نا‌مید نباش! برنامه غذایی لذیذ شنبه ۲۴ شهریور اینجاست!

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- دل دکونه

دل دکونه یا بادمجان کباب یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و خاص گیلانی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد.

مراحل تهیه دل دکونه

مراحل تهیه دل دکونه به شرح زیر است:

ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید. با یک چاقو یک برش به صورت عمودی روی بادمجان‌ها بزنید. دقت کنید که ۳ سانتی‌متر از ابتدا و انتهای بادمجان برش نخورد. می‌توانید تا مرحله نهایی پخت، کلاهک بادمجان را جدا نکنید.بعد از اینکه بادمجان‌ها را برش دادید، روی آنها نمک بپاشید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند. این کار باعث میشود تلخی بادمجان‌ها گرفته شود.بعد از ۱۵ دقیقه بادمجان‌های نمک‌زده را داخل یک کاسه آب بریزید تا ۲۰ دقیقه بادمجان‌های آغشته به نمک، در آب خیس بخورد.بادمجان‌ها که کاملا خیس خورد، آنها را از کاسه خارج کنید و روی یک پارچه نخی بگذارید تا آب اضافی آن گرفته و خشک شود.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و محلی روی لینک طرز تهیه دل دکونه گیلانی کلیک کنید.

۲- مرغ فلسطینی

به دنبال یک طعم جدید و یک غذای هیجان‌انگیز با مرغ هستید؟ مرغ فلسطینی با طعم ترش و ملس سماق و عطر دل‌انگیز ادویه‌ها یکی از غذاهای محبوب و اصیل فلسطین است که طعمی غنی از تاریخ و فرهنگ این منطقه دارد.

مراحل تهیه مرغ فلسطینی

مراحل تهیه مرغ فلسطینی به شرح زیر است:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت خلالی نازک خرد کنید. پیازهای خرد شده را درون تابه مناسبی بریزید. کمی روغن به پیازها اضافه کنید و به سراغ مرحله بعد روید.مرغ را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. گوشت مرغ را به تکه‌های متوسط خرد کنید و روی پیازها بچینید. درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید.۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ ها به آرامی با پیاز بپزند. اگر در این بازه زمانی آب مرغ کم شده بود کمی آب به تابه اضافه کنید تا مرغ به آرامی بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل عربی روی لینک طرز تهیه مرغ فلسطینی کلیک کنید.

۳- اسفناج پلو

اسفناج پلو یکی از غذا‌های سنتی خوشمزه و پرخاصیت است که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و سرو کرد.

مراحل تهیه اسفناج پلو

مراحل تهیه اسفناج پلو به شرح زیر است:

در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن‌ را خیس کنید.۳ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و تفت دهید تا کمی سرخ و طلایی شود. بعد از اینکه پیاز مقداری سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.گوشت را به صورت مداوم با سر قاشق هم بزنید تا گوشت هنگام سرخ شدن ار هم باز شود. بعد از اینکه گوشت کمی سرخ شد و خامی آن گرفته شد، ادویه‌ها را اضافه کرده و مجددا کمی تفت دهید.برای خوشمزه‌تر شدن مخلوط گوشت ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده همراه با نصف پیمانه آب به آن اضافه کنید. بعد از هم زدن، درب ماهیتابه را گذاشته و اجازه دهید برای مدت حدود ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. 

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و رژیمی روی لینک طرز تهیه اسفناج پلو کلیک کنید.

۴- کباب تابه‌ای بادمجان کبابی

کباب تابه‌ای بادمجان کبابی یک غذای ترکیه‌ای است که در ظاهر شبیه کباب تابه‌ای خودمان است ولی طعم متفاوتی از آن دارد.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای بادمجان کبابی

مراحل تهیه کباب تابه‌ای بادمجان کبابی به شرح زیر است:

برای مخلوط چرخ‌کرده بهتر است از گوشتی که چربی دارد استفاده کنید. ترکیب سردست گوسفندی و راسته گوساله بهترین مخلوط برای درست کردن این کباب است. اگر به گوشت قرمز حساسیت دارید یا علاقه‌ای به آن ندارید، میتوانید از چرخکرده گوشت بوقلمون به عنوان جایگزین استفاده کنید.پیاز را رنده کنید ولی نیازی نیست که آب آن را بگیرید. بادمجان‌ها را کبابی کنید و سپس طوری که خیلی ریز و له نشوند آنها را ساطوری کنید.گوجه‌ها را پوست بگیرید، از وسط نصف کنید و دانه‌های آن را خارج کنید. بعد از اینکه گوجه را فیله کردید، آنها را نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را هم نگینی خرد کنید. به اندازه‌ی ۵-۶ تکه خلالی از فلفل دلمه‌ای‌ها را برای روی کباب تابه‌ای نگه دارید.

برای ادامه رسپی این غذای سریع و لذیذ روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای بادمجان کبابی کلیک کنید.

۵- کوکو گردو

آیا شما تا به حال کوکو گردو خانگی درست کرده‌اید؟ کوکو گردو، یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که بافت نرم و لطیف و طعم بی‌نظیرش شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

مراحل تهیه کوکو گردو

مراحل تهیه کوکو گردو به شرح زیر است:

پیاز و سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز آن‌ها را رنده کنید. سیب زمینی و پیاز رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی فشرده کنید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.گرفتن آب سیب زمینی و پیاز رنده شده موجب انسجام بهتر کوکو شما می‌شود. برای بالاتر رفتن سرعت کار می‌توانید از میکسر یا خردکن برای خرد کردن سیب زمینی و پیاز کمک بگیرید.تخم مرغ‌ها را در کاسه بزرگی بشکنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سیب زمینی رنده شده، پیاز رنده شده، گردوی آسیاب شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به ظرف اضافه کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و آسان روی لینک طرز تهیه کوکو گردو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

مطالب مفید