معرفی 3 آلت‌کوین شگفت‌انگیز 2024 که آینده‌ای روشن در انتظارشان است!

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 23 شهریور 1403 ساعت 09:42

اگر به پیوند هوش مصنوعی و بلاک چین علاقه‌مند هستید و به انقلاب بعدی دنیای کریپتو باور دارید، معرفی 3 آلت کوین انقلابی 2024 را از دست ندهید.

چشم‌انداز ارزهای دیجیتال از زمان راه‌اندازی بیت کوین به عنوان نخستین رمزارز تا به امروز، به طرز چشمگیری تکامل یافته است. امروزه شاهد ظهور حوزه‌های جدید و نوآورانه‌ای نظیر امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای، میم‌کوین‌ها و بازی‌های تلگرامی مبتنی بر بلاک چین هستیم که روز به روز توسعه پیدا می‌کنند و مجموع این‌ها، چیزی جز انقلاب نبوده است.

معرفی 3 آلت کوین انقلابی 2024

دو دهه پیش‌رو زمان خوبی برای تغییرات بزرگ‌تر بوده و مطمئنا با رشد فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، قرار است شاهد تغییر و تحولات شگرفی در دنیای کریپتو باشیم. سه ارز دیجیتال Maker، Render و Stacks به طور بالقوه، پیشتازان آینده مالی دیجیتال هستند.

سرمایه گذاران در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند که سراغ رمزارزهای شناخته شده‌ای مثل بیت کوین و اتریوم بروند و دارایی خود را صرف خرید چنین برگ برنده‌هایی کنند، اما این سه پروژه شما را قانع می‌کنند تا بخشی هر چند کوچک از دارایی خود را روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

رندر: دموکراتیک کردن دسترسی به منابع گرافیکی

یکی از حوزه‌های ترند دنیای کریپتو در سال 2024، همگرایی بلاک چین با هوش مصنوعی بوده و رندر در خط مقدم این حرکت قرار دارد. Render یک پلتفرم غیرمتمرکز است که از قدرت واحدهای پردازش گرافیکی که بلااستفاده هستند (GPU) استفاده می‌کند. رندر برای بازی‌های ویدیویی، تجربه‌های واقعیت مجازی، نمایش‌های تلویزیونی یا سایر محتوای دیجیتالی، گرافیک تهیه می‌کند.

به عبارت دیگر این پلتفرم غیرمتمرکز با ایجاد شبکه‌ای همتا به همتا، افرادی را که به قدرت جی پی یو نیاز دارند با کسانی که می‌توانند آن را تأمین کنند، متصل می‌کند. تراکنش‌های داخلی این اکوسیستم با استفاده از توکن بومی رندر انجام شده و به کاربرانی که در تهیه منابع گرافیکی مشارکت می‌کنند، پاداش داده می‌شود.

از آنجایی که صنایعی مانند بازی، واقعیت مجازی و متاورس همچنان در حال گسترش هستند، تقاضا برای قابلیت‌های پیشرفته رندر سه بعدی افزایش خواهد یافت؛ پلتفرم رندر این نیاز رو به رشد را با دموکراتیک کردن دسترسی به منابع گرافیکی برطرف می‌کند و رندرهای باکیفیت بالا را در اختیار توسعه دهندگان و خالقان کسب و کارها می‌گذارد.

رویکرد نوآورانه‌ای که این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین ارائه می‌دهد، نه تنها استفاده از توان گرافیکی موجود را بهینه‌تر می‌کند بلکه Render را به عنوان یک مولفه زیرساخت حیاتی برای نسل بعدی محصولات و خدمات دیجیتالی معرفی خواهد کرد. همان‌طور که اقتصاد دیجیتال در حال تکامل است، توانایی رندر برای ارائه راه حل‌های مقیاس پذیر و قابل اعتماد، این پلتفرم را به یک رقیب قدرتمند برای سایر ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

میکر: پلی از امور مالی سنتی به بازارهای غیرمتمرکز

میکر یکی از پروتکل‌های کهنه‌کار در فضای ارزهای دیجیتال است که در سال 2017 به عنوان یکی از نخستین بازیکنان عرصه دیفای راه‌اندازی شد. طی سال‌های اخیر، Maker تبدیل به یک غول بزرگ در اکوسیستم کریپتو شده و عمدتا از طریق استیبل کوین DAI، شبیه بانک ارزهای دیجیتال شده است.

