلب شخصیتی خلاق دارند. این افراد به صورت ذاتی به هنر و فعالیت‌های هنری علاقه دارند و اگر در عرصه هنر پا بگذارند می‌توانند خوش بدرخشند.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به مبحث جذاب شخصیت‌شناسی از طرز خوابیدن پرداختیم. به یاد داشته باشید که این اطلاعات ممکن است درباره همه صدق نکند. بنابراین، برای شناخت دقیق شخصیت افراد، صرفا به این اطلاعات بسنده نکنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید