هوآوی Mate XT Ultimate با چیپست قدرتمند Kirin 9010 معرفی شد: اولین گوشی سه‌تایی دنیا از هوآوی!

شرکت هوآوی از گوشی هوشمند جدید خود با نام Mate XT Ultimate رونمایی کرده است. این دستگاه اولین گوشی سه‌گانه این شرکت محسوب می‌شود، اما یکی از نکات کلیدی همچنان مبهم باقی مانده است: نوع چیپست مورد استفاده. اگرچه هوآوی هنوز به‌صورت رسمی درباره تراشه‌ای که این گوشی را تامین می‌کند اطلاعات دقیقی نداده است، اما در رویداد راه‌اندازی این محصول در چین مشخص شد که این دستگاه به تراشه Kirin 9010 مجهز شده است.

این چیپست شامل پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای است که از 1 هسته Taishan Big با فرکانس 2.3 گیگاهرتز، 3 هسته Taishan Mid با فرکانس 2.18 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.55 گیگاهرتز تشکیل شده است. همچنین این پردازنده با پردازشگر گرافیکی Maleoon 910 MP4 همراه است که به‌طور ویژه برای عملکرد گرافیکی قوی طراحی شده است.

چیپست Kirin 9010 توسط شرکت SMIC (شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رساناها)، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در چین ساخته شده است. این تراشه همچنین در دوربین Pura 70 Ultra نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. Kirin 9010 با فناوری 7 نانومتری ساخته شده است که با نام N+2 شناخته می‌شود. این فناوری مشابه با چیپست Kirin 9000s است که در سری Mate 60 هوآوی دیده می‌شود.

از نظر عملکرد، Kirin 9010 با Dimensity 8200 شرکت مدیاتک قابل مقایسه است، البته با توجه به محدودیت‌هایی که شرکت‌های چینی در ساخت تراشه‌ها با آن مواجه هستند. با این حال، با توجه به قیمت 3000 دلاری Mate XT Ultimate و عملکردی که با گوشی‌های حدود 300 دلاری مقایسه می‌شود، برخی از کاربران ممکن است از این تفاوت احساس ناراحتی کنند.

ما را دنبال کنید

مطالب مفید