طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی انگشتی؛ ترد و دلپذیر!

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که تنوع آشپزی با آن زیاد است. کوکو سیب زمینی انگشتی یکی از آنهاست؛ غذای جذاب و در عین حال پخت سریع و آسان آن را به یکی از غذاهای پرطرفدار تبدیل کرده است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این غذا را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب‌ زمینی انگشتی

برای درست کردن کوکو سیب زمینی انگشتی به مواد زیر نیاز دارید:

سیب زمینی ۶ عددجعفری۲۰ گرمفلفل سیاهنصف قاشق چای‌خوریفلفل قرمزبه میزان دلخواهزردچوبهبه میزان لازمنمکنصف قاشق چای‌خوریآرد سفید۲ قاشق غذاخوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

  
 طرز تهیه کوکو سیب زمینی انگشتی

برای درست کردن سیب زمینی انگشتی طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را بپزید

در ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آنها را جدا کنید. سپس در قابلمه‌ای از آب آنها را بپزید. توجه داشته باشید که روی سیب زمینی‌ها باید با آب پوشانده شود. اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه سیب زمینی‌ها در آب بپزد.

دقت داشته باشید که سیب زمینی‌ها باید نیم‌پز باشند و بیش از حد نرم نشوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو عدس و مرغ

مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را رنده کنید

بعد از اینکه سیب زمین‌ها نیم‌پز شد آنها را از قابلمه خارج کنید و در ظرفی قرار دهید تا خنک شود. سپس با رنده ریز سیب زمینی‌ها را رنده کنید.

مرحله سوم: جعفری را خرد کنید

روی یک تخته گوشت، جعفری‌ها را با یک چاقوی تیز خیلی ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: جعفری و سیب زمینی را مخلوط کنید

جعفری خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه و آرد سفید را به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. مواد را به آرامی با دست مخلوط کنید تا با هم کاملا ترکیب شود. اگر مواد بیش از حد نرم و یا چسبنده بود، آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر سفت‌تر شود و به کف ظرف نچسبد.

نکته: برای اینکه مواد شکل بهتر و روغن کمتری بگیرد، می‌توانید برای نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: مایه را شکل دهید

بعد از اینکه مواد را کاملا مخلوط کردید و یکدست شد، با دست آن را به شکل یک بیضی درآورید. همه مواد را به همین شکل درست کنید و در یک ظرف بچینید.

بیشتر بخوانید: رازهای خوشمزگی کوکو سیب زمینی که باید بدانید!

مرحله ششم: سیب زمینی‌ها را سرخ کنید

در یک تابه روغن نسبتا زیاد بریزید و بعد از اینکه داغ شد، سیب زمینی‌ها در آن بچینید. هر چند دقیقه سیب زمینی‌ها را بچرخانید تا یکدست سرخ شود.

نکته: هر چقدر روغن در تابه بیشتر باشد، سیب زمینی ها یکنواخت‌تر سرخ می‌شوند و روغن کمتری جذب خود می‌کنند.

مرحله هفتم: سیب زمینی‌ها را روی دستمال بگذارید

در این مرحله سیب زمینی‌هایی که کاملا برشته شده را از تابه خارج کنید و روی یک دستمال تمیز بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

 

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه کوکو سیب زمینی انگشتی را آموزش دادیم. شما می‌توانید این غذا را در کنار سس یا به صورت ساندویچی میل کنید. همچنین می‌توانید به عنوان یک میان وعده این غذای خوشمزه را نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید