رازهای زیبایی: ترفندهای شگفت‌انگیز برای داشتن مژه‌های بلند و پرپشت با استفاده از ریمل

استفاده از ریمل یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای داشتن مژه‌های بلند و پرپشت است. اگر در زمان ریمل زدن به یک سری نکات ساده توجه کنید، مژه‌های شما جلوه‌ای بلندتر و جذاب‌تر پیدا می‌کنند. اما چگونه ریمل بزنیم که مژه‌ها بلند شود؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ترفندهای ساده برای بلند کردن و پر کردن مژه‌ها با ریمل آشنا شوید.

تکنیک‌های ریمل زدن که باید برای بلند و پر شدن مژه‌ها بدانید

برای پرپشت کردن مژه‌ها به کمک ریمل قبل از هر چیزی باید یک ریمل خوب و باکیفیت تهیه کنید و سپس مژه‌ها را به روشی درست به ریمل آغشته کنید. استفاده از فرمژه قبل از استفاده از ریمل و همچنین آشنایی با ترفندهای استفاده از ریمل به شما کمک می‌کند تا مژه‌های زیباتری داشته باشید.

در ادامه این بخش به شما می‌گوییم که چطور ریمل بزنیم تا چشمان زیباتری داشته باشیم.

۱- از فرمژه استفاده کنید

اگر دوست دارید مژه‌های شما بلندتر و جذاب‌تر به نظر برسند، باید قبل از استفاده از ریمل حتما از فرمژه استفاده کنید. فرمژه با حالت دادن به مژه‌های شما، موجب بلندتر دیده شدن آن می‌شود و ظاهری زیباتر به آن می‌بخشد. به خاطر داشته باشید که فرمژه باید قبل از ریمل زدن استفاده شود و استفاده از آن بعد از ریمل موجب ریزش مژه‌ها می‌شود.

یکی از بهترین انواع فرمژه برای حالت دادن به مژه‌ها، فرمژه حرارتی است که در کوتاه‌ترین زمان مژه‌های شما را حالت دار می‌کند. اگر به فرمژه حرارتی دسترسی ندارید، می‌توانید فرمژه معمولی را برای چند ثانیه با سشوار گرم کنید و بعد آن را روی مژه‌ها نگه دارید تا بهتر حالت بگیرند.

۲- از ریمل مناسبی استفاده کنید

ریمل‌ها انواع مختلفی دارند و کارایی هر کدام از آن‌ها متفاوت است. برخی از ریمل‌ها تنها برای بلند کردن مژه‌ها طراحی شده‌اند و برخی دیگر به منظور پرپشت شدن مژه‌ها استفاده می‌شوند.

اگر دوست دارید مژه‌های شما هم بلند و هم پرپشت شوند، باید از ریمل‌هایی که هم بلند کننده و هم پرپشت کننده هستند استفاده کنید. در زمان خرید ریمل حتما به سراغ برندهای مطرح و شناخته شده بروید و مطمئن شوید که ریملی که تهیه می‌کنید، تقلبی نیست.

۳- به برس ریمل توجه کنید

اگر دقت کرده باشید، برس ریمل‌ها با هم متفاوت است و هر کدام برای رفع مشکلی خاص در مژه‌های شما طراحی شده‌اند. به خاطر داشته باشید که نوع برس ریمل تاثیر زیادی بر ظاهر مژه‌های شما دارد. ریمل‌هایی که برس مارپیچی، منحنی، متراکم و برس‌های شکل S دارند، برای بلندتر و پرپشت شدن مژه‌ها گزینه بهتری هستند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای آسان و کم هزینه برای لیفت ابرو در خانه

۴- ریملتان را هر ۶ ماه یک بار عوض کنید

نکته دیگری که باید برای داشتن مژه‌های بلند و پر با ریمل بدانید، استفاده از ریمل تا زمان مناسب است. اکثر ریمل‌ها حدود ۶ ماه تاریخ انقضا دارند. در واقع درست از زمانی که درب ریمل را باز می‌کنید، می‌توانید تا ۶ ماه از آن استفاده کنید و پس از آن باید ریمل را دور بیندازید.