در این پلتفرم کاربران می‌توانند اتریوم یا سایر دارایی‌های دیجیتال را برای دریافت استیبل کوین غیرمتمرکز پروتکل که به پشتوانه دلار آمریکا است، واریز کنند. سیستمی که میکر ایجاد کرده نه تنها منحصربه‌فرد است و قدرت کریپتو را نشان می‌دهد، بلکه بادقت بوده و به سختی از قیمت 1 دلاری خود طی هفت سال گذشته نوسان داشته است.

پتانسیل بالقوه میکر تازه شروع به فوران کرده است. یکی از اتفاقات بزرگی که قرار است در دنیای کریپتو رخ دهد، توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) مانند املاک و مستغلات، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی سنتی است. به همان میزان که این دارایی‌ها محبوب می‌شوند، میکر به سرمایه گذاران آن‌ها اجازه می‌دهد تا این دارایی‌های توکن شده را وثیقه کرده و وام‌هایی در قالب استیبل کوین DAI دریافت کنند.

از این منظر، میکر به عنوان پلی ارتباطی بین امور مالی سنتی و دنیای غیرمتمرکز عمل کرده و جریان یکپارچه سرمایه را بین این دو حوزه امکان پذیر می‌کند. با رواج بیشتر دارایی‌های دنیای واقعی، میکر سهم قابل توجهی از این بازار چند تریلیون دلاری را به خود اختصاص می‌دهد و نقش خود را به عنوان یک پروتکل اساسی در آینده بازار ارزهای دیجیتال تثبیت می‌کند.

استکس: آزادسازی پتانسیل بیت کوین

بیت کوین یکی از شناخته‌شده‌ترین و با ارزش‌ترین رمزارزها، مدت‌هاست که به دلیل فقدان قابلیت قراردادهای هوشمند، نمی‌توان از آن در سایر حوزه‌های مشترک مثل امور مالی غیرمتمرکز استفاده کرد. استکس قصد دارد با فعال سازی قراردادهای هوشمند مبتنی بر بیت کوین و برنامه‌های غیرمتمرکز در بلاک چین، این موضوع را تغییر دهد.

استکس در 28 آگوست، خبر از راه اندازی آپدیت ناکاموتو داد؛ نقطه عطف مهمی که قابلیت‌های جدیدی را به سرمایه گذاران BTC ارائه می‌کند، بدون این که اصول اصلی تمرکززدایی و امنیت این رمزارز به خطر بیفتد. ارتقای ناکاموتو به کاربران اجازه می‌دهد که بیت کوین خود را سپرده گذاری کرده و یک توکن معادل به نام sBTC دریافت کنند تا به کمک آن بتوانند از مزایای حوزه دیفای مثل استقراض و وام دهی بهره‌مند شوند.

علاوه بر این ارتقای Nakamoto، سرعت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد و این پیشرفت نه تنها کاربرد بیت کوین را بیشتر می‌کند بلکه راه را برای موج جدیدی از برنامه‌ها و خدمات ایجاد شده روی شبکه‌ای قدرتمند و امن، هموار می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید: پیش بینی هولناک رابرت کیوساکی: سقوط بازار ارز دیجیتال آغاز شده! پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا بیست سال آینده؛ باور کردنی نیست! بازگشت بیت کوین و اتریوم به مدار صعود؛ آیا ثبات به بازار ارز دیجیتال باز می‌گردد؟ تأثیر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات روی بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

مطالب مفید