بعد از ۶ ماه اکثر ریمل‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند و از طرفی ممکن است استفاده از این ریمل موجب بروز حساسیت‌های چشمی شود.

۵- به روش درستی ریمل بزنید

برای بلند و پرپشت کردن مژه با ریمل باید به روشی درستی از آن استفاده کنید. نحوه برخورد اپلیکاتور ریمل با مژه‌ها و همچنین روش ریمل زدن شما تاثیر زیادی بر نتیجه کار دارد. اما چگونه ریمل بزنیم تا مژه‌هایمان بلند و پرپشت دیده شوند؟ برای ریمل زدن ابتدا باید مژه‌های خود را برای ۱۰ ثانیه با فرمژه نگه دارید تا حالت بگیرند. در ادامه ابتدا مژه‌های پایین را ریمل بزنید.

برای ریمل زدن به مژه‌های بالا باید از نوک مژه‌ها شروع به ریمل زدن کنید. بعد از این که لایه اول ریمل را زدید. صبر کنید تا کمی خشک شود و این بار از ریشه به سمت نوک مژه ریمل بزنید.

برس ریمل را به صورت افقی از بن مژه به سمت بیرون بکشید و این کار را بسیار آرام انجام دهید و در حین ریمل زدن حتما برس ریمل را بچرخانید تا مژه‌ها فر شوند.

برای جلوگیری از چسبیدن مژه‌ها هنگام ریمل زدن باید برس ریمل را روی دهانه ریمل خالی کنید و بعد ریمل بزنید. به خاطر داشته باشید که برای ریمل زدن مژه‌های کوتاه حتما از ریمل‌های بلند کننده استفاده کنید تا مژه‌ها بلندتر به نظر برسند.

۶- از ریمل سیاه رنگ استفاده کنید

شاید استفاده از ریمل‌های رنگی در آرایش‌های فانتزی جذاب به نظر برسد، اما اگر دوست دارید مژه‌های شما بلند و پرپشت دیده شود، باید از ریمل مشکی استفاده کنید. حتی ریمل‌های خاکستری و قهوه‌ای هم نمی‌توانند مثل ریمل مشکی چشمان شما را زیبا نشان دهند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای آرایش چشم گود

۷- از پرایمر مژه استفاده کنید

یکی دیگر از ترفندهای بلند کردن و پر کردن مژه‌ها با ریمل استفاده از پرایمر مژه است. پرایمر در واقع نوعی محافظ مژه است که اثربخشی ریمل را چند برابر می‌کند.

استفاده از پرایمر موجب افزایش حالت پذیری مژه و همچنین افزایش ضخامت آن می‌شود. اگر مژه‌های شما کوتاه و کم پشت است، می‌توانید قبل از ریمل ابتدا کمی پرایمر روی مژه‌ها بزنید و چند دقیقه بعد از ریمل استفاده کنید.

۸- از ریمل ضد آب استفاده کنید

شاید پاک کردن ریمل‌های ضد آب کمی سخت باشد، اما این ریمل‌ها پس از استفاده حالت مژه‌ها را حفظ می‌کنند و تا چند ساعت پس از استفاده نیز مژه‌ها را بلند و پرپشت نشان می‌دهند.

ریمل‌های معمولی ممکن است با افزایش گرمای هوا ماندگاری کمی داشته باشند، اما این ریمل‌ها بعد از استفاده هیچ تغییری نمی‌کنند و معمولا غلظت بیشتری نسبت به ریمل‌های معمولی دارند.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ترفندهای بلند کردن و پر کردن مژه‌ها با ریمل اشاره شد. زمانی که طریقه ریمل زدن مژه‌ها را به خوبی یاد بگیرید و از تکنیک‌های موثر استفاده کنید، مژه‌های شما ظاهر جذاب‌تری خواهند داشت.

شما از چه راهکارهایی برای بلند و پرپشت شدن مژه‌ها با ریمل استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید